Pozrite sa na najlepšie BlackFriday ponuky
Ukázať ponuky
Vydáno: 15/11/2023
Aktualizováno: 29/08/2023

SEO – všetko, čo potrebujete vedieť

SEO je dôležité. Ale nie ako "popriať kolegovi šťastný sviatok z druhého poschodia". SEO je dôležité v živote. Aj keď sa môže zdať zdĺhavé, nudné, komplikované, predsa len rozhoduje o vašom (ne)úspechu na internete. Preto sa oplatí venovať jej maximálnu pozornosť. A časom zistíte, že je to vlastne celkom zábava. Najmä keď to prinesie ovocie.…

SEO je dôležité. Ale nie ako “popriať kolegovi šťastný sviatok z druhého poschodia”. SEO je dôležité v živote. Aj keď sa môže zdať zdĺhavé, nudné, komplikované, predsa len rozhoduje o vašom (ne)úspechu na internete.

Preto sa oplatí venovať jej maximálnu pozornosť. A časom zistíte, že je to vlastne celkom zábava. Najmä keď to prinesie ovocie.

V tomto praktickom článku začneme niekoľkými základnými definíciami a potom sa pozrieme na praktické tipy, ktoré môžete použiť už dnes a začať zlepšovať svoju SEO.

Čo znamená skratka SEO?

SEO znamená v angličtine “optimalizácia pre vyhľadávače”. Preto mnohí SEO konzultanti zdvihnú obočie, keď použijete slovné spojenie “SEO optimalizácia” – keďže slovo optimalizácia je už obsiahnuté v skratke SEO.

A áno, niektorým ľuďom to naozaj vadí.

Osobne mi to pripadá podobné, ako keby niekto hovoril o “návratnosti investícií” s tým, že návratnosť je už tiež zahrnutá v skratke (ROI = return on investment). Myslím si, že obsah je vždy dôležitejší ako forma, a je dôležité, aby každý vedel, čo sa tým myslí.Ak však chcete pôsobiť vzdelane, spojeniu SEO optimalizácia sa radšej vyhnite.

Čo je SEO optimalizácia?

Podľa Wikipédie je SEO proces “zlepšenie kvality a kvantity návštevnosti webových stránok z vyhľadávačov. SEO sa zameriava na neplatenú návštevnosť (tzv. “prirodzené” alebo “organické” výsledky), nie na priamu alebo platenú návštevnosť.”

V definícii sa tiež uvádza, že neplatená návštevnosť môže pochádzať nielen z výsledkov textového vyhľadávania, ale aj z vyhľadávania obrázkov, videí, akademického vyhľadávania, hlasového vyhľadávania atď.

Keď už viete, čo je SEO, nebude pre vás prekvapením, že obsah SEO by sa dal zhruba definovať ako:

“Online obsah vytvorený za účelom dobrého umiestnenia vo vyhľadávačoch (ako je napríklad Zoznam alebo Google). Tento obsah je zvyčajne optimalizovaný na základe konkrétnych kľúčových slov.”

Ale práve táto optimalizácia môže byť často pomerne zdĺhavá a náročná. Najmä ak sa nezaoberáte kovaním SEO, môže sa ľahko stať, že vás tento proces zahltí. A v najhoršom prípade vás môže dokonca od tvorby obsahu úplne odradiť.

A to by bola veľká škoda.

Obsah je kráľ. To je známe. Podľa HubSpot majú spoločnosti, ktoré pravidelne publikujú príspevky na blogoch o 350 % vyššiu návštevnosť webových stránok ako tie, ktoré obsah pravidelne nepublikujú.Malé firmy a podnikatelia na voľnej nohe potom môžu z pravidelného publikovania vyťažiť ešte viac, pretože okrem návštevnosti im môže priniesť aj pozíciu autority, zviditeľnenie pred zákazníkmi a v istom zmysle aj veľkú konkurenčnú výhodu.

Teda publikovanie je lepšie ako nepublikovanie. Bezpochyby.

Takže stačí “len” publikovať?

Ano aj nie. Verím, že ak budete dôsledne písať o jednej téme, výsledky sa dostavia. Aj za predpokladu, že ste v živote nepočuli o SEO.

Vyhľadávače sú inteligentné.

Je to však ako hádzať šípky na cieľ so zaviazanými očami. Ak ich každý deň hodíte 5, je veľká šanca, že na konci mesiaca bude niekoľko z nich uprostred terča.

Pri otvorených očiach ich však bude oveľa viac.

A to je presne SEO. Pákový efekt pre vaše úsilie.

Ako začať?

Prečítaním a implementáciou tohto článku.

Tento čo najbezbolestnejší SEO návod som napísal preto, aby ste do svojho kreatívneho úsilia pridali niekoľko SEO prvkov, ktoré budú mať obrovský vplyv.

Minimalizmus > vyčerpanie a zahltenie. Takto je koncipovaný tento sprievodca. Zároveň je primárne zameraná na tvorbu obsahu. A hoci Google uviedol, že obsah je mimoriadne dôležitý a je jedným z troch hlavných faktorov hodnotenia, nie je jediným.Ak teda netvoríte obsah a z nejakého dôvodu sa vám nechce, budete mať z tohto návodu len obmedzený úžitok. Väčšinu rád však možno aplikovať na web ako celok.

Mentálny model pre SEO

Ak chcete byť v niečom úspešní, musíte tomu najprv porozumieť. A neexistuje lepší spôsob, ako niečomu porozumieť, ako prostredníctvom mentálnych modelov.

V oblasti SEO ich existuje viacero: SEO ako súbor, SEO ako maratón a našli by ste desiatky ďalších.

Osobne uvažujem o SEO pomocou dvoch modelov, jeden je vhodný pre hobby projekty v prípade, že sa chcete pustiť do toho sami, druhý je vhodný pre väčšie weby, kde na SEO môže stáť a padať úspech celého biznisu.

SEO ako pasívne investovanie

Ak ste sa niekedy zaujímali o pasívne investovanie (raz za mesiac pošlete peniaze, zvyčajne do fondu, kde sa potom zhodnocujú), pravdepodobne ste si zapamätali niekoľko jeho zásad:

  • Výsledky sú exponenciálne. Nie sú viditeľné hneď, ale časom budú oveľa väčšie, ako by ste očakávali, vďaka zloženému úročeniu
  • .
  • Kľúčom je pravidelnosť a odstránenie emócií z hry. Jedným z najefektívnejších spôsobov investovania je urobiť si na začiatku prieskum, vybrať si správneho brokera, kvalitný ETF s minimálnymi poplatkami a potom si nastaviť trvalý príkaz a každý mesiac titul nakupovať. Bez ohľadu na situáciu na trhu.
  • Toto je obrovská páka. Túto páku môžete najefektívnejšie využiť, ak začnete čo najskôr a budete ju využívať dlhodobo.

Všetky uvedené zásady sa dajú uplatniť aj na SEO. Ak chcete zvýšiť svoje šance na úspech, vytvorte si postup SEO (na základe tohto článku) a potom ho už len dodržiavajte.

Neočakávajte rýchle výsledky. Práve naopak. Buďte ako investor, ktorý vie, že výsledky sú exponenciálne, ale zároveň si je dobre vedomý, že každá exponenciála je na začiatku v podstate placka.Urobte si zo SEO takú istú rutinu ako z čistenia zubov a uvidíte výsledky, ktoré vás ohromia.

Ale čo ak chcete svoju hru SEO posunúť na vyššiu úroveň?

SEO ako riadenie futbalového tímu

Máte svoju hlavu a svoj sen. Byť majiteľom/manažérom hviezdneho futbalového tímu. S takouto pozíciou sa spája množstvo výhod, sláva, peniaze…

O tom viete svoje. Momentálne sa však nachádzate vo svojej dedine a musíte postaviť prvú jedenástku, aby ste mohli vstúpiť do ligy.

V tomto príklade sú “hráčmi” vo vašej jedenástke články alebo stránky. Čím lepší hráči, tým lepšiu ligu môžete hrať. Môžete si ich vymeniť s konkurenciou. Predajte. A čo je najdôležitejšie, celý tím (vaša stránka) rastie úmerne tomu, ako rastú jeho hráči.

Na začiatku budete ako manažér/manažérka čeliť niekoľkým výzvam:

  • Vybudovať jadro 11 (vytvoriť základné stránky a články, ktoré budú schopné konkurovať konkurencii)
  • Zhodnoťte kvalitu svojho tímu, zázemia, financií a ponúknite svoju jednotku do správnej ligy (náročnosť kľúčových slov a relatívna autorita domén, ktorým budete konkurovať)
  • Vybudujte v rámci svojich možností čo najlepší realizačný tím (SEO nástroje, copywriteri, linkbuilderi atď.) a poriadne ich naštartujte pre spoločný úspech.
  • Zostavte kvalitný školiaci program (písanie a optimalizácia článkov)
  • Vykonajte rutinné hodnotenie výkonnosti (rutinná analýza obsahu SEO, výsledkov kampaní atď.)

Akon ste toto všetko urobili, začína sa sezóna.

Však namiesto raz týždenne je to vďaka internetu 24 hodín denne, 7 dní v týždni. O to lepšiu infraštruktúru potrebujete.

Naďalej nás čaká veľa práce. Ale keď začnete drviť svojich súperov, vyhráte majstrovstvá okresu a môžete postúpiť.

Vyššia liga je opäť ťažšia, ale odmeny za jej víťazstvo sa znásobujú.

A aj keď sa to nepodarí hneď, po niekoľkých rokoch tvrdej práce sa môžete prepracovať z FC Dobřichovice až do PSG.

Je to dlhá cesta, ale skúste si to predstaviť… Myslíte si, že by ste to ľutovali?

Tento článok bude zameraný skôr na prístup “SEO ako pasívne investovanie”, avšak aj keď je vám bližší prístup “SEO ako riadenie futbalového tímu”, verím, že tu nájdete množstvo užitočných vecí.

SEO ako pasívne investovanie – môžete na ňom zbohatnúť?

Ano. Osobne som s prístupom, ktorý predstavím o chvíľu, dosiahol niekoľko zaujímavých výsledkov. V prípade málo vyhľadávaných výrazov jeho implementácia zvyčajne stačí na umiestnenie na prvej stránke Google.

Pre viac vyhľadávaných výrazov je to potom aspoň dobrý začiatok a dá sa na ňom stavať.

Môžete mať stránky, ktoré sa vo vyhľadávačoch na dôležité kľúčové slová vôbec nezobrazujú. Možno máte tieto stránky už roky a nad úsilím o SEO ste zlomili palicu.

Nevidieť výsledky je frustrujúce.

Obzvlášť ak vezmeme do úvahy, aký náročný je proces tvorby obsahu so zameraním na SEO.

Cieľom tohto článku je predstaviť vám jednoduchý proces, pomyselné čistenie zubov SEO, ktoré nezaberie viac ako 15 minút pre každú stránku a prinesie vám prekvapivo dobré výsledky.

Nechce sa vám veriť? Vyskúšajte to!

A ak ste skeptickí, vyskúšajte to. V najhoršom prípade stratíte 15 minút písaním: “Ja som vám to hovoril!”

a budete mať dobrý pocit, že ste mali pravdu.V lepšom prípade uvidíte, ako málo niekedy stačí na výrazné zlepšenie výsledkov.

V každom prípade vyhráte.

Piliere nášho SEO procesu

  • Príprava a plán
  • Rutina na stránke
  • Rutina mimo stránky

Všetkým trom oblastiam sa budeme venovať o chvíľu. Predtým je však dôležité odpovedať na základnú otázku:

Ako začať s optimalizáciou SEO a mať s ňou úspech?

V jednotlivých krokoch.

Tejto odpovedi stopercentne verím.

Takže sa nenechajte ohromiť. Je to ako cvičenie. Nižšie vám predstavím osvedčený a funkčný plán cvičenia. Zostavil som ho minimalistickým spôsobom v duchu hesla “minimum času, maximum výsledkov”

.

Svoje možnosti však poznáte len vy.

Ak dokážete dodržať celý plán, je to skvelé. Ak z rôznych dôvodov nie, jednoducho si z neho zoberte to, čo vám osobne dáva zmysel, a robte to pravidelne.

Pretože pravidelnosť sa vždy oplatí.

Príprava a plán

Nemôžete postaviť kvalitný dom na močaristom, krivom kopci. Takže prvá vec, ktorú musíte urobiť, je odvodniť kopec a vyrovnať plochu, na ktorej plánujete stavať.

Vo svete SEO to znamená predovšetkým technickú prípravu vašej stránky.

Na účely tohto článku budeme predpokladať, že máte stránku WordPress. Ak máte stránku inde, skúste tipy určené pre WordPress zmysluplne aplikovať na svoju platformu.

Inštalácia doplnku RankMath

RankMath je popredný plugin pre WordPress SEO. Ak máte Yoast SEO, pokojne pri ňom zostaňte, pluginy sú kvalitatívne veľmi podobné.Ak nemáte ani jeden z nich, nainštalujte si hneď RankMath, ktorý môžete nastaviť podľa článku Ako nastaviť RankMath.

Jedine nastavenie RankMath a jeho intutívne používanie dokáže zázraky.

Pripojenie služby Google Search Console

Konzola vyhľadávania Google je akýmsi administrátorským panelom na zobrazovanie výsledkov vyhľadávania na vašej stránke.

Pripojenie je intuitívne a jednoduché, a čo je najdôležitejšie, môžete ho vykonať “na kliknutie” pomocou spomínaného RankMath.

https://images.surferseo.art/83aad3d1-74d8-4c49-a41e-71a8635e5ae8.png

Jedine nezabudnite kliknúť na tlačidlo uložiť v dolnej časti.

Napokon sa prihláste do konzoly vyhľadávania na ich stránke a uistite sa, že konzola načítala súbor sitemap.xml (pozri čas 15:40 vo videu, ako nastaviť Rank Math).

Takže ručne odošlite všetky stránky, ktoré sa ešte nezobrazujú vo vyhľadávačoch. To pomôže aj v prípade, že sa váš článok nezobrazuje v Googli.

Takisto odporúčam prepojenie na Bing webmaster tools a zoznam webmaster tools. Aj keď tieto vyhľadávače nenavštevuje ani zďaleka toľko ľudí ako Google, odkazom na ne určite nič nepokazíte.

Optimálny tvar SEO pre vaše adresy URL

Nastavte WordPress tak, aby zobrazoval vaše adresy URL v základnom tvare. Môžete to urobiť tak, že: Nastavenia → Permalinks. Kliknite na formát “Post Title” a v dolnej časti uložte zmeny.

https://images.surferseo.art/99fec647-671d-4788-860a-9b4b4950f8dd.png

Pozor!!! Toto je najlepšie urobiť skôr, ako sa pustíte do tvorby webových stránok. Ak už na ňom máte desiatky alebo stovky článkov, zmenou url prídete o spätné odkazy, pozície vo vyhľadávačoch a dokonca môže spôsobiť nekonzistentnosť priamo na stránke.

Ak sa rozhodnete zmeniť tvar url (čo môže mať často zmysel), potom je dôležité nastaviť presmerovanie zo starých adries na nové. Na presmerovanie môžete opäť použiť nástroj RankMath.

Okrem základného formátu je dobré myslieť aj na ďalšie veci, o ktorých sa dozviete v článku Ako by mali vyzerať adresy URL stránok.

Oprava technických chýb

Nasledujúci postup mi dáva najväčší zmysel:

  1. Nechajte si nejakým online nástrojom urobiť SEO audit
  2. Na základe odporúčaní auditu opravte chyby/nechať ich niekým opraviť

Existuje niekoľko spôsobov, ako vykonať audit SEO. Osobne pre menšie stránky (do 100 strán) používam audit od SEMrush, ktorý je do tejto veľkosti zadarmo.

Ak používate nejaký iný nástroj (Collabim, MarketingMiner, atď.), s najväčšou pravdepodobnosťou ponúka aj možnosť auditu. Pre pokročilejších používateľov je skvelou voľbou Screaming Frog.Alternatívne môžete nájsť aj množstvo stránok, ktoré pre vás vytvoria bezplatný SEO audit. Aj keď audit nebude dokonalý, stále bude lepší ako žiadny audit.

Rýchlosť

Rýchlosť je jedným z faktorov hodnotenia vo vyhľadávačoch. Rýchlosť svojej webovej stránky môžete jednoducho a bezplatne zistiť na stránke Google PageSpeed Insights.

Osobne by som sa zameral na skóre aspoň 50+ na počítači aj na mobilnom zariadení. Snažiť sa získať 100 a 100 je asi zbytočné, pokiaľ nie ste gigantická webová stránka alebo eshop, ktorému by takáto optimalizácia mohla výrazne pomôcť.

Všeobecne platí, že obrázky najviac spomaľujú vašu stránku. Ak sa teda zameriate na ich optimalizáciu, verím, že už len tento krok vašu stránku rapídne zrýchli.

Plôn ako WP Rocket dokáže tiež urobiť zázraky s rýchlosťou väčšiny stránok WordPress.

Ak nie ste technik alebo nemáte čas zaoberať sa optimalizáciou, vrelo odporúčam túto úlohu niekomu zveriť.

Profesionál zrýchli vašu stránku za pár hodín a náklady nebudú drastické. Ak by ste však chceli zrýchlenie vykonať sami, môžete si pre inšpiráciu prečítať môj článok Ako zrýchliť stránku WordPress alebo Ako zrýchliť stránku Elementor.

Tvorba obsahu

Akonáhle máte svoju stránku technicky vyladenú, môžete prejsť k tvorbe a optimalizácii obsahu. Keď je pracovná plocha vyrovnaná a vyčerpaná, môžeme položiť základy.

V tejto časti sa budeme venovať trom základným veciam:

  • Ako vybrať kľúčové slová, okolo ktorých by sa mali vaše stránky a obsah točiť
  • Ako pravidelne publikovať obsah
  • Ako optimalizovať obsah, aby bol čo najviac “SEO friendly”

Ako vybrať kľúčové slová

Predtým, ako čokoľvek urobíte, mali by ste vykonať tzv. analýzu kľúčových slov. Myslím si, že najdôležitejšie je nenechať sa touto časťou zahltiť.

Podľa mňa preto ani nepotrebujete nič špeciálne.

Ak nemáte gigantický a profesionálny projekt, vystačíte si s Google Whisperer, List Whisperer a platformami Sklik a Google Ads, ktoré vám umožňujú skúmať kľúčové slová vo vyhľadávaní zadarmo.

https://vojtechbruk.cz/wp-content/uploads/2022/08/5.1-1024x464.png

Takisto rád používam nástroj Marketing Miner, ktorý vám na základe slova, ktoré do neho zadáte, v bezplatnej verzii zobrazí 10 “príbuzných kľúčových slov (vrátane možnosti vyhľadávania).https://images.surferseo.art/842c32ed-a292-439a-9428-a6dc33bca8a1.png

Presný návod na vytvorenie minimalistickej analýzy kľúčových slov pomocou nástrojov Google a Zoznam zadarmo si môžete prečítať v článku Ako zistiť vyhľadateľnosť kľúčových slov.

Zapíšte relevantné kľúčové slová do tabuľky Google (alebo niekam, kde ich nájdete) a hurá na ďalší krok.

Odporúčam mať aspoň 50 slov, pričom sa v programe Marketing Miner uistite, že žiadne z týchto slov nemá vyhľadávanosť 0.

Ako postupovať pri kľúčových slovách

Máte tabuľku s viac ako 50 slovami a ich vyhľadateľnosťou. Potom by som odporúčal vytvoriť stĺpec použitia, kde napíšete, kde dané slovo použijete.

Najčastejšie použitie bude v článku alebo na stránke.

Najprv by som vytvoril stránky. Tie sú povestnými základmi, pre váš dom. Články sú potom tehly.

Vytvoril by som a kontextualizoval hlavné stránky vášho webu (alebo optimalizoval existujúce stránky na kľúčové slová).

RankMath vám v tom veľmi pomôže. Stačí zadať kľúčové slovo (slová), pre ktoré chcete stránku optimalizovať, a postupovať podľa jeho odporúčaní.

https://images.surferseo.art/6cc3585b-6641-42f9-af00-4b7704bef168.png

Akonáhle budete mať vytvorené a optimalizované stránky, začal by som s článkami.

Ako písať SEO články

Najprv si vytvorte zoznam článkov, ktoré budete písať. Môžete to urobiť jednoducho tak, že sa pozriete na analýzu kľúčových slov a zamyslíte sa nad tým, aký článok by bol vhodný pre dané kľúčové slovo.Na obrázku nižšie môžete vidieť, ako som na základe rýchlej analýzy kľúčových slov vymyslel články pre svoju výzvu “100 článkov, 100 dní”.

https://images.surferseo.art/521ddc06-ab8b-4aa2-b541-24965ffbc5ab.png

Tieto články sa nakoniec môžu volať úplne inak, alebo ich ani nemusíte vytvoriť.

Dôležité však je, že nikdy nebudete mať tvorivú krízu, pretože keď si sadnete k počítaču a budete chcieť o niečom napísať, budete vedieť, o čom to je.

A ako bonus navyše využijete analýzu kľúčových slov.

Ak si ako väčšina ľudí myslíte, že pravidelnosť publikovania bude vašou najväčšou prekážkou, môžete si prečítať článok Ako neustále vytvárať nový obsah.

Dôležité je uvedomiť si, že

Povolenie publikovať priemerný obsah je prvým krokom k vytváraniu skvelého obsahu.

A nemajte od seba prehnané očakávania. Úpravy a vylepšenia sa dajú robiť vždy, neskôr a za pochodu.

Ak sa chcete pri písaní článkov naozaj posunúť ďalej, môžete si prečítať Ako písať SEO Friendly .

Optimalizácia článkov na stránke je ďalším krokom. Rovnako ako pri stránkach odporúčam postupovať podľa odporúčaní RankMath, ktoré bohato postačujú na solídnu on-page optimalizáciu. Osobne sa snažím mať skóre RankMath aspoň nad 50.

Ak nepoužívate WordPress, môžete si na internete vyhľadať nejaké kontrolné zoznamy optimalizácie SEO.

Primárne je dôležité zamerať sa na:

  • Smysluplná hierarchia nadpisov (iba jeden! H1 nadpis a ostatné nadpisy v hierarchickej štruktúre)
  • Používanie hlavného kľúčového slova v nadpise H1, meta popise a url adrese
  • Dostatočná dĺžka príspevku (700+ slov)

Ak budete pravidelne vytvárať články a sústredíte sa na týchto niekoľko vecí, uvidíte, že budete úspešní.

Obzvlášť ak sa zameriate aj na poslednú časť optimalizácie, ktorou je prepojenie stránok a získanie spätných odkazov.

Prelinkovanie stránok (interný linkbuilding)

Odkazujte, čo sa na vašej stránke dá. To je v skratke jeden z najúčinnejších tipov pre SEO vôbec.

Z tohto článku vidíte, že na svojej stránke odkazujem na množstvo iných článkov. Keď napíšete niekoľko článkov, urobte to isté. Potešíte tým spoločnosť Google a zlepšíte svoje umiestnenie.

Takisto je to veľmi praktické pre používateľov.

Ak chcete túto radu posunúť na ešte vyššiu úroveň, vytvárajte odkazy systematicky. Jedným z veľmi účinných postupov SEO je napísať veľký, rozsiahly článok, ktorý sa snaží kompletne pokryť tému (napríklad tento článok pokrýva tému SEO), a potom napísať desiatky súvisiacich menších článkov, ktoré možno rozširujú jeho časti.

Keďže potom zo všetkých “menších článkov” odkazujete na hlavný článok, Google si to všimne a časom sa to prejaví v hodnotení a sledovaní veľkého článku.

Nebojte sa teda odkazovať na iné stránky, ako radí Martin Matějka. Váš obsah bude užitočnejší, relevantnejší a Google si to všimne.

Získanie externých odkazov (externý linkbuilding)

Sociálne médiá

Sdieľanie obsahu na sociálnych sieťach je skôr čerešničkou na torte vášho úsilia o SEO. V komunite sa neustále diskutuje o tom, aký vplyv majú odkazy na sociálnych sieťach na SEO.

Osobne som presvedčený, že odkazy zo sociálnych médií majú vplyv na SEO. Prinajmenšom dávajú spoločnosti Google vedieť, že vaša stránka je živá a niečo sa na nej deje. A Google má rád živé veci.

Ak aj odkazy zo sietí nemajú vplyv na SEO, stále budú pravdepodobne jedným z najlepších zdrojov návštevnosti – najmä ak začínate.

Takže vrelo odporúčam propagovať váš obsah na sociálnych sieťach. Ak vás zaujíma, ako to urobiť s čo najmenším úsilím, môžete si pozrieť tento článok Ako propagovať svoj obsah na sociálnych sieťach.

Získavanie odkazov z iných stránok

Tejto činnosti sa hovorí linkbuilding a čím viac konkurenčných kľúčových slov zameriavate, tým viac sa jej budete musieť venovať.Začal by som tým, že by som zbieral ľahko dosiahnuteľné ovocie, a ako získať jednoduché spätné odkazy si môžete prečítať v Ako získať spätné odkazy.

Ak zhrniem článok, tak dôležité sú tieto skutočnosti:

  1. Odkaz na vašu webovú stránku zo všetkých miest, kde máte profily (sociálne siete, katalógy firiem, Google my business, Firmy.cz, univerzitný profil) atď.
  2. Získajte odkazy zo stránok, ktoré podporujete
  3. Napíšte vlastný článok (buď ako hosťujúci príspevok, alebo sa len pokúste kvalifikovať do sekcie “napísali o nás”)
  4. Odkazy z referencií (ak ste na niekoho napísali odkaz, skúste zariadiť, aby sa po kliknutí na odkaz zobrazil odkaz na vašu stránku)
  5. Strategické partnerstvá (ak máte možnosť, môžete sa spojiť s niekým, kto súvisí s vaším odvetvím, a navzájom si pomôcť odkazmi – len pozor, ak si priamo vymeníte odkazy, Google to môže rozpoznať a nebudete mať žiadny efekt, preto sú najlepšie jednosmerné odkazy.
  6. Kúpa odkazov (Nikdy som sa tým priamo nezaoberal, existujú však platformy ako White Press, kde sa môžete dopytovať na odkazy. Samozrejme, môžete osloviť aj priamo majiteľov stránok)
  7. .
  8. Využívanie zaniknutých domén (s touto formou linkbuildingu momentálne aktívne experimentujem, koncept je jednoduchý –> sledujete domény z odvetvia, ktoré majú autoritu a uvoľnili sa, a potom na nich postavíte novú stránku, z ktorej získavate spätné odkazy — technicky je to trochu náročnejšia verzia, ale aj keď vám s tým niekto pomôže, môže sa to kráľovsky vyplatiť)
  9. .

A to je zatiaľ všetko, čo sa týka optimalizácie pre vyhľadávače.

Článok je dlhý. Ja viem. A zďaleka nie je vyčerpávajúci. Viem.

Snažil som sa zhrnúť to najdôležitejšie, aby ste vedeli, ako a kde môžete začať svoje úsilie o SEO, aby malo čo najväčšiu šancu na úspech.

Takže mi prosím dajte vedieť v komentároch – aké máte skúsenosti so SEO? A ako sa vám doteraz darilo plniť vaše ciele?

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

Čo je zámer vyhľadávania? A ako ho využiť pre SEO?

Zámer znamená zámer. Zámer vyhľadávania sa potom dá preložiť ako zámer vyhľadávania. Možno si aj sami uvedomíte, že keď si chcete objednať jedlo, zadáte do vyhľadávača iné výrazy, ako keď si chcete uvariť jedlo alebo zistiť, aké sú najlepšie reštaurácie vo vašom meste. A Google to vie. Na základe toho, ako sa pýtate, odhadne, aký…

20/04/2024
Vojtěch Bruk

Najlepšie bezplatné nástroje SEO

Ak máte webové stránky, zaujímate sa o SEO. Existuje množstvo skvelých nástrojov, ktoré môžete použiť na SEO. Väčšina z nich je však pomerne drahá. Najmä ak začínate. Bezplatné seo analýzy nie sú utópiou, sú realitou, ak viete, kam siahnuť. Existujú však aj bezplatné nástroje. A môžete s nimi urobiť prekvapivo veľa. Podívajme sa na tie…

05/02/2024
Vojtěch Bruk

Lokálne SEO za jedno popoludnie – 3 najdôležitejšie veci

Lokálne SEO môže rozhodnúť o vašom úspechu alebo neúspechu vo vyhľadávačoch. To zasa môže rozhodnúť o vašom úspechu v podnikaní. Preto sa určite oplatí venovať pozornosť lokálnej SEO optimalizácii. Najprv poporiadku. Dnešný článok je však o Paretových 20 %, ktoré produkujú 80 % výsledkov. Navyše, keď zažijete rýchle a ľahké výhry, možno budete chcieť vynaložiť…

31/01/2024
Vojtěch Bruk