Prečo by ste sa vôbec mali zaujímať o Pinterest?
Pinterest je prehliadaný, pretože je nepochopený.
Hoci sa o ňom až tak veľa nehovorí, podľa niektorých štatistík (statscounter), (statista) je to po Facebooku druhá najpoužívanejšia sociálna sieť v Českej republike.
Čítate správne, Pinterest je údajne 4-krát väčší ako YouTube a podľa statista dokonca 100-krát väčší ako LinkedIn.
Zdroj: StatCounter Global Stats – Social Media Market Share
Pinterest je teda nielen veľkou príležitosťou, ale predovšetkým ho vzhľadom na jeho používateľskú základňu ťažko ignorovať.
Časté mylné predstavy o službe Pinterest
- Na Pintereste sú len ženy (celosvetovo je to naozaj asi 80 % žien, ale 20 % je stále veľa a štatistiky sa môžu v rôznych krajinách veľmi líšiť)
- Pinterest je len o svadbách (recepty, cestovanie, oblečenie, dizajn, bývanie, dekorácie… to všetko sú oblasti, ktoré sú na Pintereste tiež veľmi populárne).
- Pinterest je zložitý na údržbu a pochopenie (Hoci je trochu iný ako ostatné siete, nie je na ňom nič zložité)
.
.
Na Pintereste sa oplatí byť.
Aj keď vaša špecializácia nepatrí práve medzi hlavné témy Pinterestu (napr. v mojom prípade webový dizajn), stále môžete dávať webové tipy predajcom tort, pomáhať pri zakladaní svadobných blogov alebo len navrhovať stránky na základe fotografií interiéru…
Ide len o to zistiť, ako konkrétne môžete pomôcť cieľovej skupine, ktorá je na Pintereste.
Prečo sa oplatí byť na Pintereste
- Pinterest je vynikajúcim zdrojom návštevnosti webových stránok. Zatiaľ čo väčšina sociálnych sietí chce, aby ste na nich nenechávali príliš veľa odkazov (napríklad Instagram povoľuje len jeden odkaz v BIU), Pinterest nemá s odkazmi pri pinoch problém a návštevníci sa môžu spokojne prekliknúť na vašu stránku.
- Pinterest je v porovnaní s inými platformami relatívne “viacgeneračný”.
- Pinterest pomáha znížiť počet krokov od objavenia po konverziu, čím uľahčuje ľuďom dostať sa priamo k (vášmu) primárnemu zdroju.
- Ke zvýšeniu návštevnosti vašej webovej stránky môžete prostredníctvom Pinterestu aj priamo predávať svoje produkty.
- Pinterest môžete integrovať so svojou webovou stránkou, profilom na Facebooku a účtom na Twitteri.
Aby ste však vyššie uvedené mohli robiť efektívne, musíte najprv prepojiť Pinterest so svojou webovou stránkou.
Odkazovanie Pinterestu na vašu webovú stránku
Môže sa zdať zvláštne, že vôbec potrebujete prihlásiť webovú stránku na Pinterest, ale je to dôležitá súčasť maximalizácie možnosti poslať návštevnosť späť na váš obsah/vašu stránku.
Na rozdiel od iných sietí tu nestačí “len” zadať url adresu do svojho profilu a kliknúť na “uložiť”.
Po prepojení však získate prístup k analýze pinov, ktoré zverejňujete zo svojej stránky, ale aj pinov, ktoré z vašej stránky vytvárajú iní ľudia, a navyše ľudia budú vedieť, kde môžu nájsť váš ďalší obsah.
Vedľa všetkých pinov, ktoré pochádzajú z vašej stránky, sa zobrazí vaša profilová fotografia, ako aj tlačidlo “Sledovať” a vedľa adresy URL vašej webovej stránky sa na vašom profile zobrazí ikona zaškrtnutého glóbusu. Ak ste overený obchodník , uvidíte modré začiarknutie.
Ak ste overený účet alebo tvorca , uvidíte červenú kontrolnú značku.
Ako reklamovať stránky
Svoje webové stránky musíte nárokovať pomocou počítača alebo notebooku.
- Najprv prepnite svoje konto na firemné konto.
- Aby ste mohli nárokovať webovú stránku v službe Pinterest, musíte na svoju webovú stránku nahrať súbor HTML alebo pridať metaznačku do hlavičky. Nebojte sa, ak nie ste práve technický maniak, vo videu ukážem krok za krokom, ako to urobiť.
- Ak nechcete/nemôžete pridať DNS záznam priamo na vašom hostingu, skúste sa pozrieť, či nie je možné pridať kód hlavičky priamo kliknutím na: template > Customize.
- Najoptimálnejšou, ale zároveň najjednoduchšou možnosťou je však pravdepodobne stiahnutie doplnku, napríklad “Upraviť hlavičku a pätu”, a vloženie kódu tam.
Keď to urobíte, máte hotovo.
Úspešne ste prepojili svoju stránku s Pinterestom. Gratulujeme.
Neváhajte a dajte mi vedieť, ako plánujete využívať Pinterest? A aké sú vaše skúsenosti s touto sociálnou sieťou?
Na váš úspech,
Vojta