Emailový marketing je podľa môjho názoru jednou z najúčinnejších metód propagácie vôbec.
V tomto článku sa naň pozrieme bližšie. Pozrieme sa na nástroje, cez ktoré ju môžete spustiť, a pozrieme sa aj na konkrétne tipy, ktoré môžete v tejto oblasti využiť, či už ste freelancer, malá firma alebo eshop.
Čo je to e-mailový marketing?
Je to využívanie e-mailov ľudí (ktorí vám dobrovoľne poskytli svoju adresu) na nadviazanie vzťahu, rozosielanie užitočného obsahu a propagáciu produktov.
Pravdepodobne najbežnejšou formou e-mailového marketingu je písanie a zasielanie informačných bulletinov.
Pri e-shopoch sa e-mailový marketing využíva najmä na rozosielanie rôznych akciových ponúk, kupónov a zliav.
Osobne mám (veľké) skúsenosti s e-mail marketingom predovšetkým ako formou obsahového marketingu (newsletter, e-mailové sekvencie…), preto sa tento článok zameria na toto využitie.
Možnosti, ktoré e-mailový marketing e-shopom ponúka, budú spomenuté, avšak vzhľadom na moje malé skúsenosti sa im nebudem príliš venovať.
Ako získavate e-maily ľudí?
Na to, aby ste mohli robiť e-mailový marketing, potrebujete najprv e-maily ľudí, ktorým môžete poslať e-mail.
Existuje niekoľko spôsobov, ako tieto e-maily od ľudí získať.
Dôrazne odporúčam vyhýbať sa rôznym praktikám kupovania e-mailových zoznamov, rozosielania spamu a podobným praktikám. Časom sa môžu zle obrátiť a aj tak nie sú potrebné.
Emailový marketing funguje skvele, aj keď hráte podľa pravidiel.
Takže kde zhromažďujete e-maily?
1. Vytvorte miesto, kde vám ľudia môžu zveriť e-mail
Toto najčastejšie prebieha formou pridania registračného formulára na stránku. Určite by som sa však pri tom nezastavil. Ak používate sociálne siete, môžete zbierať e-mailových odberateľov aj na:
- Facebook,
- Twitter,
- Pinterest…
Ak už je pre vás e-mailový marketing prioritou, alebo skôr zaujímavým experimentom, odporúčam vytvoriť niekoľko miest, kde sa ľudia môžu prihlásiť na odber e-mailových noviniek.
2. Vytvorenie magnetu pre potenciálnych zákazníkov
Vytvorte niečo, čo ľudia dostanú za to, že sa prihlásia na odber vášho newslettera.
- Zoznam zdrojov,
- šablóna,
- exkluzívny obsah (napríklad rozhovor)
- rôzne kupóny, zľavy, akcie
Keď dáte ľuďom dôvod, aby vám zverili svoj e-mail, logicky zvýšite šancu, že to ľudia skutočne urobia.
A uvidíte, že aj keď ten dôvod nie je nijako presvedčivý a naozaj vytvoríte magnet na vedúcich e-mailov v rýchlosti, uvidíte obrovský rozdiel oproti tomu, keby ste magnet na vedúcich e-mailov nevytvorili.
3. Pridanie možnosti prihlásiť sa k odberu e-mailových noviniek k činnostiam, ktoré ľudia vykonávajú na vašej stránke
Nakupujete v e-shope a pred odoslaním objednávky máte možnosť zaškrtnúť možnosť prihlásiť sa k odberu noviniek po dokončení objednávky.
Toto je prvá, ale zďaleka nie jediná možnosť.
Buďte kreatívni:
- vytvárajte testy, pričom po odoslaní výsledkov jednotlivcom ich pošlite e-mailom,
- vytvorte na svojej stránke časť s prihlasovacími údajmi,
- napíšte zaujímavú sekciu v článku a umiestnite ju za “emailovú” paywall
Možnosti sú nekonečné.
Ako používať e-maily?
Môžete plánovať klasické marketingové kampane a rozosielať propagačné materiály.
Ale ja považujem za najlepšie
- písať newsletter,
- odosielať vzdelávacie sekvencie.
Najlepším spôsobom, ako dosiahnuť oboje, je použiť nejaký e-mailový nástroj a osobne považujem za najlepší MailerLite.
Slovo na záver
Emailový marketing je tradičnou metódou, ale stále čaká na svoje netradičné využitie.
Povedzte mi v komentároch, aké skúsenosti máte s e-mailovým marketingom vy?