Pozrite sa na najlepšie BlackFriday ponuky
Ukázať ponuky
Vydáno: 28/05/2024
Aktualizováno: 29/08/2023

E-mailový marketing – definitívny sprievodca

Emailový marketing je podľa môjho názoru jednou z najúčinnejších metód propagácie vôbec. V tomto článku sa naň pozrieme bližšie. Pozrieme sa na nástroje, cez ktoré ju môžete spustiť, a pozrieme sa aj na konkrétne tipy, ktoré môžete v tejto oblasti využiť, či už ste freelancer, malá firma alebo eshop. Čo je to e-mailový marketing? Je…

Emailový marketing je podľa môjho názoru jednou z najúčinnejších metód propagácie vôbec.

V tomto článku sa naň pozrieme bližšie. Pozrieme sa na nástroje, cez ktoré ju môžete spustiť, a pozrieme sa aj na konkrétne tipy, ktoré môžete v tejto oblasti využiť, či už ste freelancer, malá firma alebo eshop.

Čo je to e-mailový marketing?

Je to využívanie e-mailov ľudí (ktorí vám dobrovoľne poskytli svoju adresu) na nadviazanie vzťahu, rozosielanie užitočného obsahu a propagáciu produktov.

Pravdepodobne najbežnejšou formou e-mailového marketingu je písanie a zasielanie informačných bulletinov.

Pri e-shopoch sa e-mailový marketing využíva najmä na rozosielanie rôznych akciových ponúk, kupónov a zliav.

Osobne mám (veľké) skúsenosti s e-mail marketingom predovšetkým ako formou obsahového marketingu (newsletter, e-mailové sekvencie…), preto sa tento článok zameria na toto využitie.

Možnosti, ktoré e-mailový marketing e-shopom ponúka, budú spomenuté, avšak vzhľadom na moje malé skúsenosti sa im nebudem príliš venovať.

Ako získavate e-maily ľudí?

Na to, aby ste mohli robiť e-mailový marketing, potrebujete najprv e-maily ľudí, ktorým môžete poslať e-mail.

Existuje niekoľko spôsobov, ako tieto e-maily od ľudí získať.

Dôrazne odporúčam vyhýbať sa rôznym praktikám kupovania e-mailových zoznamov, rozosielania spamu a podobným praktikám. Časom sa môžu zle obrátiť a aj tak nie sú potrebné.

Emailový marketing funguje skvele, aj keď hráte podľa pravidiel.

Takže kde zhromažďujete e-maily?

1. Vytvorte miesto, kde vám ľudia môžu zveriť e-mail

Toto najčastejšie prebieha formou pridania registračného formulára na stránku. Určite by som sa však pri tom nezastavil. Ak používate sociálne siete, môžete zbierať e-mailových odberateľov aj na:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Pinterest…

Ak už je pre vás e-mailový marketing prioritou, alebo skôr zaujímavým experimentom, odporúčam vytvoriť niekoľko miest, kde sa ľudia môžu prihlásiť na odber e-mailových noviniek.

2. Vytvorenie magnetu pre potenciálnych zákazníkov

Vytvorte niečo, čo ľudia dostanú za to, že sa prihlásia na odber vášho newslettera.

  • Zoznam zdrojov,
  • šablóna,
  • exkluzívny obsah (napríklad rozhovor)
  • rôzne kupóny, zľavy, akcie

Keď dáte ľuďom dôvod, aby vám zverili svoj e-mail, logicky zvýšite šancu, že to ľudia skutočne urobia.

A uvidíte, že aj keď ten dôvod nie je nijako presvedčivý a naozaj vytvoríte magnet na vedúcich e-mailov v rýchlosti, uvidíte obrovský rozdiel oproti tomu, keby ste magnet na vedúcich e-mailov nevytvorili.

3. Pridanie možnosti prihlásiť sa k odberu e-mailových noviniek k činnostiam, ktoré ľudia vykonávajú na vašej stránke

Nakupujete v e-shope a pred odoslaním objednávky máte možnosť zaškrtnúť možnosť prihlásiť sa k odberu noviniek po dokončení objednávky.

Toto je prvá, ale zďaleka nie jediná možnosť.

Buďte kreatívni:

  • vytvárajte testy, pričom po odoslaní výsledkov jednotlivcom ich pošlite e-mailom,
  • vytvorte na svojej stránke časť s prihlasovacími údajmi,
  • napíšte zaujímavú sekciu v článku a umiestnite ju za “emailovú” paywall

Možnosti sú nekonečné.

Ako používať e-maily?

Môžete plánovať klasické marketingové kampane a rozosielať propagačné materiály.

Ale ja považujem za najlepšie

  • písať newsletter,
  • odosielať vzdelávacie sekvencie.

Najlepším spôsobom, ako dosiahnuť oboje, je použiť nejaký e-mailový nástroj a osobne považujem za najlepší MailerLite.

Slovo na záver

Emailový marketing je tradičnou metódou, ale stále čaká na svoje netradičné využitie.

Povedzte mi v komentároch, aké skúsenosti máte s e-mailovým marketingom vy?

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

Ako si vytvoríte spisovateľskú rutinu? 3 jedinečné tipy

Mnoho ľudí sa ma pýta: Píšete sériu článkov o tom, ako si vytvoriť najlepšiu rutinu pri písaní? ... No, mňa sa nikto nepýta, ja sa občas pýtam sám seba, ale aj tak bude tento článok o tom, čo by som odporúčal. Základnými kameňmi sú pre mňa rutina, pracovný postup a nástroje. Poďme sa na ne…

24/05/2024
Vojtěch Bruk

Čo robí copywriter a potrebujete ho?

A copywriter je človek, ktorý píše texty. Potrebujete ho? Nepotrebujete. Ale potrebujete dobrý text. Jasne. Dobrý text: sú dôveryhodné,presvedčivé,vytvárajú zamýšľaný dojem. Vaša webová stránka sa nezaobíde bez dobrého textu. Alebo je to prinajmenšom ako streliť ho do kolena a žiadať od neho, aby zabehol polmaratón. Bude to mať ťažké. Takže copywritera nepotrebujete, ale ak nechcete…

19/05/2024
Vojtěch Bruk

Hodinová sadzba freelancera – koľko peňazí je spravodlivé?

Možno sa pýtate na slobodné povolania a zaujíma vás, koľko peňazí je spravodlivé. Asi vás neprekvapí, že je to... záleží na tom. Existuje mnoho faktorov: skúsenosti jednotlivca,jeho postupy,efektivita práce,náklady s tým spojené,oblasť a druh práce... Súčet týchto a mnohých ďalších faktorov potom vedie k hodinovej odmene dobrých freelancerov, ktorá sa podľa mojich skúseností pohybuje v…

09/05/2024
Vojtěch Bruk