Pozrite sa na najlepšie BlackFriday ponuky
Ukázať ponuky
Vydáno: 05/11/2023
Aktualizováno: 29/08/2023

5 zásad, ktoré zlepšia vašu stránku

Pozornosť je najcennejším tovarom v online svete. Ale je to ako s vodou. Môže pretekať cez vašu stránku ako strecha pri daždi, alebo sa môže usadiť na vašej stránke a vytvoriť bazén, ktorý bude čerstvým zdrojom vlahy pre celé vaše podnikanie. Ale ako to dosiahnete? Jednoducho. Musíte prispôsobiť svoju stránku tomu, ako funguje pozornosť ľudí.…

Pozornosť je najcennejším tovarom v online svete. Ale je to ako s vodou. Môže pretekať cez vašu stránku ako strecha pri daždi, alebo sa môže usadiť na vašej stránke a vytvoriť bazén, ktorý bude čerstvým zdrojom vlahy pre celé vaše podnikanie.

Ale ako to dosiahnete?

Jednoducho. Musíte prispôsobiť svoju stránku tomu, ako funguje pozornosť ľudí.

Nemám žiadne zázračné tipy. Mám však zásady, ktoré sa mi osvedčili a verím, že by sa mohli osvedčiť aj vám.

Princíp myslenia

Mnoho stránok, ktoré som pomáhal vytvoriť, má solídnu návštevnosť. Generujú potenciálnych zákazníkov a sú príťažlivé pre návštevníkov aj majiteľov.

Kľudne by som vám mohol ukázať screenshoty stránky, poradiť vám, aby ste ju “kreatívne vyplienili”, a možno by to fungovalo.

Aspoň dovtedy, kým by to neprestalo fungovať. Preto to nebudem robiť.

Parafrázujúc africkú múdrosť: “Nie je to o rybách. Ide o to, aby sme sa naučili loviť ryby.”

Podívajme sa teda na zásady, ktoré dobré webové stránky (podľa mojich skúseností) dodržiavajú. Nie sú to žiadne prikázania. Ak vaša stránka nedodržiava všetky nasledujúce tipy, nezúfajte. Je dosť možné, že to nie je katastrofa.

Ak však máte na svojej stránke sekcie, ktoré sú vyslovene v rozpore s nižšie uvedenými tipmi, vrelo vám odporúčam zvážiť zmenu. A to rýchlo.

1. Zásada – nemať cieľ je najistejší spôsob, ako ho nedosiahnuť

Ak máte stránku, máte ju z nejakého dôvodu:

  • Predávajte
  • Majte peknú online vizitku
  • Generujte e-mailové dopyty

Všetky tieto ciele sú legitímne. A často budete mať viacero cieľov. Je však nesmierne dôležité vedieť, 1. aký je váš hlavný cieľ, 2. aké ďalšie ciele budete kvôli tomu hlavnému trochu ignorovať.

Na webe, rovnako ako v živote, je to vždy niečo za niečo. Je potrebné robiť kompromisy a rozhodovať sa. Tomu sa nedá vyhnúť.

Teraz, keď máte dobrú predstavu o hlavnom cieli svojej stránky, môžete monitorovať, vyhodnocovať a posudzovať jej úspešnosť.

Väčšina ľudí však nemá predstavu o tom, čo by mohlo byť hlavným cieľom ich stránky alebo čo by mohli mať.

2. Princíp – ľudia si chcú kúpiť lístok, nie pozerať video o histórii vášho dopravného podniku

Nikto sa o vás nezaujíma. Prepáčte. Presne tak. Ale ani mne nie. Sme v tom spolu. Nemusíš vešať hlavu.

Dôležité je, že ľudia prichádzajú na vašu stránku z vlastnej sebeckej potreby a potrebujú si túto potrebu na vašej stránke naplniť:

  • Chcú vás kontaktovať
  • Chcú si kúpiť vašu knihu
  • Chcú zistiť, kde sa nachádza váš obchod a či je otvorený (aj v nedeľu a počas sviatkov?)
  • Chcú zistiť, či máte to, čo hľadajú
  • Chcú zistiť, koľko to stojí

Sto ľudí, sto chutí. Na vašu stránku však neprichádzajú všetci… Na vašu stránku však prichádzajú jednotlivci, ktorí majú často veľa spoločného, najčastejšie:

  • problém/záujem
  • túžba
  • zvedavosť/záujem nasýtený konkrétnym dôvodom
.

Vždy by ste teda mali získať približnú predstavu o tom, kto a prečo prichádza na vašu stránku. Snažte sa mať tento mentálny model stále na pamäti a pozerať sa na stránku jeho očami.

Sľubujem, že veľa vecí budete vidieť inak. Jasnejšie.

3. Princíp – ľudia nemajú čas na rodinný obed, nieto ešte na vykreslenie vašej úvodnej animácie

Ľudia nemajú čas. Alebo sú o tom aspoň zaryto presvedčení. Výsledok je rovnaký.

  • pomalé načítanie,
  • neprehľadná grafika,
  • navigácia na nezvyčajnom mieste

To všetko sú spôsoby, ako účinne vyhnať dnešného online človeka zo stránky.

Každý majiteľ stránky by si potom mal uvedomiť, že každý nezvyčajný výmysel, ozdoba alebo neintuitívna funkcia, ktorú treba pochopiť, robí presne to: odháňa návštevníkov.4. Zásada – ľudia na internete nečítajú, ale vyhľadávajú

Ľudia nečítajú, ale skenujú. Prispôsobte svoje webové stránky tejto skutočnosti. Nebojujte s tým.

Krátke úderné vety. Vizuálne odlíšenie. Dobrá hierarchická štruktúra.

Ak na úvodnej stránke nedokážem do 5 sekúnd povedať, o čom je vaša stránka, máte problém.

Predstavte si, že vaša stránka je stánok s tovarom (reklamné a darčekové predmety) na festivale:

  • Z diaľky viem povedať, čo predávate
  • V sekunde sa viem zorientovať vo vašej ponuke
  • Ak ma niečo zaujme, hneď mi odpoviete, necháte ma to vyskúšať, nasmerujete ma…

Ak som aj opitý, mám pri sebe len kreditnú kartu a netuším, akú veľkosť trička mám na sebe, ak ste dobrí predajcovia, o 4 minúty neskôr vyjdem z vášho stánku v novom tričku a spokojný.

Toto je presne ten zážitok, ktorý chcete ľuďom na svojej stránke poskytnúť.

Text je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako to dosiahnuť.

Dosiahnite to.

Tieto boli 4 základné princípy, ktoré sa snažím mať na pamäti pri každom projekte. Čo si o nich myslíte vy? A pridali by ste nejaké ďalšie?

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

No results