Možno si myslíte, že formát vašej url adresy nie je dôležitý. Hlavnou vecou je mať na stránke dobrý obsah, však? Správne, nie.
Správny formát adresy má niekoľko výhod. Od prehľadnosti a jednoduchosti pre používateľa až po SEO.
Pozrime sa na niekoľko základných tipov a odporúčaní, ktoré vám pomôžu vyhnúť sa najväčším chybám vo formáte adresy.
1. Uchovávajte adresy v “základnom tvare”
V systéme WordPress môžete formát adresy nastaviť v časti Nastavenia → Trvalé odkazy. Kliknite na formát “Názov príspevku” a uložte zmeny v dolnej časti.
(Obrázok bol z tejto stránky odstránený)
**Pozor!**Najlepšie je to urobiť skôr, ako sa pustíte do vývoja webových stránok. Ak už na ňom máte desiatky alebo stovky článkov, zmenou url adresy stratíte spätné odkazy, pozície vo vyhľadávačoch a môže dokonca spôsobiť nezrovnalosti priamo na stránke.
Ak sa však rozhodnete zmeniť tvar url (čo môže mať často zmysel), je dôležité nastaviť presmerovanie zo starých adries na nové.
2. Adresa je krátka, popisná, obsahuje kľúčové slovo
Snažím sa, aby každá adresa na mojej stránke mala všetky nohy tejto trojnožky.
Pozrime sa na ne postupne.
Adresa je krátka
❌vojtechbruk.cz/aká-je-priemerná-cena-webových-stránok
✅vojtechbruk.cz/webové-stránky-ceny
Google má rád kratšie adresy.
Štúdia faktorov hodnotenia Backlinko odhalil silnú koreláciu medzi dĺžkou url a pozíciou vo vyhľadávači.
(Obrázok bol z tejto stránky odstránený)
Zdroj:https://backlinko.com/hub/seo/urls
Určite je možné uspieť aj s dlhou adresou. Ale prečo sa namáhať?
Adresa je popisná
Z adresy by malo byť zrejmé alebo aspoň možné odhadnúť, čoho sa obsah týka.
❌vojtechbruk.cz/predstaveni-pojmu-cervenec
✅vojtechbruk.cz/co-je-to-elementor
Jednoduché a jasné. Napriek tomu môžeme nájsť mnoho adries, ktoré sa týmto pravidlom neriadia.
Osobne sa mi to najčastejšie stáva pri obsahu, ktorý vychádza pravidelne. Mám napríklad adresu
/newsletter-1
namiesto toho, aby ste rozobrali, o čom bol bulletin
/newsletter-accelerated-web.
Adresa obsahuje kľúčové slovo/frázu
To je dôležité najmä pre SEO. Pomáha však aj pri popisnosti a zrozumiteľnosti pre používateľa.
❌vojtechbruk.cz/review-new-creatures-web
✅vojtechbruk.cz/bricks-builder-reviews
3. Adresa neobsahuje rok
❌vojtechbruk.cz/how-are-you-going-to-blog-2022
Možno si myslíte, že ak sa zameriavate na frázu obsahujúcu rok, je dobré uviesť rok aj v url adrese.
Áno aj nie.
Verím, že aktuálny rok vám môže pomôcť len v url. Ak je rok 2023 v url adrese, je to skvelé. V roku 2024 však máte problém.
Zrazu sa pre vás rok stáva skôr hendikepom, pretože je jasné, že obsah nie je najaktuálnejší.
Ak zmeníte rok v url, stratíte spätné odkazy a pozície vo vyhľadávačoch (hoci presmerovanie čiastočne pomôže). Ak ho nezmeníte, hendikep zostane zachovaný.
V názve by som nechal len rok, ktorý môžete bezpečne zmeniť. URL adresu by som ponechal rovnakú.
Otázka správneho formátu adries je zložitá. Vyššie uvedené tipy by vám však mali pomôcť vyhnúť sa najväčším chybám.
Dajte mi vedieť v komentároch, aké máte skúsenosti s odkazmi!