Získavanie spätných odkazov je tvrdá práca. Je to však oveľa menej práce, ako si ľudia často myslia. Existuje množstvo rozsiahlych článkov o tom, ako ich vytvoriť, a sú skvelé.
Pozriem sa na 3 tipy, ktoré sú zrelými jablkami visiacimi vo svete linkbuildingu. Inými slovami, nezaberú veľa času a ten, ktorý zaberú, je veľmi užitočný.
Ak to však s linkbuildingom myslíte vážne, pravdepodobne nič nenahradí tvorbu kvalitného a užitočného obsahu. A to ani z tohto zoznamu :).
1. Uistite sa, že na svoju webovú lokalitu odkazujete zo všetkých miest, kde máte profil.
Sociálne siete budú miestom, na ktoré sa treba zamerať ako prvé. Ak máte niekde pekný a aktuálny profil, uistite sa, že tam máte aj odkaz na svoju webovú stránku.
Odkazy nie sú veľmi kvalitné, ale určite vám neublížia a verím, že vám ľahko pomôžu.
Po dokončení je čas premýšľať… Kde ešte máte profily, ktoré sa dajú spravovať mimo sociálnych sietí?
Organizácia a podpora podujatí
Možno ste pomáhali pri charitatívnom podujatí, sponzorovali miestny klub alebo ste len členom dobrovoľníckej organizácie.
Všade, kde visí váš medailón, požiadajte správcu, aby naň pridal spätný odkaz. Nemal by to byť problém.
Ak takéto miesta nemáte, môžete si ich v budúcnosti naplánovať.
Univerzitné a iné profily
Univerzity a iné vzdelávacie inštitúcie majú často mimoriadne silné a autoritatívne domény.
(Obrázok bol z tejto stránky odstránený)
Ak by ste chceli platiť za odkazy z takejto domény, pravdepodobne by ste sa “plácli cez kapsu”.
Avšak napr.Masarykova univerzita umožňuje svojim absolventom vytvoriť si profil na svojej webovej stránke, kde môžete napísať viac-menej čokoľvek.
(Obrázok bol z tejto stránky odstránený)
Ak ste teda absolventom niektorej univerzity, zistite, či má rovnaký katalóg.
Samozrejme, povzbudzujte svojich kolegov, aby robili podobný výskum :).
2. Získajte odkazy tam, kde vám ich chcú poskytnúť
Sekcia zmienok na webe
Ideálnym príkladom by bolo vytvorenie článkov pre sekciu “napísali o nás”, akoOdkazy.
- Nájdite webovú stránku vhodnú pre dané odvetvie so sekciou “napísali o nás”.
- Napíšete článok a upozorníte webovú stránku, alebo sa dohodnete pred tým, ako sa pustíte do práce.
Recenzie a referencie
Ak už máte v odvetví nejaké meno alebo je vaša spoločnosť zaujímavá, môžete napísať recenziu alebo len posudok, ktorý bude obsahovať spätný odkaz.
Môžete hodnotiť ľudí, služby a produkty. Každé úsilie, ktoré vynaložíte na získanie spätného odkazu, sa často vyplatí.
Ľudia, pre ktorých túto prácu vykonávate, ju potom radi uverejnia na svojich webových stránkach, pretože im to len pridá na autorite a dôveryhodnosti.
Strategické partnerstvá
Pokúste sa dohodnúť strategické partnerstvá. Vy odkazujete na webovú lokalitu svojho partnera a partner odkazuje na vašu webovú lokalitu.
Najlepšie je spolupracovať s ľuďmi, ktorí nie sú priamymi konkurentmi, ale sú si blízki z hľadiska odvetvia.
Copywriter– vývojár, SEO špecialista, grafik…
Aranžérka kvetov– fotograf, reštaurácie, svadobné agentúry…
Predajca VR reality– Opravár VR reality, vývojári VR, testeri VR…
O to ide.
3. Katalógy pobočiek
Vo všeobecnosti je lepšie vyhnúť sa katalógom. Existujú však aj výnimky.
Ak ste na voľnej nohe, výnimkou je portálNa voľnej nohe. A ak robíte čokoľvek iné, verím, že pri troche práce nájdete výnimku pre svoju oblasť.
Existujú však všeobecné výnimky, ktoré by som odporučil takmer každému.
Google moja firma aFirmy.cz. Logicky by to nemali byť príliš silné spätné odkazy, ale po zapnutí skúšobnej reklamy na Firmy.cz (za pár korún) sa autorita mojej domény zdvojnásobila (zo 6 na 12).
Neoveril som to, ale predpokladám, že spätný odkaz zo Seznamu zohral úlohu.
Vyskúšajte to a uvidíte.
Rozsiahle zdroje pre linkbuilding
SK
SK
Dajte mi vedieť, aké máte skúsenosti s linkbuildingom!