Bezplatné fotoknižnice: 6 miest, ktoré navštevujem

Banky bezplatných fotografií rozdeľujú komunitu. Niektoré ich nepovoľujú, iné ich dôrazne neodporúčajú. Každý si musí urobiť vlastný názor. Osobne ich rád používam a v tomto článku sa s vami podelím o tie najlepšie. Pamätajte si, že si vždy musíte dôkladne preštudovať licenčné podmienky, ktoré majú fotobanky. 1. Pexels Pexels je fotobanka s najkrajšími fotografiami, aké…

Banky bezplatných fotografií rozdeľujú komunitu. Niektoré ich nepovoľujú, iné ich dôrazne neodporúčajú. Každý si musí urobiť vlastný názor. Osobne ich rád používam a v tomto článku sa s vami podelím o tie najlepšie.

Pamätajte si, že si vždy musíte dôkladne preštudovať licenčné podmienky, ktoré majú fotobanky.

1. Pexels

Pexels je fotobanka s najkrajšími fotografiami, aké poznám. Keď chcem nejakú fotografiu z fotobanky, bez rozmýšľania zamierim sem. Fotografie sú často umeleckejšie, vďaka čomu nepôsobia ako “klasické stock fotky”

.

Je pravda, že Pexels nemá toľko fotografií ako napríklad Pixabay, ale vďaka kvalite je pre mňa jasnou voľbou.

Pexels ponúka aj pekné videá.

2. Pixabay

Jedná sa pravdepodobne o najväčšiu voľne použiteľnú knižnicu fotografií.

Väčšina fotografií na tejto platforme naozaj kričí “som z fotobanky”, možno však máte šťastnú ruku.

3. Unsplash

Unsplash je ďalšia fotobanka, ktorú rád navštevujem. V istom zmysle je to niečo medzi Pexels a Pixabay.

V každom prípade, hoci existuje množstvo bezplatných stránok s fotografiami, nikdy nehľadám nikde inde ako na týchto troch.

4. Agregátory

Agregátory fotografií majú za cieľ mať všetky fotobanky na jednom mieste. Slúžia na to, aby ste mohli vyhľadávať fotografie na jednom mieste a nemuseli prepínať medzi jednotlivými bankami.

To sa logicky fotobankám veľmi nepáči, čo často vedie k tomu, že vám neumožnia prezerať si ich obsah v agregátore, ale presmerujú vás priamo na seba.

Kedysi som mal dobré skúsenosti s http://thestocks.im, zdá sa však, že platforma sa zmenila a jej používanie je skôr “zoznamom” všetkých možných bánk, než aby sa v nej dalo priamo vyhľadávať.

Ďalším agregátorom je potom napríklad: https://allthefreestock.com.

5. unDraw (bezplatné ilustrácie)

unDraw od Kateriny Limpitsouni je geniálna. Stránka má 4 roky a hoci sa jej ilustrácie dajú vidieť na rôznych miestach (vrátane mojej stránky :)), trh nimi stále nie je presýtený.

Okrem naozaj veľkého množstva ilustrácií má databáza aj skvelú funkciu, v ktorej si môžete vybrať vlastnú doplnkovú farbu ilustrácií a odlíšiť sa tak od ostatných.

Ak teda hľadáte ilustrácie pre svoj projekt, unDraw môže byť ideálnym miestom, kde začať.

6. Grafiky

Fotografie z Gratiosgraphy sú originálne, pekné a zadarmo. Je však pravda, že ich teraz možno vidieť pomerne často na rôznych miestach…

Ale ak si to nemyslíte, určite si to pozrite:

Bonus – obrázky Google

Obrázky pre svoje projekty môžete vyhľadávať aj priamo v Obrázky Google. Ako však tušíte, väčšina nájdených obrázkov nebude mať licenciu, ktorá by vám umožnila obrázky voľne používať.

Preto musíte vyfiltrovať len tie, ktoré majú takúto licenciu:

Znovu dôrazne odporúčam zistiť, čo umožňujú jednotlivé licencie. Tieto dodatočné znalosti určite využijete na všetkých vyššie uvedených stránkach…

Šťastné hľadanie!

Tieto boli moje obľúbené fotobanky. Dajte mi vedieť v komentároch, aké sú vaše skúsenosti s bankami!

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

Sociálne siete – ako o nich premýšľať a čo najlepšie ich využívať

Mám rád mentálne modely. Je to najlepší spôsob, ako niečo pochopiť a vedieť, ako získané vedomosti použiť. Existuje široká škála mentálnych modelov: Naval, Munger, Farnam street... Mám však stále pocit, že chýbajú mentálne modely pre konkrétne odvetvia. Takže dnes sa pozrieme na mentálny model, ako premýšľať o sociálnych médiách. Pretože keď pochopíte jeden, pochopíte ich…

Vojtěch Bruk
sociální sítě

6+1 tipov, ako získať skvelú referenciu

Referencie sú pravdepodobne najlepším predajcom, akého môžete pre svoje podnikanie získať. Čo je však dobré mať na pamäti, aby boli referencie naozaj účinné? Čo je to referencia? V kontexte webu pod pojmom referencia / recenzia / posudok zvyčajne rozumieme odsek lichotivého textu, ktorý o vašej práci alebo výrobku napísal klient. V tomto článku sa zameriame…

Vojtěch Bruk

Čo je príchodzí marketing

Inbound marketing je dialógový marketing namiesto (klasického) nátlakového marketingu. Podľa Wikipédie ide o súbor aktivít, ktorých cieľom je prilákať návštevníka, ktorý sa stane spokojným zákazníkom, ale netlačí na pílu reklama, ale získava pozornosť potenciálnych zákazníkov predovšetkým tvorbou užitočného a zaujímavého obsahu. Osobne som veľkým zástancom tohto prístupu (ako ste si možno všimli) a som presvedčený, že…

Vojtěch Bruk