Pozrite sa na najlepšie BlackFriday ponuky
Ukázať ponuky
Vydáno: 09/02/2024
Aktualizováno: 29/08/2023

Ako neustále vytvárať nový obsah?

Prečo sa vôbec pýtať takúto otázku? Dôvod je jednoduchý, pravidelnosť je jedným z najistejších spôsobov, ako vyviesť vašu stránku z internetového podsvetia a pomôcť vašim článkom preplávať povestným Acheronom nevystopovateľnosti. Mnoho ľudí vám povie, že máte dosť obsahu ala Neil Patel (obrovské množstvo obsahu). Budú tvrdiť, že internet je preplnený článkami (každý deň sa ich…

Prečo sa vôbec pýtať takúto otázku? Dôvod je jednoduchý, pravidelnosť je jedným z najistejších spôsobov, ako vyviesť vašu stránku z internetového podsvetia a pomôcť vašim článkom preplávať povestným Acheronom nevystopovateľnosti.

Mnoho ľudí vám povie, že máte dosť obsahu ala Neil Patel (obrovské množstvo obsahu). Budú tvrdiť, že internet je preplnený článkami (každý deň sa ich publikuje až 4,4 milióna), a preto by ste sa mali zamerať výlučne na kvalitu.

Nedôverujte im.

A ak chcete nájsť kompromis medzi kvantitou a kvalitou, tento kompromis sa nájde tým viac, čím bližšie ku kvantite začnete.

Pre inšpiráciu si môžete pozrieť, ako sa darilo môjmu blogu za posledných 28 dní, keď som uverejňoval články:

I keď ide o malé čísla, trend je viditeľný a SEO si vyžaduje čas. Som presvedčený, že ak tento obrázok aktualizujem po 6 mesiacoch, vo všetkých štatistikách bude o 0 viac.

Nemusíte však veriť mojej domnienke, pozrime sa na niektoré skutočné dôvody.

Prečo sa zamerať na množstvo (najmä na začiatku)

Predložím tri hlavné dôvody:

Kvantita ako prieskum

Ak máte novú stránku alebo blog, s najväčšou pravdepodobnosťou netušíte, čo vašich návštevníkov zaujíma a o čom chcú čítať.

Nanešťastie to nezistíte inak ako písaním rôznych článkov na rôzne témy a pozorným sledovaním toho, čo má aký ohlas a akú odozvu.

Publikovanie príspevku je iterácia. Iterácia s vaším publikom, ktorá vám ukáže, či daný príspevok funguje alebo nie. Získate spätnú väzbu.

Uspokojenie algoritmického boha

Vyhľadávacie algoritmy majú rady, keď sa na stránke neustále niečo deje. A hádajte čo, neustále publikovanie nových, mimoriadne kvalitných článkov je nemožné. Pokiaľ sa blogovaním neživíte a nemáte k dispozícii tím ľudí, ktorí vám ich pomáhajú vytvárať.Písanie “stredne” kvalitných článkov s tým, že na každý máte hodinu času, a písanie jedného denne je však určite možné.

V každom prípade sa po čase môžete k článku jednoducho vrátiť, rozšíriť ho a aktualizovať, a algoritmický boh sa z tejto činnosti opäť poteší.

Týmto sa dostávame k ďalšiemu zásadnému bodu a dnešná nízka kvalita môže byť základom zajtrajšej kvality.

Teória výsevu

Seth Godin niekde hovoril o púpavách. O tom, ako rozsypal tisíce semienok, aby z niekoľkých z nich vyrástli nové púpavy. A ony sa tak vždy stanú. Príroda je múdra. Nerozhadzuje tri dobré semená, pretože si myslí, že to stačí. Rozsype ich tisíce (množstvo), aby pravdepodobnosť, že nejaké vyrastie (kvalita), bola takmer 1.

Svoje šance na úspech môžete zvýšiť. Napríklad tým, že sa nepustíte rovno do písania knihy, ale skúsite: napísať tweet (a ak bude úspešný) -> článok (a ak bude úspešný) -> megapost (a ak bude úspešný) -> ebook (a ak bude úspešný) -> knihu.

To je však téma na ďalší článok. Dnešným hlavným príbehom je, že

Publikovanie priemerného obsahu je prvým krokom k vytváraniu skvelého obsahu.

A nakoniec sa pozrime na to, ako pravidelne publikovať.

Konkrétne tipy pre pravidelné publikovanie

Ak vás táto téma zaujíma do hĺbky, vrelo odporúčam Turning Pro od Stevena Pressfielda alebo Atomic Habits od Jamesa Clear. Nižšie sú uvedené tipy, ktoré sa mi osvedčili najlepšie.

Nastavenia nadpisu

Kľúčom k úspechu je nespoliehať sa na motiváciu. Vytvorte si rutinu, verejne deklarujte svoj zámer a skrátka vytvorte prostredie, ktoré vás bude motivovať k tvorbe.

  • Vyberte si konkrétny deň a čas, kedy budete publikovať príspevok (pravidelne).
  • Vytvorte si rituál písania a naplánujte si, kedy budete tvoriť obsah (ráno? večer?).
    • Takisto si konkretizujte, aké programy budete používať na tvorbu.
  • Svoj zámer oznámte svojmu okoliu, a to buď verejne (na Facebooku), alebo súkromne (priateľom)
  • Môžete si tiež zaobstarať kalendár a každý deň/týždeň si urobiť krížik, aby ste neporušili reťaz pravidelného publikovania
  • Saďte sa s niekým, že svoj sľub neporušíte
.

Ale skôr, ako začnete písať, sadnite si a vysvetlite svojej hlave, že naozaj nie je dôležité, aby bol obsah “skvelý” alebo dokonca dobrý.

Dôležité je, že je.

Ale ak sa budete neustále vnútorne usilovať o dokonalosť, dobehne vás to a čoskoro prestanete písať. Verte mi.

Databáza nápadov – anglický zametací súbor

Nedostatok inšpirácie v správnom čase je luxus, ktorý si pri pravidelnom písaní a publikovaní nemôžete dovoliť.

Čakanie na inšpiráciu môže byť pre umelcov dobrou stratégiou (niektorí to tvrdia, ja nie), ale musíme sa viac podobať remeselníkom, ktorí pracujú bez ohľadu na to, či majú na prácu “náladu”.

Banka nápadov je potom skvelým spôsobom, ako si uľahčiť remeselnú prácu.

Môžete si založiť dokument Google (alebo zápisník), do ktorého si budete zapisovať zaujímavé nápady do budúcnosti.

V prípade potreby potom stačí siahnuť po zdroji a vybrať si niečo, o čom máte chuť písať.

Osobne som si takúto databázu vytvoril v Notion, pretože možnosť databázy, ktorú Notion ponúka, je na to mimoriadne vhodná.

Databáza vyzerá takto:

Vďaka databanke nedostávam “nápad”, o čom písať. A ak nemám čas, vyberiem si naozaj jednoduchú tému a buď len natočím krátke video, alebo veľmi rýchlo napíšem článok.

Predpisovanie

Vašej psychike neuveriteľne prospeje, ak budete mať články napísané a naplánované na uverejnenie niekoľko týždňov vopred a budete písať viac.Písať článok každý týždeň tesne pred uzávierkou je nočná mora. A časom vás to vyčerpá. Takže či už píšete články, newslettre alebo príspevky na sociálne médiá, vrelo odporúčam písať ich s čo najväčším predstihom a naplánovať ich zverejnenie pomocou plánovača.Recyklovanie

Počítam aktualizáciu staršieho príspevku ako vydanie článku.

Táto stratégia vám zo začiatku asi nebude veľmi užitočná, ale keď už budete mať na svojom blogu nejaký obsah, je to tip na nezaplatenie.

Mám veľa článkov (vrátane toho, ktorý práve teraz čítate) o tom, ako v danom roku urobiť veci. Ak je článok z minulého roka, pozriem sa len na to, čo sa odvtedy zmenilo. Článok aktualizujem. A vydám jeho novú aktualizovanú verziu.

Môj cieľ je, aby sa týmto spôsobom dala “recyklovať” približne polovica obsahu na mojich stránkach.

Nielenže sa článok jednoducho a rýchlo aktualizuje. Navyše ho pri každej aktualizácii trochu vylepšujete, takže po 12 rokoch nie je daný článok len 12 aktualizácií. Je to aj 12 vylepšených a rozšírených článkov.

A tak je veľká šanca, že je naozaj skvelý.

Toto boli moje tipy, ako vytvárať stále nový obsah. Ďakujem za prečítanie článku a dajte mi vedieť v komentároch, ako postupujete pri tvorbe obsahu vy!

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

E-mailový marketing – definitívny sprievodca

Emailový marketing je podľa môjho názoru jednou z najúčinnejších metód propagácie vôbec. V tomto článku sa naň pozrieme bližšie. Pozrieme sa na nástroje, cez ktoré ju môžete spustiť, a pozrieme sa aj na konkrétne tipy, ktoré môžete v tejto oblasti využiť, či už ste freelancer, malá firma alebo eshop. Čo je to e-mailový marketing? Je…

28/05/2024
Vojtěch Bruk

Ako si vytvoríte spisovateľskú rutinu? 3 jedinečné tipy

Mnoho ľudí sa ma pýta: Píšete sériu článkov o tom, ako si vytvoriť najlepšiu rutinu pri písaní? ... No, mňa sa nikto nepýta, ja sa občas pýtam sám seba, ale aj tak bude tento článok o tom, čo by som odporúčal. Základnými kameňmi sú pre mňa rutina, pracovný postup a nástroje. Poďme sa na ne…

24/05/2024
Vojtěch Bruk

Čo robí copywriter a potrebujete ho?

A copywriter je človek, ktorý píše texty. Potrebujete ho? Nepotrebujete. Ale potrebujete dobrý text. Jasne. Dobrý text: sú dôveryhodné,presvedčivé,vytvárajú zamýšľaný dojem. Vaša webová stránka sa nezaobíde bez dobrého textu. Alebo je to prinajmenšom ako streliť ho do kolena a žiadať od neho, aby zabehol polmaratón. Bude to mať ťažké. Takže copywritera nepotrebujete, ale ak nechcete…

19/05/2024
Vojtěch Bruk