Pozrite sa na najlepšie BlackFriday ponuky
Ukázať ponuky
Vydáno: 14/02/2024
Aktualizováno: 29/08/2023

Propagácia webových stránok 5 jednoduchých (ale overených) tipov

Vytvorili ste webovú stránku, ale napriek vašej snahe ju (takmer) nikto nenavštevuje? Alebo ste dokonca zaplatili veľa peňazí agentúre a jediné návštevy na stránke sú aj mesiac po spustení stále vaše? Ak ste sa ocitli v tejto situácii, nezúfajte, je to frustrujúce, ale bežné. Dá sa to však zmeniť? Našťastie sa to dá. Len to…

Vytvorili ste webovú stránku, ale napriek vašej snahe ju (takmer) nikto nenavštevuje? Alebo ste dokonca zaplatili veľa peňazí agentúre a jediné návštevy na stránke sú aj mesiac po spustení stále vaše?

Ak ste sa ocitli v tejto situácii, nezúfajte, je to frustrujúce, ale bežné. Dá sa to však zmeniť?

Našťastie sa to dá. Len to chce trochu práce.

V tomto článku sa pozrieme na 5 osvedčených tipov, ktoré pomohli mne zvýšiť návštevnosť mojej stránky, ako aj stránok mojich klientov, a verím, že budú fungovať aj u vás.

1. Pravidelné zverejňovanie obsahu

Obzvlášť ak máte novú stránku, pravidelné publikovanie (alebo aspoň aktualizácia) obsahu je takmer nevyhnutnosťou.

Vyhľadávacie algoritmy milujú, keď sa na stránke niečo deje. Ak sa na tej vašej nič nedeje, nevychádza žiadny obsah, musíte to zmeniť.

Pod slovom “obsah” si môžete predstaviť veľa vecí.

Môžete:

  • Písať články na blog
  • Vytvoriť “slovník” pojmov z vášho odvetvia
  • Publikovať údaje, ku ktorým máte prístup prostredníctvom vašej firmy, a zverejniť ich v infografike
  • Publikovať prípadové štúdie z odvetvia

Hlavné je publikovať.

Vytvorenie publikačného kalendára je potom určite jednou z vecí, ktoré vám môžu k tomuto cieľu zásadne pomôcť.

2. Zamerajte sa na kľúčové slová s nízkou konkurenciou

.

Zásadne si vystačíte so službou Google a našepkávačom zoznamov. Dôležité je zamerať sa na long-tail kľúčové slová, čo sú dlhé frázy, ktoré ľudia vyhľadávajú. Kvôli ich dĺžke neexistuje toľko obsahu, ktorý by bol na ne priamo zameraný, a aj vďaka tomu máte lepšie šance na umiestnenie vo vyhľadávačoch.

Ak máte napríklad webovú stránku o vytváraní stránok pomocou Elementora, skúste sa zamerať na výrazy ako:

✔️ Ako zrýchliť web Elementor

Miesto toho

❌ Elementor

Môžete sa zamerať aj na všeobecné výrazy, avšak na začiatku budete mať najväčší úspech práve s dlhými a málo vyhľadávanými výrazmi.

V článku ako zistiť vyhľadávanosť kľúčových slov (zadarmo) si potom môžete prečítať, ako môžete cieliť na kľúčové slová a frázy bez toho, aby ste museli používať platené nástroje.

3. Propagujte svoj obsah na sociálnych sieťach

Používajte sociálne médiá, aj keď je vaším hlavným cieľom generovať návštevnosť z vyhľadávačov. jednak to môže mať vplyv na SEO a hlavne to vášmu obsahu dodá prvotný impulz v podobe prvej návštevnosti.

Ručné publikovanie obsahu na sieti je otrava. Pre mňa určite je. Preto vrelo odporúčam používať nejaký softvér, ktorý umožňuje plánovanie príspevkov na sieťach. Osobne na tento účel používam Publer. Môžete jednoducho naplánovať publikovanie príspevkov do sietí naraz a potom len sledovať, ako príspevky vychádzajú každý týždeň (alebo v inom intervale).

Ak sa v sociálnych sieťach ešte príliš nevyznáte, môžete si prečítať článok Sociálne siete – ako o nich premýšľať a čo najlepšie ich využívať.

4. Zapíšte svoju stránku do online katalógov

Tento tip je dôležitý najmä pre miestne podniky a firmy. Prípadne, ak chcete ponúkať svoje služby konkrétne v rámci danej lokality. Využiť ho však môže každý.

Základom je vytvorenie záznamu v Google my Business a Firmy.com. Potom sa tiež zapíšte aspoň do 10 katalógov, či už miestnych, odvetvových alebo celoštátnych (najlepšie do všetkých).

Nielenže ľudia môžu nájsť vašu firmu priamo prostredníctvom týchto adresárov (napríklad v mapách), ale získate aj niekoľko spätných odkazov a dáte vyhľadávačom vedieť, že pôsobíte v danej lokalite.

Je to práca na jedno popoludnie a ako taká určite stojí za to.

5. Začnite písať a posielať newsletter

Nemôžem sa nabažiť newslettera. Myslím si, že je to najúčinnejší marketingový postup vôbec. Vo svojom článku 5 prekvapivých dôvodov, prečo písať newsletter, som trochu rozviedol svoju posadnutosť týmto marketingovým kanálom.Napokon, aj keď ste skeptickí… skúste to. Čo môžete stratiť?

Napísal som aj článok o najlepších nástrojoch, ktoré môžete použiť na zasielanie noviniek. A s týmito nástrojmi to naozaj nie je veľký problém.

Vybudovať si počiatočný kmeň odberateľov si určite vyžaduje určitý čas a úsilie, ale keď sa vám to podarí, pochopíte, prečo tak intenzívne propagujem newsletter…

Slovo na záver

Propagácia webovej stránky je beh na dlhé trate. Ako pri väčšine dlhodobých vecí však môžete očakávať exponenciálne výnosy.

Dlho sa nebude nič diať a potom zrazu… návštevnosť vašej stránky vyletí komínom. Ak vydržíte.

Dúfam, že vám tipy z tohto článku budú užitočné, a dajte mi v komentároch vedieť, aké skúsenosti s propagáciou webu máte vy!

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

E-mailový marketing – definitívny sprievodca

Emailový marketing je podľa môjho názoru jednou z najúčinnejších metód propagácie vôbec. V tomto článku sa naň pozrieme bližšie. Pozrieme sa na nástroje, cez ktoré ju môžete spustiť, a pozrieme sa aj na konkrétne tipy, ktoré môžete v tejto oblasti využiť, či už ste freelancer, malá firma alebo eshop. Čo je to e-mailový marketing? Je…

28/05/2024
Vojtěch Bruk

Ako si vytvoríte spisovateľskú rutinu? 3 jedinečné tipy

Mnoho ľudí sa ma pýta: Píšete sériu článkov o tom, ako si vytvoriť najlepšiu rutinu pri písaní? ... No, mňa sa nikto nepýta, ja sa občas pýtam sám seba, ale aj tak bude tento článok o tom, čo by som odporúčal. Základnými kameňmi sú pre mňa rutina, pracovný postup a nástroje. Poďme sa na ne…

24/05/2024
Vojtěch Bruk

Čo robí copywriter a potrebujete ho?

A copywriter je človek, ktorý píše texty. Potrebujete ho? Nepotrebujete. Ale potrebujete dobrý text. Jasne. Dobrý text: sú dôveryhodné,presvedčivé,vytvárajú zamýšľaný dojem. Vaša webová stránka sa nezaobíde bez dobrého textu. Alebo je to prinajmenšom ako streliť ho do kolena a žiadať od neho, aby zabehol polmaratón. Bude to mať ťažké. Takže copywritera nepotrebujete, ale ak nechcete…

19/05/2024
Vojtěch Bruk