Pozrite sa na najlepšie BlackFriday ponuky
Ukázať ponuky
Vydáno: 15/03/2024
Aktualizováno: 29/08/2023

Google Business – Kompletný sprievodca 2023

Profil Google Business je často podceňovaný a mimoriadne účinný propagačný nástroj. Navyše je úplne zadarmo. Vďaka nemu môže vaša firma potom: Ak podnikáte už nejaký čas, je pravdepodobné, že máte firemný profil Google (zobrazujete sa v Mapách) bez toho, aby ste ho nastavovali. Podnikateľský profil Google si môže založiť náhodný okoloidúci, ktorý narazí na vašu…

Profil Google Business je často podceňovaný a mimoriadne účinný propagačný nástroj. Navyše je úplne zadarmo.

Vďaka nemu môže vaša firma potom:

  • zobraziť sa na Mapách Google
  • objaviť sa na pravej strane obrazovky vyhľadávania Google, keď ľudia hľadajú určité výrazy (napr. názov vašej firmy)
  • byť ponúkaný ľuďom pri hlasovom vyhľadávaní a hľadaní miestnych výrazov

Ak podnikáte už nejaký čas, je pravdepodobné, že máte firemný profil Google (zobrazujete sa v Mapách) bez toho, aby ste ho nastavovali. Podnikateľský profil Google si môže založiť náhodný okoloidúci, ktorý narazí na vašu firmu a chce, aby ju našli aj ostatní používatelia.

Ak však chcete svoj profil upravovať sami, mať nad ním kontrolu a čo najlepšie využiť jeho potenciál, musíte si vytvoriť účet Google my Business, ktorý vám potom umožní profil prihlásiť a po overení ho spravovať a upravovať.

Najprv sa pozrieme na ako si zriadiť účet Google my Business a uplatniť nárok na svoju firmu. N Potom sa pozrieme na nastavenie firemného profilu Google a článok zakončíme tipmi, ako ho čo najlepšie využiť.

Ako vytvoriť profil Google my Business?

  1. Najprv prejdite na stránku google.com/business a kliknite na tlačidlo spravovať. Tým sa spustí proces registrácie.
  1. Ďalej si vytvorte účet Google alebo sa prihláste pomocou existujúceho účtu Google.
  2. Vyplňte všetky údaje o podniku, ktorý chcete pridať do služby Google (ak je podnik už v Mapách, kliknite na tlačidlo “Claim”).
  3. Najbližšie budete musieť overiť vlastníctvo svojho podniku. Niekoľkokrát sa stalo, že mi overenie cez telefón nefungovalo a overenie som vykonal poštou. Ak vám nefunguje ani telefonické overenie, nezúfajte a nechajte si od spoločnosti Google poslať list na vašu adresu. Mne to vždy prišlo.
  4. Google vás potom presmeruje na vyhľadávač (ak vám dá na výber, vyberte presmerovanie na vyhľadávač)
  5. Ďalej vyberte možnosť upraviť profil, čím sa dostanete na panel úprav

Úspešne sme teda nastavili účet Google Business (predtým Google my Business) a prihlásili vašu firmu.

Gratulujeme. Vidíte, že to nebolo ťažké a už budete viditeľní na mapách, zákazníci budú môcť pridávať recenzie a ak ste vyplnili základné informácie, zákazníci už uvidia vaše otváracie hodiny a podobne.

V ďalšej časti sa zameriame na optimalizáciu vášho profilu Google my business, ktorý ľudia uvidia v bočnom paneli a na mapách, keď budú vyhľadávať vašu firmu.

Ako optimalizovať profil Google my Business?

Prečo je optimalizácia dôležitá? Odpoveď vás neprekvapí: čím lepšie je váš profil optimalizovaný, tým je pravdepodobnejšie, že ho Google zobrazí vašim potenciálnym zákazníkom a ďalším ľuďom, ktorí ho vyhľadávajú.

Ve väčšine prípadov nie je váš typ podniku jediným svojho druhu v okolí. Dobrá optimalizácia profilu je potom prvým krokom, ktorý môžete urobiť, aby ste sa zobrazovali vyššie ako vaša konkurencia.

Veľkou výhodou optimalizácie je, že ju urobíte raz poriadne a potom sa už nemusíte o profil príliš starať.

Ako postupujete pri optimalizácii?

Vyplňte všetko, čo sa dá vyplniť

Po kliknutí na “Upraviť profil” vo vyhľadávaní (pozri obrázok vyššie) sa zobrazí táto ponuka:

Prvý a rozhodujúci krok optimalizácie je vyplniť všetky polia v čo najväčšej možnej miere.

V prvom kroku môžete tieto informácie vyplniť len tak z hlavy a intuitívne. Nahrajte fotografie z počítača alebo ich odfoťte mobilným telefónom namiesto svojho zariadenia.

Fotografie a text môžete kedykoľvek vymeniť, ak ste však ako ja a neurobíte túto vec hneď, je veľká pravdepodobnosť, že na to zabudnete a už to nikdy neurobíte.

Zamerajte sa na kľúčové slová

V časti “Údaje o firme” môžete vyplniť popis svojej firmy.

Snažte sa maximalizovať účinok nadpisu a použite kľúčové slová, ktoré ľudia vyhľadávajú v súvislosti s vašou firmou. Ak neviete, aké by to mohli byť slová, pomôcť vám môže článok Ako zistiť vyhľadávanie kľúčových slov.

Nemusíte to preháňať. Je oveľa dôležitejšie, aby bol popis prirodzený a zmysluplný, než len zoznam kľúčových slov. Aj prirodzený a súvislý opis však môže obsahovať kľúčové slová.

To je váš cieľ.

Vidíte, že optimalizácia nie je zložitá ani časovo náročná. Navyše, len s týmito niekoľkými optimalizačnými krokmi urobíte viac ako vaša konkurencia.

Ak však chcete, aby vám váš firemný profil Google prinášal nových zákazníkov, budete mu musieť venovať určitú (aj keď minimálnu) trvalú pozornosť.

Ako sa starať o svoj profil v priebehu času?

Získanie spätných odkazov

Až keď budete v mapách, budete v nich spočiatku dosť nízko (rovnako ako vo vyhľadávačoch). Vidíte, na “tvorba webu Brno” musí potenciálny zákazník dosť scrollovať, aby sa ku mne dostal.

Ako to môžem zmeniť?

Podľa môjho názoru si môžete pomôcť v mapách

  1. zbieraním pozitívnych referencií
  2. získaním lokálnych spätných odkazov

Miestne spätné odkazy môžete získať zdarma z rôznych katalógov (nikdy žiadnemu katalógu nič neplaťte!). To je ich veľká výhoda.

Nevýhodou je, že všade chcete používať pravdivé informácie (číslo, e-mail, adresu…), aby Google videl konzistenciu. Katalógové spoločnosti sa vám však nezriedka pokúsia zavolať a poslať e-mail s ponukou rôznych prémiových príplatkov.

To je však daň za to, že máte odkaz “zadarmo”. Preto odporúčam, aby ste to akceptovali a pridali svoju firmu (s presne rovnakými údajmi, aké máte v službe Google my Business) do rôznych online katalógov.

Direktáre sú miestne, odvetvové, národné…

Najznámejšie sú:

  • Firmy.cz
  • Živé spoločnosti
  • Zlaté stránky
  • Yelp
  • A ak sa pýtate mňa, odporúčam zaradiť sa do desiatok obskúrnych a menej známych adresárov. Len nikde nezadávajte platobné údaje a neplaťte za žiadne “prémiové služby”.

Získanie odkazov

Referencie sú alfou a omegou marketingového úspechu. Skúste sa sami zamyslieť nad tým, nakoľko ste imúnni voči odporúčaniu priateľa.

Ak viem, že dotyčný nemá z odporúčania absolútne nič: “Bol som na skvelej večeri, ktorá bola výborná, obrovská a 150 korún je regulérna krádež!”, presvedčí ma ľahko a takmer určite. Na svoje odporúčanie vsádza svoju povesť, ktorá má váhu.Ak chcete, aby posudky, ktoré získate od zákazníkov, boli čo najpresvedčivejšie, pomôže vám článok Ako získať skvelé posudky.

Prečo by sme mali, pozrime sa na ako.

Ako poslať ľuďom odkaz na referenciu?

Keď ľudia zadajú názov vašej spoločnosti do vyhľadávania, v pravom dolnom rohu sa im zobrazí tlačidlo “Napísať recenziu”, a keď naň kliknú, otvorí sa im okno na napísanie referencie.

Ak im chcete tento proces uľahčiť, môžete im poslať priamo odkaz, ktorý sám otvorí “okno pre referenciu”.

Keď nájdete svoju firmu vo vyhľadávači a zároveň ste prihlásení do služby Google, v pravom paneli sa zobrazí možnosť “Získať ďalšie recenzie”.

Po kliknutí na toto tlačidlo sa zobrazí okno, do ktorého môžete priamo skopírovať odkaz na napísanie recenzie.

Tento odkaz potom môžete poslať priamo svojim zákazníkom alebo z neho možno vygenerovať QR kód, ktorý použijete vo svojom obchode a marketingu.

A čo ak ešte nemám prístup k svojmu profilu?

Ak ešte nemáte nahlásený firemný profil Google (napríklad čakáte na list), môžete začať zbierať recenzie aj tak.

Najprv nájdite svoju firmu vo vyhľadávači a kliknite na položku “Napísať recenziu” / “Napísať recenziu”.

Potom skopírujete odkaz, ktorý sa otvorí:

Ak niekomu pošlete tento odkaz, otvorí sa možnosť napísať recenziu priamo. Odkaz je však dosť dlhý a škaredý.

Takže ho môžete ešte skrátiť. Ja osobne používam bit.ly skracovač.

  1. Jednoducho prejdite na: https://bitly.com/a/sign_in,
  2. prihlásenie/vytvorenie účtu
  3. kliknite na “vytvoriť nový”
  4. skopírujte dlhý odkaz Google do poľa long URL
  1. Potom upravíte časť za lomítkom na niečo popisné a máte hotovo.

Výsledný odkaz potom vyzerá napríklad takto:

Cieľom je čo najviac zjednodušiť písanie recenzií pre vašich zákazníkov. Existujú aj nástroje ako WhiteSpark, ktoré umožňujú vytvoriť odkaz, kde je 5 hviezdičiek už “predvyplnených” a ľudia len napíšu textovú časť (pokiaľ recenziu neupravujú)

.

Ak zhromažďujete veľké množstvo recenzií, takéto nástroje sa určite oplatí preskúmať.

Kľúčové však je zbierať recenzie a urobiť z toho súčasť svojej rutiny.

Negatívnych recenzií sa nemusíte obávať, ak na recenziu odpoviete. Včasná negatívna recenzia len zvýši dôveryhodnosť vášho podniku.

Slovo na záver

Podnikateľský profil Google je skvelá forma propagácie, ktorú môžete pridať do svojho arzenálu za jedno popoludnie a ktorá vám môže slúžiť navždy.

Ale ak chcete tento nástroj využiť naplno, bude to vyžadovať určitú priebežnú prácu.

Prínosy sú však dostatočne zaujímavé na to, aby som rozhodne veril, že sa práca bohato vyplatí.

Dajte mi v komentároch vedieť, aké sú vaše skúsenosti s podnikaním v Google!

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

1 komentár

  • Dobrý deň, mne overiť profil bohužiaľ nešlo, ponúka mi to iba možnosť s overovacím videom a video sa ani na desiaty krát nahrať nedá. Neviem ako ďalej.

Zanechajte svoj komentár

Podobné články

E-mailový marketing – definitívny sprievodca

Emailový marketing je podľa môjho názoru jednou z najúčinnejších metód propagácie vôbec. V tomto článku sa naň pozrieme bližšie. Pozrieme sa na nástroje, cez ktoré ju môžete spustiť, a pozrieme sa aj na konkrétne tipy, ktoré môžete v tejto oblasti využiť, či už ste freelancer, malá firma alebo eshop. Čo je to e-mailový marketing? Je…

28/05/2024
Vojtěch Bruk

Ako si vytvoríte spisovateľskú rutinu? 3 jedinečné tipy

Mnoho ľudí sa ma pýta: Píšete sériu článkov o tom, ako si vytvoriť najlepšiu rutinu pri písaní? ... No, mňa sa nikto nepýta, ja sa občas pýtam sám seba, ale aj tak bude tento článok o tom, čo by som odporúčal. Základnými kameňmi sú pre mňa rutina, pracovný postup a nástroje. Poďme sa na ne…

24/05/2024
Vojtěch Bruk

Čo robí copywriter a potrebujete ho?

A copywriter je človek, ktorý píše texty. Potrebujete ho? Nepotrebujete. Ale potrebujete dobrý text. Jasne. Dobrý text: sú dôveryhodné,presvedčivé,vytvárajú zamýšľaný dojem. Vaša webová stránka sa nezaobíde bez dobrého textu. Alebo je to prinajmenšom ako streliť ho do kolena a žiadať od neho, aby zabehol polmaratón. Bude to mať ťažké. Takže copywritera nepotrebujete, ale ak nechcete…

19/05/2024
Vojtěch Bruk