francess
on
04/05/2023

Seo články, ako ich písať? 5 tipov

Mnohí majitelia a prevádzkovatelia webových stránok chcú pre svoje webové stránky články SEO. Čo to však v skutočnosti znamená? Pokúsim sa odpovedať na túto otázku a pridám päť tipov, ako urobiť SEO články vašimi. O čo ide SEO články sú články, ktoré sú optimalizované na zobrazenie vo vyhľadávačoch. Inými slovami, článok SEO o "Ako si…

Mnohí majitelia a prevádzkovatelia webových stránok chcú pre svoje webové stránky články SEO. Čo to však v skutočnosti znamená? Pokúsim sa odpovedať na túto otázku a pridám päť tipov, ako urobiť SEO články vašimi.

O čo ide

SEO články sú články, ktoré sú optimalizované na zobrazenie vo vyhľadávačoch. Inými slovami, článok SEO o “Ako si vybrať kosačku na trávu” by sa mal objaviť čo najvyššie v Zozname a Google, keď niekto hľadá túto kombináciu kľúčových slov.

To, či sa tak stane, závisí od toho, ako je článok optimalizovaný v rámci stránky (on page SEO) a ako dôveryhodná je vaša doména (off page SEO).

Dnes sa zameriame na tipy pre optimalizáciu na stránke.

Konkrétne tipy pre články SEO

To, čo vyhľadávače považujú za dobré články, sa neustále mení. Algoritmy sa aktualizujú. A aj keď sa vaše články teraz umiestňujú na prvých miestach vo vyhľadávačoch, zajtra už nemusia.

Zmeny vo vyhľadávacom algoritme spoločnosti Google sú však trendom. Osobne by som povedal, že je to trend:

  • boj proti spamu
  • bojuje s nekvalitným obsahom
  • a, bohužiaľ, s rastúcim významom autority domény (čo je zvyčajne problém pre nové stránky)

Ak dlhodobo vytvárate kvalitný a originálny obsah, ktorý zodpovedá tomu, čo ľudia hľadajú, a pomáha im, máte vyhraté. A dovolím si odhadnúť, že viac aktualizácií vám skôr pomôže, než uškodí.

Ale bohužiaľ je to prácne.

Ak ste však ochotní vynaložiť úsilie na tvorbu článkov, verím, že vám nasledujúce tipy pomôžu, aby bola čo najefektívnejšia.

1. Výber správneho kľúčového slova

Kľúčom k tomu, aby ľudia našli to, o čom píšete, je správne pomenovanie článku. Dobrý názov sa často dá odhadnúť intuitívne.

  • Článok pomenujte opisne (aby bolo jasné, o čom je).
  • Ak máte priestor, urobte si aj rýchle vyhľadávanie kľúčových slov a použite tieto slová v článku.
  • Ak je to možné, použite najvyhľadávanejšie slovo v hlavnom názve, url a na začiatku obsahu v texte.

2. Spôsob písania

Cieľom je, aby vyhľadávače pochopili štruktúru vášho článku a aby dostali pozitívne signály od ľudí, že článok je o tom, čo hľadali (aby na ňom ľudia strávili čas).

Nasledujúce tipy vám môžu pomôcť dosiahnuť tieto ciele.

Hierarchická štruktúra

Každá stránka by mala mať len jeden hlavný nadpis (H1).

Ostatné nadpisy by mali byť hierarchicky usporiadané a mali by dodržiavať štruktúru.

H2 -> má podtitul H3. H3 -> má podtitul H4. Ak po H3 nasleduje H2, má sa za to, že ste ukončili jednu tematickú časť a začínate ďalšiu.

Ak nedodržíte základnú štruktúru a nepoužijete nadpisy podľa svojich predstáv, na vyhľadávače nezapôsobíte.

Čitateľnosť

Čo je a čo nie je čitateľné, je vecou názoru. Podľa môjho názoru sa oplatí zamerať na faktory, ako sú:

  • Krátke vety
  • Krátke odseky
  • Veľké písmo
  • Ilustrácie tam, kde majú zmysel

Ak sa váš text dobre číta, ľudia ho budú čítať. Čo Google rozpozná a odmení vás za to.

3. Interné odkazy

V článku by ste mali uviesť odkaz. Mali by ste odkazovať na stránky mimo vášho webu, ale predovšetkým by ste mali odkazovať na iné články a stránky na vašom webe.

Odkazy musia byť kontextové

Ak nie ste veľký portál a na konci článku neuvádzate odkazy na 7 súvisiacich článkov z vašej stránky, nepomôže to.

Chcete odkazovať na iné články v rámci vašej stránky v texte, prirodzene, kontextovo.

Len jeden odkaz z jednej stránky na konkrétnu stránku

V opačnom prípade neodkazujete z jedného článku na ten istý článok viackrát.

Na každý príspevok by ste mali v rámci článku odkazovať len raz.

V článku môžete samozrejme použiť 20 odkazov na 20 rôznych príspevkov z vašej stránky. Toto je ideálna situácia.

Vždy sa však uistite, že jeodkazy na rôzne príspevky.

4. Nástroje

Pomôžte si nástrojmi. Jednoduchý kontrolný zoznam, ktorý si môžete vytvoriť napríklad na základe tohto článku, je základným nástrojom, ktorý môžete začať používať zadarmo. Verím, že vás výsledky pozitívne prekvapia.

Z nástrojov SEO si potom môžete vybrať niečo užitočné pre ktorúkoľvek časť procesu. Od analýzy kľúčových slov, cez samotné písanie až po sledovanie výkonnosti obsahu po zverejnení.

Hlavnou vecou je mať postup (začal by som s kontrolným zoznamom). Potom ho môžete donekonečna optimalizovať a zlepšovať.

5. Vyhľadávacia konzola

Po dokončení článku vždy prejdite do vyhľadávacej konzoly Google a odošlite adresu URL článku. Je to taká dôležitá vec, že som o nej dokonca napísal samostatný mini článok s popisom rýchleho a základného postupu.

Vyskúšajte to a uvidíte.

Zhrnutie: najdôležitejšie je písať. Keď už píšete a vaše články sú publikované, môžete začať optimalizovať proces písania. Začať s kontrolným zoznamom sa mi zdá ako rozumná voľba.

Výhodou SEO je, že články môžete optimalizovať aj spätne. Preto sa nemusíte obávať, že ak sa vám nepodarí napísať dokonalý článok hneď na prvýkrát, nič s tým nenarobíte.

Články nie sú obrázky.

Dajte mi vedieť, aké máte skúsenosti s písaním SEO článkov! A veľa šťastia pri písaní!

author_name

author_bio

I am a heading

If you’re curious, this is Website Ipsum. It was specifically developed for the use on development websites. Other than being less confusing than other Ipsum’s, Website Ipsum is also formatted in patterns more similar to how real copy is formatted on the web today.

  • This is a list item.
  • This is a list item.
  • This is a list item.

No spam, ever.

prihlásiť sa k odberu newslettera

žiadny spam, nikdy, sľubujem

Odebírat

Ako by mali vyzerať adresy url stránok?

Možno si myslíte, že formát vašej url adresy nie je dôležitý. Hlavnou vecou je mať na stránke dobrý obsah, však? Správne, nie. Správny formát adresy má niekoľko výhod. Od prehľadnosti a jednoduchosti pre používateľa až po SEO. Pozrime sa na niekoľko základných tipov a odporúčaní, ktoré vám pomôžu vyhnúť sa najväčším chybám vo formáte adresy.…

francess

Čo je to maketa a ako ju používať

Maketa je vlastne maketa. V online svete je maketa najčastejšie model zariadenia, ktorý sa používa na predvádzanie, testovanie, hodnotenie dizajnu a propagáciu. Podobne ajWikipedia. V tomto článku sa však zameriam najmä na to, ako používať makety na propagáciu a ako ich môžete ľahko vytvoriť. Ako vyzerá Mockup? (Obrázok bol z tejto stránky odstránený) Takto napríklad…

francess

Čo je Canva a ako ju používať na propagáciu

Canva je jednoduchý grafický editor. Je veľmi jednoduchý na pochopenie a používanie a navyše dokáže robiť množstvo vecí. V tomto článku sa naň pozrieme bližšie. Prečo Canva a nie Photoshop? To, čím sa Elementor snaží byť vo svete webových stránok, sa Canva snaží byť vo svete grafických editorov. Jednoduchý nástroj, ktorý si rýchlo osvojíte a…

francess