Lokálne SEO za jedno popoludnie – 3 najdôležitejšie veci

Lokálne SEO môže rozhodnúť o vašom úspechu alebo neúspechu vo vyhľadávačoch. To zasa môže rozhodnúť o vašom úspechu v podnikaní. Preto sa určite oplatí venovať pozornosť lokálnej SEO optimalizácii. Najprv poporiadku. Dnešný článok je však o Paretových 20 %, ktoré produkujú 80 % výsledkov. Navyše, keď zažijete rýchle a ľahké výhry, možno budete chcieť vynaložiť…

Lokálne SEO môže rozhodnúť o vašom úspechu alebo neúspechu vo vyhľadávačoch. To zasa môže rozhodnúť o vašom úspechu v podnikaní. Preto sa určite oplatí venovať pozornosť lokálnej SEO optimalizácii.

Najprv poporiadku.

Dnešný článok je však o Paretových 20 %, ktoré produkujú 80 % výsledkov. Navyše, keď zažijete rýchle a ľahké výhry, možno budete chcieť vynaložiť viac vytrvalosti a tvrdej práce.

A vytrvalá a tvrdá práca je, žiaľ, vždy potrebná.

Pustime sa do toho.

Príprava

Príprava je jednoduchá – napíšte si presne:

  • Aký je názov vašej spoločnosti
  • aké sú vaše kontaktné údaje (adresa, telefón)
  • v akom odvetví pôsobíte

Toto vyzerá hlúpo, ale naozaj to urobte.

Vyhľadávače kladú veľký dôraz na to, aby vaše údaje boli konzistentné a

+420 6070917 6070917

Brno Královo Pole, 611484 Královo Pole, 611484

Digitálne služby Online marketing (ak si vyberáte oblasť podnikania zo zoznamu, je to iné, zrejme existuje príbuzné odvetvie, ktoré si môžete vybrať najlepšie, ak nie je v ponuke rovnaké odvetvie)

1. Optimalizovaný profil Google my Business (GMB)

Ak by ste mali na základe tohto článku urobiť jednu vec, založte si profil Google My Business. Ak ho už máte, optimalizujte ho.

Profil v službe GMB je zodpovedný za to, že sa zobrazíte v bočnom paneli vyhľadávania, ak ľudia hľadajú názov vašej firmy.

Navíc se zobrazíte i v Google maps, ak ľudia zadajú názov vašej spoločnosti alebo frázu ako “webdizajnér Brno”, “zámočník”, “vinárstvo v okolí” a podobne.

Lokálne SEO má dôležitú funkciu - môže rozhodnúť .

Ale aby sa váš profil zobrazoval na všeobecnejšie výrazy, musí mať už nejakú históriu a byť dokonale optimalizovaný.

Teda venujte čas rozkliknutiu presných kategórií, do ktorých vaša firma spadá, pridajte otváracie hodiny, požiadajte zákazníkov o referencie…

Keď už máte vyplnený profil, vyplňte ho na českej obdobe GMB Firmy.cz od Seznamu.

Takže máme základ, na ktorom môžeme stavať. Aby ste sa však začali zobrazovať na mapách Googlu a Seznamu na všeobecnejšie výrazy, musíte presvedčiť vyhľadávače, že ste naozaj lokálni a naozaj robíte to, čo tvrdíte.

Ako to dosiahnete?

2. Adresáre

Máte zimomriavky? Mám, ja tiež.

Katalógy majú zlú povesť a myslím si, že zaslúžene. Napriek tomu by ste ich mali používať v SEO.

Naším cieľom nie je generovať žiadnu návštevnosť z katalógov (preto dôrazne odporúčam vyhýbať sa plateným zoznamom a prémiovým službám – pokiaľ nejde o overené a odvetvovo špecifické katalógy, ako napríklad navolnenoze.cz a podobne).

Čo chceme dosiahnuť v katalógoch?

Chcete získať sieť spätných odkazov s jediným cieľom: presvedčiť vyhľadávače, že to, čo robíte, naozaj robíte.

Pokyny pre registráciu

  • Vždy všade uvádzajte rovnaké (pravdivé) údaje – aj keď sa môžete vyhnúť spamovým výzvam
  • NIKDY neuvádzajte nič, ani viditeľnosť, ani prémiový profil, ani nič podobné
  • Nikde neuvádzajte údaje o kreditnej karte a podobne
  • Vyhýbajte sa vyslovene podvodným stránkam

Do akých katalógov sa zaregistrovať

Globálny

Miestne

Zadajte do vyhľadávania KATALÓG FIRIEM + MESTO a uvidíte, odporúčam vybrať aspoň 10.

Stratégie

Ak chcete len základy, zaregistrujte sa do globálnych katalógov a o ostatné sa nestarajte. Ak pôsobíte v konkurenčnom odvetví, v ktorom môže mať miestny zápis navyše veľkú hodnotu, odporúčam využívať katalógy čo najviac.

Osobne sa vždy snažím dosiahnuť aspoň 30 zápisov (10 globálnych a 20 lokálnych). Ak sa však rozhodnete pre tento postup, počítajte s tým, že niekoľko týždňov vám budú volať operátori s viac či menej podvodnými ponukami.

Ale nebojte sa, po troch týždňoch bude opäť pokoj.

3. Roztrúsené “miestne” kľúčové slová na stránkach

Ak chcete, aby sa na vašich stránkach objavilo pod kľúčovým slovným spojením “Brno krajčírstvo” slovo “krajčírstvo” aj slovo “Brno”.

Odporúčam vybrať 5 – 10 fráz, ktoré sú pre vás dôležité. Potom ich “roztrúste” po stránke.

Odporúčam to nepreháňať, inak vás Google môže (a bude) penalizovať za nadmernú optimalizáciu.

Toto boli základné tipy týkajúce sa lokálnej SEO optimalizácie. Ak si dáte hop, verím, že to budete mať v minimalistickej podobe z krku za jedno popoludnie.

Ak je pre vás lokálne SEO naozaj dôležité, zaberie vám to viac času, ale tieto kroky určite neprídu nazmar.

Prajem vám veľa šťastia pri lokálnej optimalizácii a v komentároch mi dajte vedieť, aké máte skúsenosti s lokálnou SEO optimalizáciou!

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

Najlepšie bezplatné nástroje SEO

Ak máte webové stránky, zaujímate sa o SEO. Existuje množstvo skvelých nástrojov, ktoré môžete použiť na SEO. Väčšina z nich je však pomerne drahá. Najmä ak začínate. Bezplatné seo analýzy nie sú utópiou, sú realitou, ak viete, kam siahnuť. Existujú však aj bezplatné nástroje. A môžete s nimi urobiť prekvapivo veľa. Podívajme sa na tie…

Vojtěch Bruk

Čo je parazitické SEO? A ako ho používať v roku 2023?

Parasite alebo barnacle SEO je proces využívania domén tretích strán s vysokou autoritou na získanie pozície vo vyhľadávaní na konkurenčné kľúčové slová, na ktoré by ste sa bežne neumiestnili. V zásade môžete 1) takto vybudovať celú stránku napríklad pomocou Stránok Google alebo 2) vytvoriť dotykový bod, napríklad napísaním optimalizovaného príspevku na Emimino alebo Reddit. Využitie…

Vojtěch Bruk

Som. Som. Minimalistický kontrolný zoznam SEO

Kontrolné zoznamy SEO existujú v mnohých podobách. V zahraničí sa môžete inšpirovať Backlink alebo Ahrefs. V našich končinách existuje kontrolný zoznam venovaný SEO analýze od Pavla Ungera. Osobne som však chcel vytvoriť jednoduchý, nenáročný a užitočný kontrolný zoznam, ktorý vám prinesie výsledky. Tak som ho vytvoril. Používam ho pri každom článku. Je to Pareto checklist.…

Vojtěch Bruk