7 vecí, ktoré som si odniesol zo školenia Zdeňka Dvořáka o linkbuildingu

Nedávno som absolvoval školenie od Zdeňka Dvořáka na tému link building. V tomto článku sa s vami podelím o 7 najdôležitejších koncepčných tipov, ktoré som si zo školenia odniesol. Článok zakončím "jednoduchou" výzvou, vďaka ktorej sa školenie bohato oplatí nielen zážitkami, ale aj $$$. Pustime sa do toho. 1. Aktíva odkazov sú základom všetkého Zvykol…

Nedávno som absolvoval školenie od Zdeňka Dvořáka na tému link building. V tomto článku sa s vami podelím o 7 najdôležitejších koncepčných tipov, ktoré som si zo školenia odniesol.

Článok zakončím “jednoduchou” výzvou, vďaka ktorej sa školenie bohato oplatí nielen zážitkami, ale aj $$$.

Pustime sa do toho.

1. Aktíva odkazov sú základom všetkého

Zvykol som si myslieť, že aktíva odkazov sú výlučne miestom na webe/ v rámci článkov.

Ak však Zdeněk správne podotkol, odkazovými aktívami môže byť prakticky čokoľvek:

  • novinky,
  • podcast,
  • server na Discord,
  • konferenčný rozhovor,
  • stánok na veľtrhu…

Vtip je jednoducho v tom, že nemusíme vymieňať odkaz za odkaz, ale môžeme vymieňať odkaz za akúkoľvek hodnotnú protihodnotu… Tým sa exponenciálne zvyšuje počet spôsobov získavania odkazov a počet vecí, s ktorými sa dá operovať vo vyjednávacích tankoch.Znie to primitívne, ale doteraz mi to nenapadlo.

2. Pozor na vzory odkazov

Nanešťastie, činnosť budovania odkazov je podľa definície v rozpore s Základmi vyhľadávania Google (predtým usmerneniami). Preto je dôležité venovať sa jej s týmto vedomím a byť opatrný v tom, čo človek robí.Goole v minulosti tvrdo zasiahol proti sieťam PBN (Private Blog Networks) a tiež sa snaží nemilosrdne penalizovať každého, kto sa zdá, že manipuluje s odkazmi.

Na druhej strane, vyhnúť sa vzorcom odkazov je ťažké, hoci sa to tak nemusí zdať. Hlavnou výzvou je nebyť príliš zhovievavý a nemať pocit, že ak nás niečo napadlo, nenapadlo to množstvo iných ľudí a algoritmov… vrátane tých, ktoré zisťujú vzory odkazov…

Vďaka umelej inteligencii sa spoločnosť Google zlepšuje (a bude sa zlepšovať) v rozpoznávaní vzorov, čo dokazuje decembrová aktualizácia spamových odkazov. Preto je dôležité nepodceňovať tento problém a myslieť naň od začiatku aktivít budovania odkazov až po ich koniec. V tomto svetle je potom podľa Zdeňkových slov nepriestrelným cieľom “mať čo najviac odkazov vygenerovaných s minimálnym naším vkladom”.

3. Zamerajte sa na interné prepojenie

V rámci odkazov by sme nemali myslieť len na externé odkazy, ale aj na interné odkazy (z iných miest na webe).

Zdeněk to hovorí, Filip Podstavecc to povedal na WordCampe a nezriedka sa s touto radou stretávam aj v rozhovoroch so zahraničnými profesionálmi.

Doteraz som pridal sekcie môj blog, pokračujem v budovaní obsahových centier a snažím sa rozšíriť mapu tém v súlade so sémantickými princípmi SEO. Som však takmer presvedčený, že interné prepojenie je jednou z najväčších slabín mojej stránky, na ktorú sa v rokoch 2023 a 2024 určite zameriam.

4. Newsjacking

Keď vieme, kadiaľ povedie nová diaľnica, má zmysel kúpiť si tam záhradu…

Tento princíp spomenul aj Zdeněk Nešpor vo svojej prednáške. Snažiť sa obsadiť územie, kde (zatiaľ) nikto nie je, je v princípe oveľa jednoduchšie a výhodnejšie, ako sa snažiť dobehnúť v krysích pretekoch konkurenciu, ktorá už má náskok.

Osobne túto taktiku uplatňujem predovšetkým na témy, ktoré ma bavia a budú baviť aj v budúcnosti. Menovite: Bricks Builder, Notion, Chat GPT a tak ďalej.

Táto stratégia zatiaľ prináša ovocie a ak bude záujem, rád napíšem aj nejaké prípadové štúdie s konkrétnymi číslami/udalosťami.

5. Kreatívne prepojte svoje vlastné stránky

Aj keď mám viacero stránok, vždy som ich odkazoval **”aby sa nepovedalo” (**napríklad v pätičkách, v sekciách priateľské stránky a pod.), namiesto toho, aby som ich odkazoval nejakým kreatívnym a zmysluplným spôsobom.

Príklad:

  • Mať priamo v článkoch boxy s odkazmi na iné stránky,
  • Odkazovať stránky na seba navzájom tak, ako ich vnútorne prepájame, po jednej stránke,
  • Používajte projekty sociálnych sietí, informačné bulletiny atď…

Toto bude určite ďalšia z vecí, na ktoré sa v rámci školenia zameriam.

6. Majte všade stránku s kontaktmi

Ak na svojom webe nemáte stránku Kontakt, Google môže ľahko považovať váš web za nedôveryhodný a prideliť mu nižšie hodnotenie.

Je to jednoduchá vec, o ktorej som však nemal ani tušenia a ak si siahnem do svedomia (a do databázy vlastných webových stránok), tak takýchto prípadov je určite veľa.

Našťastie je náprava jednoduchá. Takže Zdenek vďaka, tieto tipy na nízko visiace ovocie sú presne to, čo mám na školeniach všeobecne tak rád)

P.S. Tento príspevok by som rozšíril o stránku O autorovi. Google totiž okrem autority v rámci témy (topickej autority) používa aj pojem autorita autora (pre záujemcov je k dispozícii video zde), a ak má autor na stránke vlastnú stránku (na ktorú sa môžete prekliknúť z jeho jednotlivých článkov), môžete ísť proti želaniu spoločnosti Google a využiť jej zámer.

7. Naučte sa správne stláčať nástroje

Aj keď používam Collabim už dlho, Zdeněk ma presvedčil, že ho nepoužívam ani zďaleka tak často, ako by som mohol. Vďaka jeho videonávodom (dostupným po školení) to však určite napravím.

Zdeněk tiež profesionálom odporučil predplatné Ahrefs, ktoré je síce drahé (cca 50k ročne), ale má funkcie, ktoré majú potenciál túto sumu určite niekoľkokrát zarobiť.

Nateraz rád používam nástroje Ahrefs zadarmo (vrátane skvelých nástrojov pre webmasterov Ahrefs tiež zadarmo) a hromadu ďalších platených nástrojov. 50-tisíc sa mi zatiaľ zdá pre moje účely príliš veľa, ale uvidíme, môže sa to kedykoľvek zmeniť)

Stálo školenie za to? alebo celkové zhrnutie

Ano, oplatilo sa. Toľko k zhrnutiu.

Ale ja si vždy rád na každé školenie vymyslím akčný podnet, aby som mal istotu, že získané informácie nejako pretavím do praxe a **nezaseknem sa na *rozprávaní, aké je to praktické (nie že by sa mi to niekedy stalo… , ale áno, takmer vždy ).

Pri tomto školení je úloha jednoduchá: získajte pre svoju stránku 100 spätných odkazov.

Viem, ako to urobiť, a vzhľadom na cenu školenia (6 000 USD) to bude jeden odkaz za 60 USD (a môj čas), čo nie je zlé.

Priebeh výzvy môžete sledovať v tomto článku.

Prijaté odkazy: 4/100

Ďakujem, že ste dočítali až sem, a dajte mi v komentároch vedieť, ako pristupujete k budovaniu odkazov vy, prípadne aký vzdelávací materiál vás v poslednej dobe zaujal?

Často kladené otázky:

Koľko stojí školenie?

Školenie stojí menej ako 5000 Kč bez DPH (január 2023).

Kedy vyjde ďalšie vydanie?

Vydanie je naplánované na september 2023.

Čo získajú účastníci školenia

Školení účastníci získajú prezentácie a prístup do databázy Notion s tipmi na budovanie odkazov + pozvánku do súkromnej FB skupiny.

Prebieha školenie aj offline?

Nie je to tak. Školenie sa v súčasnosti (2023) koná výlučne v online priestore.

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

No results