francess
on
23/02/2023

Čo je linkbuilding?

Spoločnosť Google považuje odkazy z rôznych miest na vašu stránku za hlasy, ktoré potvrdzujú, že vaša stránka je kvalitná. Čím viac "kvalitných hlasov" máte, tým je pravdepodobnejšie, že Google zobrazí vašu stránku vo vyhľadávaní. Skutočnosť, že ide o oveľa širšiu činnosť ako len "získavanie odkazov", však dobre ilustruje definícia linkbuildinguFilip Podstavce: Budovanie prepojení je nepretržitá…

Spoločnosť Google považuje odkazy z rôznych miest na vašu stránku za hlasy, ktoré potvrdzujú, že vaša stránka je kvalitná. Čím viac „kvalitných hlasov“ máte, tým je pravdepodobnejšie, že Google zobrazí vašu stránku vo vyhľadávaní.

Skutočnosť, že ide o oveľa širšiu činnosť ako len „získavanie odkazov“, však dobre ilustruje definícia linkbuildinguFilip Podstavce:

Budovanie prepojení je nepretržitá činnosť, ktorá vedie k získavaniu strategických partnerov a umiestnení. Cieľom týchto aktivít je zlepšiť viditeľnosť webových stránok na miestach, kde ich hľadajú potenciálni zákazníci.

Účel a význam linkbuildingu dobre ilustrujeFilipova ilustrácia:

(Obrázok bol z tejto stránky odstránený)

Zdroj:https://www.podstavec.cz/co-je-linkbuilding-a-kdo-je-linkbuilder/

Takže by sme mali mať predstavu o tom, čo sa deje. Ale prečo by ste sa mali zaujímať o linkbuilding?

Prečo je linkbuilding dôležitý?

Spoločnosť Google potvrdila, žespätné odkazy zostávajú jedným z troch najdôležitejších faktorov hodnotenia vo vyhľadávači.

Inými slovami: Ak vy nepovažujete linkbuilding za dôležitý, ale vaši konkurenti áno a podniknú kroky na jeho implementáciu, s najväčšou pravdepodobnosťou vás predbehnú vo vyhľadávaní. Čo nechcete.

Na aké odkazy sa zamerať?

Neexistuje nič také ako prepojenie. Pokúsim sa spísať 4 základné tipy, ktoré treba mať na pamäti pri získavaní odkazov.

1. Odkaz musí byť vysoko kvalitný

Verili by ste viac odkazu z affiliatetester.webnode.cz aleboaktuálně.cz? Presne tak. Google to má presne tak isto.

Zamerajte sa na odkazy zo známych, primárnych domén, ktoré sami považujete za dôveryhodné. Odkazy zo sociálnych sietí, e-mailové podpisy, špeciálne internetové katalógy atď. nemajú veľký účinok.

Brian Dean z Backlink jeden kvalitný odkaz môže byť silnejší ako 1 000 nekvalitných odkazov.

Kvalita > kvantita. Jednoduché.

2. Zameranie na odkazy zo súvisiacich lokalít

Ak píšete o klimatizáciách, zamerajte sa na odkazy z iných stránok, ktoré predávajú bytové zariadenie, elektroniku, bielu techniku… To sú odkazy, ktoré chcete.

Zdravý rozum, dokonca aj podľa Google.

Na druhej strane sa vyhýbajte odkazom zo stránok s erotickými príbehmi, záhradným náradím alebo predajom kvetináčov. Vo väčšine prípadov by vám odkazy pravdepodobne neublížili, možno by vám dokonca mierne pomohli, ale energia je konečná. A ak ho chcete natiahnuť smerom k linkbuildingu, natiahnite ho správnym smerom.

3. Získajte odkazy z autoritatívnych webových stránok

Odkaz zo stránky Masarykovej univerzity má väčšiu váhu ako odkaz z vašej stránky vysokaskolazivota.cz, ktorú ste založili včera… Zvláštne…

Ako môžete určiť autoritu stránky?

Existuje mnoho spôsobov. Mnohé platené nástroje SEO majú túto funkciu. Ak takéto nástroje (zatiaľ) nepoužívate, môžete použiť napr.Rozšírenie MozBar Chromena zobrazenie autority stránky a domény.

(Obrázok bol z tejto stránky odstránený)

Hlavným bodom však je, že chcete spätné odkazy zdomény kvality.

Adoména kvalityčasto môžete vidieť očami, čo je ďalší skvelý bezplatný nástroj).

4. Kontextové a doslovné používanie odkazov

Keď získate odkaz z domény, snažte sa uistiť, že odkaz je použitý v kontexte a vo forme „snažíte sa zaradiť pod“.

Inými slovami, vždy sa snažte používať svoje prepojenie takto:

ČlánokAko predať byt v roku 2022 na webovej stránke Honzu Szajtera je skvelé miesto…

Naopak, snažte sa im vyhnúť:

*ČlánokAko predať byt v roku 2022 na stránke Honzu Szajtera je skvelým miestom…*

alebo

Ako predať byt v roku 2022 na webovej stránke Honzu SzajteraTU.

Google má rád kontext, pomáha mu zorientovať sa na stránke, dokonca sa zdá, žesamotné odkazy, ktoré vás „rolujú“ po stránke, zohrávajú úlohu. Preto sa mu snažte vyhovieť a odkazy používajte správne.

Na čo si dávať pozor pri vytváraní odkazov?

Pri vytváraní odkazov je dobré mať na pamäti dve veci, na ktoré sa hneď pozrieme.

Odkazy z viacerých domén > Viaceré odkazy z domény

Podľa štúdie Backlinko význam odkazov z domény, ktorá už na vás raz odkazovala, sa s ďalšími odkazmi výrazne znižuje.

(Obrázok bol z tejto stránky odstránený)

Zdroj:https://backlinko.com/hub/seo/backlinks

Odkazy sú teda dôležité, ale ako ukazuje infografika – na tom, či máte 5 alebo 12 odkazov z jednej domény, príliš nezáleží.

Prečítajte si viacŠtúdia Backlinko o korelácii poradia vo vyhľadávači ukázala, že počet stránok, ktoré na vás odkazujú (nie celkový počet spätných odkazov), súvisí s umiestnením vo vyhľadávači Googleviac ako ktorýkoľvek iný faktor.

(Obrázok bol z tejto stránky odstránený)

Zdroj:https://backlinko.com/hub/seo/backlinks

Zhrnutie:Zamerajte sa hlavne na budovanie nových odkazov, počet odkazov z jednotlivých domén nehrá veľkú úlohu.

Dúfam, že vám článok poskytol základný prehľad o linkbuildingu. Dajte mi vedieť v komentároch, aké sú vaše skúsenosti s linkbuildingom!

author_name

author_bio

I am a heading

If you’re curious, this is Website Ipsum. It was specifically developed for the use on development websites. Other than being less confusing than other Ipsum’s, Website Ipsum is also formatted in patterns more similar to how real copy is formatted on the web today.

  • This is a list item.
  • This is a list item.
  • This is a list item.

No spam, ever.

prihlásiť sa k odberu newslettera

žiadny spam, nikdy, sľubujem

Odebírat

Ako získať spätné odkazy? 3 tipy pre nízko visiace ovocie

Získavanie spätných odkazov je tvrdá práca. Je to však oveľa menej práce, ako si ľudia často myslia. Existuje množstvo rozsiahlych článkov o tom, ako ich vytvoriť, a sú skvelé. Pozriem sa na 3 tipy, ktoré sú zrelými jablkami visiacimi vo svete linkbuildingu. Inými slovami, nezaberú veľa času a ten, ktorý zaberú, je veľmi užitočný. Ak…

francess

5 zásad, ktoré zlepšia vašu stránku

Pozornosť je najcennejšou komoditou v online svete. Ale je to ako s vodou. Môže pretekať cez vaše stránky ako strecha pri daždi alebo sa môže usadiť na vašich stránkach a vytvoriť bazén, ktorý bude čerstvým zdrojom vlhkosti pre celú vašu firmu. Ako to však dosiahnuť? Jednoduché. Svoju stránku musíte prispôsobiť tomu, ako funguje pozornosť ľudí.…

francess

GPT-4 vše co potřebujete vědět (2023)

Služba GPT Chat zmenila predstavu mnohých ľudí o tom, čo vlastne modely AI sú a čo dokážu. Po chate GPT-3 prichádza GPT-4, ktorý bude ešte...

Vojtěch Bruk
GPT 4 náhledový obrázek
GPT 4 náhledový obrázek