O Freelo som v minulosti počul už mnohokrát. Mnohí moji kolegovia v ňom pracovali, chválili ho a hovorili, že je fajn. Nezdalo sa mi, že by sa ma to nejako týkalo. Používal som všelijaké zahraničné nástroje a myslel som si, že hlavnou výhodou Freela bude asi to, že je v češtine a na komunitnej akcii si môžete dať so zakladateľmi pivo.
Hlboko som sa mýlil.
Čo je Freelo?
Freelo je aplikácia na zadávanie, správu a vyhodnocovanie úloh. Je to predovšetkým úplná revolúcia v oblasti efektívnosti, delegovania úloh a celkového riadenia podniku.
Počas svojho podnikania som vyskúšal niekoľko typov riadenia a vyhodnocovania úloh od papierových lístkov cez Kalendár Google až po Notion.
Zatiaľ čo množstvo ďalších aplikácií (Asana, Plutio, Clickup, Nifty, Trello…) som vyskúšal s klientmi a kolegami. Súhrnné dojmy a porovnanie som napísal napríklad v článku tu.
Históriu však treba prepísať.
Odkedy som Freelo spoznal, môžem smelo povedať, že pre moje potreby sa mu konkurenčné platformy ani len nepribližujú.
Čo vyžadujem od aplikácie na riadenie projektov?
Skôr ako sa ponoríme do rôznych aspektov aplikácie Freelo, je dobré si aplikácie na riadenie projektov priblížiť z vtáčej perspektívy.
Čo vlastne od takejto aplikácie vyžadujem?
Konkrétne dve veci.
- Aplikácia musí zásadne pomôcť so systematizáciou podniku
Systém je kráľ. Ešte lepšie slovo je: procesy, ale ak vo vás procesy evokujú negatívnu konotáciu, nazvite to systémom.
Systém je to, čo robí podnik hodnotným. McDonald’s je geniálny systém, a preto je tento podnik ocenený na 9,3 miliardy dolárov. Na druhej strane môj podnik má ocenenie blízke nule, pretože v ňom existuje len veľmi málo procesov/systémov a keď ma z neho odstránite, nezostane takmer nič.
Zmeniť to a urobiť podnik viac systematizovaným a spracovateľným je potom jedným z mojich hlavných cieľov a ak mám používať aplikáciu, potrebujem, aby mi v tom pomohla.
- Aplikácia musí prácu aspoň 5x zjednodušiť, a nie jej používaním pridávať zložitosť
Znie to ako samozrejmosť, ale stretol som sa s viacerými aplikáciami, ktorých používanie bolo také otravné a zložité, že mi vo výsledku pripadalo oveľa horšie ako používanie napríklad e-mailu.
Určite v tom zohrala úlohu skutočnosť, že sme nemali optimálne nakonfigurované nástroje, nechcelo sa mi dodatočne premýšľať nad tým, ako aplikáciu efektívne používať/naučiť sa ju atď.
Napriek tomu: zložitosť a komplikovanosť je vo väčšine podnikov už príliš veľká a ak sa má zaviesť nový nástroj, musí veci zjednodušiť – nie naopak.
Freelo dokonale spĺňa oba uvedené body. Čo je podľa mojich skúseností so širokou škálou podobných nástrojov v podstate rarita.
Poďme sa teda naň pozrieť bližšie.
Ako Freelo funguje?
Freelo funguje na základe projektov a zoznamov úloh. Projekty sú základnou organizačnou jednotkou a zoznamy úloh potom zoskupujú čiastkové úlohy v rámci projektov.
Pozrime sa však bližšie na oboje.
Projekt
Hlavnou jednotkou v programe Freelo je projekt. Projekt si môžete predstaviť… ako projekt.
Zvyčajne si každú webovú stránku, na ktorej pracujem, vediem ako projekt. Ak má klient viacero webov, na ktorých pracujeme spoločne, máme vo Freeli aj viacero projektov, pričom tieto projekty spolu nijako zvlášť nesúvisia.
Vychádzam z toho, že aj keby sme chceli, projekty by neboli nijako zvlášť prepojené, pretože Freelo neponúka správu klientov a kontaktov a z tohto dôvodu ho určite nemožno považovať za CRM (systém na riadenie vzťahov so zákazníkmi), takže na tento účel naďalej používam Pipedrive.
Zoznam úloh
Na rozdiel od projektov je tento názov menej intuitívny. Zoznamy úloh sú v podstate ako zásuvky, ktoré zoskupujú úlohy pre danú činnosť.
V rámci svojej stránky mám niekoľko takýchto tematických zásuviek a aspoň niektoré z nich si môžete pozrieť nižšie:
- Mesačně newslettery
- Články
- štvrťročné úlohy

V každej z týchto zásuviek už existuje sieť vzájomne prepojených jednotlivých činností a úloh, a to tak pre mňa, ako aj pre mojich kolegov.
Takže “zoznamy úloh” by sa pokojne mohli nazývať “aktivity”, čo by bolo pravdepodobne intuitívnejšie.
Celkovo je však systém organizácie v rámci Freela dobrý Myslím, že prehľadnosť môžeme pokojne hodnotiť známkou 8/10.
Praktické výhody systému Freela pre moje podnikanie
Používanie systému Freela malo pre moje podnikanie viacero praktických dôsledkov, ktoré dobre ilustruje napríklad proces tvorby článkov.
Vytvorenie článku kedysi vyzeralo tak, že som článok “nejako” napísal, kolega ho opravil a ďalší kolega ho pridal na web a pomocou Deepl ho preložil do slovenčiny a angličtiny.
Já | Prvá kolegyňa | Druhá kolegyňa |
Prolustrujem súťaž; nájdete často kladené otázky na túto tému; identifikovať kľúčové frázy, ktoré by mali byť zahrnuté v článku. | formátovať článok, pridať doň odkazy; pridať odkazy z iných článkov na tento článok; Vytvorí originálny miniatúrny obrázok článku. | preložiť články v Deepl vloží ich do WordPress s presným: url, meta description, title; generuje a vkladá štruktúrované údaje špecifické pre daný článok; formátovať a spúšťať ich v zahraničných verziách. |
Zdá sa to ako malý rozdiel, ale okrem obrovského prínosu, že články vychádzajú pravidelne každý týždeň, odkedy sme dostali Freel do rúk, sme všetci vynaložili asi o tretinu viac úsilia a výsledok je, dovolím si povedať, niekoľkokrát lepší.
Podľa mňa je to dôvod, prečo by sa mal každý podnik snažiť o systematizáciu.
Cenník Freelo – alebo koľko stojí Freelo? (2023)
Nástroj Freelo si môžete vyskúšať zadarmo, na 14 dní. Po uplynutí skúšobnej lehoty môžete buď pokračovať v bezplatnej (do istej miery obmedzenej) verzii, alebo môžete prejsť na platené predplatné.
Free | Freelance | Team | Business | Enterprise | |
Mesačná cena (bez DPH) | 0 € | 33,3 € | 69,3 € | 144 € | od 1 590 € |
Počet používateľov | 3 | Neobmedzené | Neobmedzené | 20 | ? |
Rozdiel v porovnaní s predchádzajúce tarify | 3 aktívne projekty, 3 pozvánky | Rôzne zobrazenia úloh: riadky, stĺpce, tabuľka, kalendár, myšlienková mapa | Administrátorské funkcie pre manažérov oddelení: správa a používatelia projektov; správa a nastavenie projektov pod jedným účtom; tímové správy | Vlastné polia vám umožňujú vytvoriť z Freela miniCRM alebo dátové prepojenie s vaším IS/ERP. Používatelia, projekty, tímy; pokročilé zabezpečenie: správa používateľov domény, nahradenie pracovníka, presadzovanie 2FA Ganttov diagram (časová os) | SSO, SAML, SLA; integrácia na mieru; automatizácia; workshop o nástupe; manažér úspechu, … Kontaktujte nás a prediskutujte svoje potreby, požiadavky a časový harmonogram implementácie. |
Vhodné pre | na skúšobnej báze | Pre slobodné povolania a ich klientov | re menšie spoločnosti | Pre spoločnosti s oddeleniami | Pre korporácie |
zdroj: https://www.freelo.io/sk/cennik
Všetky tarify sú o 10 % lacnejšie, ak si ich kúpite len na jeden rok.
Freelo vs Trello
Trello je ďalší veľmi populárny nástroj na riadenie projektov, v nasledujúcej tabuľke môžete vidieť, ako sa tento nástroj porovnáva s Freelo.
Freelo | Trello | |
Integrácia s českými nástrojmi | Make, Fakturoid, Vyfaturuj a ďalšími | Nenašiel som |
Možnosti časového rozvrhu | Integrovaný časový rozvrh | Platené funkcie prostredníctvom prídavných zariadení |
Zobrazenie úloh | Zobrazenie riadkov a stĺpcov | Zobrazenie iba stĺpcov/kategórií |
Predpripravené mustre | Šablóny procesov | Absencia kontroly prístupu v projekte |
Typ ceny | Pevná cena nezávislá od počtu | Cena závislá od počtu |
Cenová tarifa | Tím bez obmedzenia počtu používateľov: cca 1 792 Kč/mesiac | Tím pre 10 osôb v platenom variante: cca 2 850 Kč/mesiac |
Podpora | Česká chatová a telefonická podpora | Bez českej podpory |
zdroj a hlubší srovnání: https://www.freelo.io/sk/freelo-vs-trello
Ak používate Trello a uvažujete o prechode na Freelo, existuje aj možnosť priameho importu všetkých informácií z jedného nástroja do druhého.
Hlavné funkcie aplikácie Freelo
Freelo ponúka množstvo funkcií a nižšie nájdete 5 funkcií, ktoré oceňujem najviac:
- Možnosť nahrávať obrazovku priamo k jednotlivým úlohám;
- Jednoduchá možnosť pozývať klientov do projektov;
- České rozhranie;
- Jednoduché vytváranie a správa šablón;
- Automatické upozornenia a možnosť nastavenia “Vzťahov”, čo v praxi znamená, že niekto dostane upozornenie na dokončenú úlohu kolegu, ak jeho práca závisí od dokončenia úlohy kolegu.
Ako fungujú šablóny Freelo?
Šablóny Freelo fungujú dobre a intuitívne.
V podstate si vytvoríte kontrolný zoznam položiek, ktorý sa znovu vygeneruje vždy, keď niekomu pridelíte úlohu.
Ak si neviete vytvoriť vlastné šablóny, môžete použiť množstvo predpripravených šablón, napr. pre:
- Analýza SEO
- príprava webinárov
- obsahový kalendár
- balenie na rodinnú dovolenku
nájdete na adrese: https://help.freelo.io/sablony.
Ponúka Freelo možnosť prepojenia s inými nástrojmi?
Áno, Freelo ponúka možnosť prepojenia s viacerými domácimi a zahraničnými nástrojmi.
Freelo môžete prepojiť s väčšinou globálnych nástrojov pomocou integračnej platformy Make.
Z integrovaných možností prepojenia stojí za zmienku napríklad prepojenie s:
- Gmailem;
- kalendárom Google
alebo s účtovnými nástrojmi
- Vyfakturuj;
- Fakturoidem;
- iDoklad.
Preto by nemal byť problém zaradiť zariadenie Freela do vašej digitálnej výbavy.
Konečné hodnotenie – 9,5/10
Vyskúšal som už množstvo nástrojov a hoci som bol z mnohých z nich nadšený, podobne ako z Freela, len máloktorý z nich dokázal toto nadšenie naplniť a obstáť v prísnej reálnej skúške.
Freelu sa to podarilo a myslím, že má vo mne dlhodobého zákazníka.
???? Dajte mi v komentároch vedieť, aké sú vaše skúsenosti.