francess
on
06/04/2023

Ako premýšľať o sociálnych médiách a čo najlepšie ich využiť

Milujem mentálne modely. Je to najlepší spôsob, ako niečomu porozumieť a zároveň vedieť, ako získané vedomosti aplikovať. Existuje široká škála mentálnych modelov: Naval, Munger,Farnam street... Stále však pociťujem nedostatok mentálnych modelov pre konkrétne odvetvia. Dnes sa teda pozrieme na mentálny model, ako premýšľať o sociálnych médiách. Pretože keď pochopíte jedno, pochopíte všetky... Čo sú to…

Milujem mentálne modely. Je to najlepší spôsob, ako niečomu porozumieť a zároveň vedieť, ako získané vedomosti aplikovať. Existuje široká škála mentálnych modelov: Naval, Munger,Farnam street

Stále však pociťujem nedostatok mentálnych modelov pre konkrétne odvetvia.

Dnes sa teda pozrieme na mentálny model, ako premýšľať o sociálnych médiách. Pretože keď pochopíte jedno, pochopíte všetky…

Čo sú to sociálne siete?

Sociálne siete sú párty. Toto je mentálny model. Túto myšlienku rozvíja jej autor Russell Brunson vo svojej kniheDopravné tajomstváale pokúsim sa to tu zhrnúť.

Skôr ako sa k tomu dostaneme, rád by som vás upozornil: táto rada sa týka predovšetkým ľudí, ktorí chcúsociálne siete, aby ste niečo získali – zákazníci, meno, povesť… Ak je vaším cieľom len zábava, pravdepodobne nebudete potrebovať žiadne z nasledujúcich zariadení.

Prejdime ku konkrétnym odporúčaniam.

1. Ľudia, ktorí hovoria o sebe, sú otravní

Najobľúbenejšími ľuďmi na večierku sú tí, ktorí zabávajú spoločnosť, robia rozruch a svojím spôsobom plnia to, čo ostatní ľudia od večierka očakávajú.

Keď niekto rozpráva vtipnú historku z rande, je to iné, ako keď rozpráva o svojom zlom kolene tak, aby ho ostatní počúvali, pretože by považovali za neslušné odísť.

To je prvá základná vec: aj keď hovoríte za seba, hovorte aj za ostatných.

Bavte sa. Inšpirujte sa. Zdieľať. A čo je najdôležitejšie, pýtajte sa, pretože ľudia radi odpovedajú.

2. Pochopenie pravidiel obliekania

Vernisáž výstavy má iné zákonitosti a dynamiku ako technoparty. Rovnako tak má TikTok iné vzory akoPinterest alebo Medium.

Pochopte pravidlá obliekania.

To, čo je na jednom mieste vítaným štandardom, môže byť na inom mieste pichnutím do oka. Tomu sa chcete vyhnúť.

3. Strana nie je práca

Prídem za tebou na večierok. Začnem hovoriť o tvorbe webových stránok. Vytiahnem cenník a začnem vám ukazovať, že ceny v skutočnosti nie sú až také vysoké… Stále sa bavíte?

Nemyslím si to.

V lepšom prípade odídete otrávení, v horšom prípade dôjde k menšej slovnej a možno aj fyzickej konfrontácii.

Každopádne som prišiel kvôli obchodným kontaktom.

Existuje alternatívny prístup?

4. Pomáhať a nič za to neočakávať

Tá istá párty, iný deň. Poďme sa porozprávať. Poviete mi, že predávate gumený riad, ale v poslednom čase to nie je nič moc.

Dovoľte mi, aby som sa vás opýtal prečo.

Pretože ľudia nechodia na vaše webové stránky.

Dovoľte mi, aby som sa vás opýtal prečo.

Pretože ho nemôžu nájsť.

V ďalšej hodine si povieme, či správne používate konzolu vyhľadávania, či by stálo za to nastaviť parazitnú stránku SEO, či ste skontrolovali, či ľudia vyhľadávajú vaše veci tak, ako by ste chceli…

Odchádzate s dvoma stranami poznámok a nadšením, že viete, ako situáciu zlepšiť.

Možno všetko použijete sami, bude to fungovať a budete na mňa len s radosťou spomínať. Možno bude mať aplikácia problémy a ozve sa vám…

Šanca na oboje je však drasticky vyššia, ako keby som k vám prišiel s cenníkom.

Ak áno, prečo to tak nie je?

Ak je efektívne správať sa na sociálnych sieťach ako strana, prečo to ľudia a spoločnosti nerobia?

Dobrá otázka. Existujú dva dôvody:

  1. Veľa ľudí to nevyskúšalo a netuší, aké lepšie výsledky by im podobný prístup mohol priniesť.
  2. Mnoho ďalších ľudí a spoločností od sietí nič neočakáva (možno rozptýlenie?), a preto ich nepotrebujú efektívne využívať.

Záver

Osobne si myslím, že ak sociálne siete nepoužívate na zarábanie peňazí/budovanie mena, nie je potrebné ich vôbec používať (nechajte si Messenger).

Negatíva prevažujú nad pozitívami.

Ale to je môj názor. Je to pokrytecké, pretože stále používam siete, v ktorých nevytváram žiadny obsah.

Dajte mi vedieť v komentároch, aké sú vaše skúsenosti so sociálnymi médiami.

A veľa šťastia na oslave!

author_name

author_bio

I am a heading

If you’re curious, this is Website Ipsum. It was specifically developed for the use on development websites. Other than being less confusing than other Ipsum’s, Website Ipsum is also formatted in patterns more similar to how real copy is formatted on the web today.

  • This is a list item.
  • This is a list item.
  • This is a list item.

No spam, ever.

prihlásiť sa k odberu newslettera

žiadny spam, nikdy, sľubujem

Odebírat

Ako by mali vyzerať adresy url stránok?

Možno si myslíte, že formát vašej url adresy nie je dôležitý. Hlavnou vecou je mať na stránke dobrý obsah, však? Správne, nie. Správny formát adresy má niekoľko výhod. Od prehľadnosti a jednoduchosti pre používateľa až po SEO. Pozrime sa na niekoľko základných tipov a odporúčaní, ktoré vám pomôžu vyhnúť sa najväčším chybám vo formáte adresy.…

francess

Seo články, ako ich písať? 5 tipov

Mnohí majitelia a prevádzkovatelia webových stránok chcú pre svoje webové stránky články SEO. Čo to však v skutočnosti znamená? Pokúsim sa odpovedať na túto otázku a pridám päť tipov, ako urobiť SEO články vašimi. O čo ide SEO články sú články, ktoré sú optimalizované na zobrazenie vo vyhľadávačoch. Inými slovami, článok SEO o "Ako si…

francess

Čo je to maketa a ako ju používať

Maketa je vlastne maketa. V online svete je maketa najčastejšie model zariadenia, ktorý sa používa na predvádzanie, testovanie, hodnotenie dizajnu a propagáciu. Podobne ajWikipedia. V tomto článku sa však zameriam najmä na to, ako používať makety na propagáciu a ako ich môžete ľahko vytvoriť. Ako vyzerá Mockup? (Obrázok bol z tejto stránky odstránený) Takto napríklad…

francess