Ako vytvoriť kontaktnú stránku – 4 tipy

Takmer na každej webovej stránke nájdete stránku s kontaktmi. Často ju ľudia berú automaticky a nedávajú si s ňou veľa práce. Napriek tomu je kontaktná stránka často kľúčová. Rozhoduje o tom, či vás zákazníci budú kontaktovať alebo nie. Rozhoduje o tom, či vaša stránka funguje alebo nie. Podívajme sa na 4 tipy, ako z vašej…

Takmer na každej webovej stránke nájdete stránku s kontaktmi. Často ju ľudia berú automaticky a nedávajú si s ňou veľa práce. Napriek tomu je kontaktná stránka často kľúčová. Rozhoduje o tom, či vás zákazníci budú kontaktovať alebo nie. Rozhoduje o tom, či vaša stránka funguje alebo nie.

Podívajme sa na 4 tipy, ako z vašej kontaktnej stránky vyťažiť maximum.

1. Stránka by mala mať osobnosť

Mala by vzbudzovať dojem, že ju vytvorili ľudia a pre ľudí. Viac to rozvádza Sabina Idler vo svojom článku. Ale ide o jednoduchú logiku – ak sa ľudia cítia príjemne a vítaní, zvyšuje sa šanca, že vás oslovia.

Dôležité je predvídať problémy a pochybnosti, ktoré môžu mať ľudia na kontaktnej stránke, a minimalizovať ich pravdepodobnosť. Tiež sa nebojte zachovať priateľský a ústretový tón, rovnako ako na zvyšku stránky.To, že sa stránka nazýva “kontakt”, neznamená, že by mala byť čisto suchá a informatívna.

2. Stránka by mala byť jednoduchá

  • žiadny zbytočný text
  • rôzne možnosti kontaktu v skupinách blízko seba (telefóny, e-maily, obchody..)
  • vizuálne oddelenie – vďaka vizuálnemu odlíšeniu je na prvý pohľad zrejmé, že stránka má rôzne časti a každá časť obsahuje niečo iné

Dôležitá je však jednoduchosť > úplnosť. Ak je to možné, nezahlcujte ľudí nadmerným množstvom možností kontaktu. Ponúknite “neredukovateľný počet” možností. Chcete uspokojiť široký dopyt a zároveň obmedziť počet možností na minimum.

Kontakt môžete pokojne neskôr odkázať na konkrétne miesto.

3. Stránka minimalizuje trenie pre CTA (výzvu k akcii)

CTA môže byť odoslanie formulára, vytočenie čísla, napísanie e-mailu. Jednoducho “kontakt” ako taký. Dobrá stránka minimalizuje jeho zložitosť.

Okrem vizuálneho oddelenia a primeraného množstva možností to môžete dosiahnuť aj optimalizáciou samotných kontaktných informácií v jazyku HTML, šikovnou kompozíciou formulára alebo experimentálnymi CTA.

Optimalizácia HTML

Všetky telefóny na stránke by mali mať atribút tel: html ****

<a href="tel:607091378">607091378</a>

všetky e-maily potom atribútmailto:

<a href="mailto: info@vojtechbruk.cz">info@vojtechbruk.cz</a>

Takto sa ľuďom po kliknutí na číslo alebo e-mail okamžite ponúkne možnosť zavolať/napísať vám. Čo je najmä pri telefonovaní veľmi užitočné.

Minimalistický formulár

Čím viac vyplňovania formulára od ľudí požadujete v rámci formulára, tým menej formulárov ľudia vyplnia. Inými slovami, každé ďalšie zadanie znižuje % používateľov, ktorí formulár odošlú.

Takže zatiaľ udržiavam formulár na svojej stránke pomerne jednoduchý:

Na druhej strane môže ako dobrý filter fungovať aj viacero položiek. Keď som teda robil webovú stránku pre stavebnú spoločnosť, rozhodli sme sa do formulára umiestniť viac položiek, pretože pre spoločnosť je lepšie mať menší počet kvalitných dopytov ako množstvo ľudí, ktorí vlastne “nevedia, čo chcú”

.

Znovu platí, že pri každom formulári by ste sa mali snažiť o neredukovateľnú jednoduchosť.

Ak je však vaším cieľom získať zo stránky “čo najviac kontaktov/odkazov” a nemáte záujem o ich filtrovanie, je pravdepodobne lepšou cestou menej položiek.

Experimentálne CTA

Napr. Londýnska SEO spoločnosť ClickSlice nemá formulár. Nemá dokonca ani kontaktnú stránku. Má jedno elementárne CTA – naplánujte si s nami hovor. A má okolo toho postavenú celú stránku.

Hoci sa zdá, že ide o iný princíp, stále ide o to isté – minimalizovať trenie, aby vás ľudia kontaktovali. A niekedy minimalizácia trenia na kontaktnej stránke môže… túto stránku vôbec nemať.Možno by ste sa teda mali zamyslieť nad tým, či by ste podobným spôsobom nemohli minimalizovať trenie na svojej stránke.

3. Stránka vysvetľuje a je dôveryhodná

Toto možno nazvať aj “psychologickou optimalizáciou”

  • Stránka vysvetľuje, prečo by vás mal niekto kontaktovať
  • Stránka sľubuje, že vyrieši problémy ľudí
  • Stránka sľubuje, že ľudia kontaktovaním vás nič nestratia, maximálne získajú

O tejto téme by sa dal napísať samostatný článok, ale keď sa na svoju kontaktnú stránku pozriete očami zákazníka, uvidíte veci, ktoré ste predtým možno prehliadali.4. Stránka je prístupná

Tento bod nie je potrebné rozvádzať. Uistite sa však, že vaša stránka s kontaktmi je skutočne prístupná. V opačnom prípade si doslova prevŕtate koleno.

  • Navigácia – stránka je prístupná z menu a iných zmysluplných miest na webe
  • Mobilné zariadenia – stránka je dobre optimalizovaná pre mobilné zariadenia
  • Stránka sa dá navigovať prostredníctvom čítacieho zariadenia

Toto boli moje zistenia pre stránku s kontaktmi a čiastočný návod, ako túto stránku čo najlepšie využiť.

Dajte mi v komentároch vedieť, aké skúsenosti máte so stránkou kontaktov vy!

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

No results