V článku Pinterest – všetko, čo potrebujete vedieť sme sa na Pinterest pozreli z makro pohľadu:
- prečo je mimoriadne dobrý pre SEO
- prečo je tak podceňovaný,
- ako ho môžete použiť…
Ak teda netušíte, prečo by ste sa mali o Pinterest vôbec zaujímať, urobíte najlepšie, ak začnete týmto článkom.
Ale ak ste marketér, máte o Pintereste predstavu a už chcete konkrétne tipy, ako z neho vyžmýkať čo najväčší výkon, tento článok je určený práve vám.
Podívame sa na tri praktické odporúčania Ako?”, Kde?” a Čo?” zverejňovať na Pinterest.
Pristúpime k tomu.
Ako často zverejňovať príspevky na Pinterest – AKO ČASTO?
Väčšina článkov sa zhoduje v tom, že je [ideálne zverejňovať príspevky 4-krát denne](Canva, ktorý dokáže vytvoriť niečo okolo 40 pinov za hodinu (pomocou šablóny).
Ukážka:
Počíta sa opätovné pripnutie vlastného špendlíka ako pripnutie?
Nie. Kedysi to platforma mala rada, teraz už nie. Pinterest dal jasne najavo, že uprednostňuje predovšetkým originálne vytvorené
piny.Najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Pinterest – KEDY?
Aj keď veľa ľudí túži zistiť kedy je najlepší čas na uverejnenie príspevku (kdekoľvek), nemyslím si, že na tom záleží. Najmä v prípade Pinterestu, kde trvá zhruba 2-3 týždne, kým sa váš pin začne zobrazovať pre konkrétne kľúčové slová, na ktoré sa zameriavate.
V tomto sa Pinterest veľmi podobá Googlu a iným vyhľadávačom.Ak teda nechám Publer zverejňovať piny, ako uzná za vhodné, v optimálnom čase,
Úprimne verím, že na tom vôbec nezáleží.
Vďaka algoritmu Pinterestu záleží na úplne inej veci.
Čo je to?
Postujte 2-3 týždne pred trendom
Pinterest je vysoko trendová platforma. Čo tým myslím?
- Na Halloween chodia ľudia vyrezávať tekvice,
- Na Veľkú noc sa farbia vajíčka,
- Zdobenie vianočného stromčeka….
Ľudia hľadajú trendy. Preto má veľký zmysel vytvárať obsah prispôsobený týmto trendom. Ako však bolo spomenuté, zvyčajne trvá 2 – 3 týždne, kým Pinterest začne zobrazovať vaše piny pre dané kľúčové slovo.
Preto je kľúčové zverejňovať sezónny obsah s dostatočným predstihom.
Stratégia tvorby príspevkov – ČO?
Osobne sa riadim pravidlom, že na jeden príspevok na stránke (unikátna url) sa snažím vytvoriť 5 pinov, ale samozrejme ich nezverejňujem všetky naraz.
Všeobecné odporúčania sú skôr 3 piny na jednu url, avšak ak nie ste veľká spoločnosť/e-shop, pravdepodobne nebudete mať toľko adries.
Dôležité je, že či už vytvoríte 3 alebo 5 pinov na jednu url, každý by mal byť:
- pôvodný,
- viditeľne výrazne odlišný od ostatných
Preto mám v Canve 5 vizuálnych sád/šablón a keď v jednej sade vytvorím 50 kolíkov, prerobím ich do druhej sady, potom do tretej a tak ďalej.
Ako už asi tušíte z popisu, nie je to síce ťažká práca, ale opakuje sa a nie je veľmi zábavná. Ak nechcete pri výrobe špendlíkov relaxovať, s najväčšou pravdepodobnosťou sa oplatí na ich výrobu niekoho najímať.Slovo na záver
Stále si myslím, že Pinterest je jednou z najviac podceňovaných platforiem pre SEO vôbec.
Dokonca tomu verím natoľko, že aktívne zverejňujem obsah na Pintereste pre tento blog: Vojtěch Bruk, hoci tematicky sa mi tento blog na Pinterest príliš nehodí.
Ale ak máte blog, ktorý je tematicky vhodný pre Pinterest (v mojom prípade napríklad Moje výtvory), tak vedzte, že si naozaj vŕtate v kolene, ak nie ste na Pintereste.
Dúfam, že vám dnešný článok poskytol praktický pohľad na to, ako používať Pinterest a vyťažiť z neho čo najviac. Dajte mi v komentároch vedieť, ako sa vám darí používať Pinterest!