Webnode je tvorca webových stránok, ktorý nebeží na WordPress, ale je to vlastná platforma. Podívajme sa na čo tento builder dokáže, na čo je potenciálne vhodný a na čo je nevhodný. K dispozícii budú praktické ukážky a množstvo obrazoviek. Pripravení? Význam pojmu Webnode Webnode je systém pre malé a nenáročné webové stránky. Jeho hlavným cieľom…
Webnode je tvorca webových stránok, ktorý nebeží na WordPress, ale je to vlastná platforma.
Podívajme sa na čo tento builder dokáže, na čo je potenciálne vhodný a na čo je nevhodný. K dispozícii budú praktické ukážky a množstvo obrazoviek.
Pripravení?
Význam pojmu Webnode
Webnode je systém pre malé a nenáročné webové stránky. Jeho hlavným cieľom je jednoduchosť. A to by ste mali mať neustále na pamäti.
Ak chcete zložitejšie a komplikovanejšie webové stránky alebo e-shop, Webnode podľa môjho názoru nie je pre vás. Napriek tomu, čo tvrdí na svojich stránkach.
Samotný fakt, že stránka webnode.com je vytvorená pomocou WordPress, je výpovedný:
Ak však chcete jednoduchú stránku, Webnode je, ako si ukážeme o chvíľu, zaujímavou voľbou.
Ako vyzerá Webnode?
Webnode je svojím vzhľadom veľmi podobný WordPress web builderom, ako sú Elementor, Cwicly alebo Bricks.
Natiahnete si dlaždice, doplníte obsah, zmeníte farby… Nemusíte vedieť kódovať ani programovať.
Aby ste si mohli pozrieť krátku ukážku toho, ako Webnode vyzerá, mohlo by sa vám páčiť toto video:
Za jednoduchosť však platíte obmedzenou funkčnosťou.
Ako vidíte z videa, Webnode je vhodný najmä vtedy, ak nemáte na mysli konkrétny dizajn, ale vystačíte si s jednou z mnohých šablón, v ktorej len zmeníte obsah.
Ako vytvoríte stránku?
Začať vytvárať stránky na Webnode je veľmi jednoduché. Prejdete na stránku webnode.com a kliknete na možnosť “Vytvoriť stránku”.
Tlačidlo je ľahko viditeľné priamo z domovskej stránky:
Potom sa zaregistrujete (alebo prihlásite cez Google) a ocitnete sa priamo v editore, kde vytvoríte stránku.
Vyberte si, či chcete prezentačnú stránku alebo obchod:
Akonáhle si vyberiete (v mojom prípade stránky), máte na výber z niekoľkých jednoduchých, ale vizuálne vôbec nie zlých šablón, ktoré možno rozdeliť do niekoľkých kategórií:
Každú šablónu si potom môžete pred jej použitím prehliadnuť.
Po výbere šablóny, sa vám zobrazí tutoriál, ktorý vás naučí používať Webnode, ale môžete ho (ako každý tutoriál) zavrieť a prejsť priamo k builderu.
Čo je samotný editor Webnode?
V porovnaní s webovými editormi WordPress je editor Webnode rozhodne jednoduchší, čo má samozrejme svoje výhody aj nevýhody.
Základné rozloženie si môžete pozrieť tu:
Aj keď ste nikdy nevytvárali webové stránky, môžete sa v editore rýchlo rozhliadnuť a vďaka pomerne intuitívnemu ovládaniu môžete vykonať veľa zmien.
Ako už bolo spomenuté, možnosti úprav sú obmedzené. Na “vizitkové” účely sú pravdepodobne postačujúce, ale je dobré mať na pamäti, že Webnode má svoje špecifiká: napríklad nemôžete zvoliť veľkosť obrázka na pozadí sekcie, nanajvýš jeho pozíciu.
Preto budete musieť napríklad v Canva predpripraviť všetky obrázky na presnú veľkosť, ktorú chcete.
Celkové hodnotenie editora
Považujem editor za celkom podarený vzhľadom na jeho účel a možnosť globálneho prispôsobenia je pekná:
Základných 17 dlaždíc vrátane sekcií pokrýva približne všetko dôležité:
A pre jednoduché účely, ako je vizitka alebo svadobná stránka, je to podľa mňa riešenie, ktoré stojí za zváženie.
Veľkou výhodou je, že svoj výtvor môžete zadarmo zverejniť na doméne Webnode (ale vyhľadávače stránku nenájdu), v našom prípade napríklad:https://testovaci-stranky-vizitka.webnode.cz/.
Pokiaľ sa rozhodnete stránku preniesť na testovaciu doménu – napríklad testovaci-stranky.cz, môžete to urobiť v administrácii niekoľkými kliknutiami (doménu môžete zakúpiť aj priamo cez Webnode).
Cena Webnode – alebo koľko stojí Webnode?
Cenník nájdete priamo na Webnode stránke a v súčasnosti vyzerá takto:
Pri množstve predpripravených riešení a tvorcov webových stránok je Webnode z hľadiska ceny niekde v strede pelotónu, čo dokazuje porovnanie s ostatnými tvorcami, ktoré som porovnával za účelom vytvorenia svadobnej webovej stránky:
porovnanie možností
cena stránky (5 mesiacov používania)
šablóny v češtine
svadba Šablóna
Wix
1250 Kč + 200 Kč doména
Niekoľko
Ano
Mioweb
8000 Kč
?
? Nenájdené
WebFlow
2500 Kč
Nie
Ano
Webnode
1500 Kč
Ano
Ano
Solidpixels
2400 Kč
Nie
Nie
Hlavné výhody Webnode
jednoduchosť
voľná doména
relatívne priateľská cena
Vhodné použitie webového uzla
Webové stránky, ktoré nemusia byť nájdené vo vyhľadávačoch
Jednoduché prezentačné stránky: vizitky, svadby, udalosti…
Jednoduché webové stránky, ktoré chce spravovať netechnický človek sám
Hlavné nevýhody Webnode
zďaleka nie je vhodný na všetky účely – vrátane tých, ktoré prezentuje
zložité až nemožné pokročilé prispôsobenie
jednoduchosť môže byť pre mnohé účely obmedzujúca
Nevhodné použitie webového uzla
Webové stránky, ktoré sa usilujú o prvú stránku Google
E-shopy
Webové stránky, ktoré majú byť vytvorené na zákazku (UX, grafika)
Slovo na záver – odporučil by som Webnode?
Tak ako mnohým mojim kolegom vo svete WordPress, aj mne behá mráz po chrbte, len čo počujem slovo Webnode…
Však,
je to hlavne preto, že často vidím snahy používať Webnode na veci, na ktoré je vyslovene nevhodný.
Pokiaľ sa Webnode používa na účely, na ktoré je vhodný, myslím si, že je úplne v poriadku a z celého srdca by som takúto snahu schválil.
Ak máte rozpočet 500 korún, za dva mesiace oslavujete narodeniny a chcete jej vytvoriť webovú stránku, pravdepodobne nenájdete nič lepšie ako Webnode.
Musíte však vedieť, čo chcete a čo môžete očakávať.
Kladivo sa používa na zatĺkanie klincov, hrebeň sa používa na česanie. Môžete sa pokúsiť vytvoriť e-shop so 100 000 produktmi na Webnode, skončíte však pri česaní kladivom. Len vás to bude stáť o niekoľko stotisíc viac…
Takže
na účel a vhodnosť riešenia treba stále myslieť.
Ak by som mal Webnode, na účely, na ktoré je vhodný, ohodnotiť známkou, s radosťou by som mu dal 4,5/5. Použite ho však na akýkoľvek iný účel a rýchlo sa dostaneme na 0,5/5…
Dajte mi v komentároch vedieť, aké sú vaše skúsenosti s Webnode a ako na vás vplýva?
Súbor cookie vyvoláva rôzne emócie. Tento článok bude krátkym a praktickým návodom, ako si bar nastaviť. Ak vás táto téma zaujíma vo všeobecnosti, vrelo vám odporúčam pozrieť si článok WP Beer, ktorý sa tejto téme venoval. Čo je cookie bar? Lišta so súbormi cookie je okno, ktoré sa zobrazí, keď ste na webovej stránke prvýkrát.…
Možno si myslíte, že formát vašej url adresy nie je dôležitý. Hlavné je mať na stránke dobrý obsah, však? Pravda, nie. Správny formát adresy má niekoľko výhod. Od prehľadnosti a jednoduchosti pre používateľa až po SEO. Podívajme sa na niekoľko základných tipov a odporúčaní, ktoré vám pomôžu vyhnúť sa najväčším chybám vo formáte adresy. 1.…
Mockup je vlastne maketa. V online svete je maketa najčastejšie model zariadenia, ktorý sa používa na demonštráciu, testovanie, hodnotenie dizajnu a propagáciu. Wikipedia to vidí podobne. V tomto článku sa však zameriam predovšetkým na to, ako sa dajú mockupy použiť na propagáciu a ako ich môžete potenciálne ľahko vytvoriť. Ako vyzerá mockup? Takto napríklad vyzerá…
Spravujte súhlas so súbormi cookie
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.