Pozrite sa na najlepšie BlackFriday ponuky
Ukázať ponuky
Vydáno: 14/10/2023
Aktualizováno: 29/08/2023

Čo je príchodzí marketing

Inbound marketing je dialógový marketing namiesto (klasického) nátlakového marketingu. Podľa Wikipédie ide o súbor aktivít, ktorých cieľom je prilákať návštevníka, ktorý sa stane spokojným zákazníkom, ale netlačí na pílu reklama, ale získava pozornosť potenciálnych zákazníkov predovšetkým tvorbou užitočného a zaujímavého obsahu. Osobne som veľkým zástancom tohto prístupu (ako ste si možno všimli) a som presvedčený, že…

Inbound marketing je dialógový marketing namiesto (klasického) nátlakového marketingu.

Podľa Wikipédie ide o súbor aktivít, ktorých cieľom je prilákať návštevníka, ktorý sa stane spokojným zákazníkom, ale netlačí na pílu reklama, ale získava pozornosť potenciálnych zákazníkov predovšetkým tvorbou užitočného a zaujímavého obsahu.

Osobne som veľkým zástancom tohto prístupu (ako ste si možno všimli) a som presvedčený, že pre menšie podniky a projekty je to jediný zmysluplný druh marketingu, ktorý možno realizovať.Ale za seba:

  • Kapitálová efektívnosť,
  • dlhodobá udržateľnosť,
  • účinnosť.

Možno vás však zaujme, v čom sa inbound líši od tradičného marketingu.

Rozdiely medzi tradičným (“outbound”) a inbound marketingom

Klasický marketing (tiež “outbound marketing”)

  • Reklama (televízia, billboardy, reklama na Googli a Facebooku)
  • Tlak na nákup (zľavy, limitované ponuky)
  • Jednosmerný vzťah

Inbound marketing

  • Tvorba obsahu (blog, newsletter, videá)
  • Interakcia s “fanúšikmi” (komentáre na sociálnych sieťach, odpovede na newsletter)
  • Vzájomný vzťah

Vyhovuje vám inbound?

Ako môžete začať s inbound marketingom?

Najjednoduchší spôsob, ako začať, je založiť si blog alebo začať písať newsletter, ak sú sociálne siete skôr vašou záľubou, môžete začať svoje inbound aktivity tam.

Fantázia je bezhraničná.

V prvom rade však ide o filozofiu inbound. Ako sa líši od tradičného marketingu. A ak vám to vyhovuje (a máte vhodný projekt, kde to môžete využiť), ľahko nájdete spôsob, ako začať.

Slovo na záver

Možno už dlho robíte inbound marketing bez toho, aby ste o tom vedeli.

Možno ste tento pojem počuli prvýkrát až dnes a zaujal vás.

V každom prípade mi dajte v komentároch vedieť, ako na vás inbound pôsobí?

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

E-mailový marketing – definitívny sprievodca

Emailový marketing je podľa môjho názoru jednou z najúčinnejších metód propagácie vôbec. V tomto článku sa naň pozrieme bližšie. Pozrieme sa na nástroje, cez ktoré ju môžete spustiť, a pozrieme sa aj na konkrétne tipy, ktoré môžete v tejto oblasti využiť, či už ste freelancer, malá firma alebo eshop. Čo je to e-mailový marketing? Je…

28/05/2024
Vojtěch Bruk

Ako si vytvoríte spisovateľskú rutinu? 3 jedinečné tipy

Mnoho ľudí sa ma pýta: Píšete sériu článkov o tom, ako si vytvoriť najlepšiu rutinu pri písaní? ... No, mňa sa nikto nepýta, ja sa občas pýtam sám seba, ale aj tak bude tento článok o tom, čo by som odporúčal. Základnými kameňmi sú pre mňa rutina, pracovný postup a nástroje. Poďme sa na ne…

24/05/2024
Vojtěch Bruk

Čo robí copywriter a potrebujete ho?

A copywriter je človek, ktorý píše texty. Potrebujete ho? Nepotrebujete. Ale potrebujete dobrý text. Jasne. Dobrý text: sú dôveryhodné,presvedčivé,vytvárajú zamýšľaný dojem. Vaša webová stránka sa nezaobíde bez dobrého textu. Alebo je to prinajmenšom ako streliť ho do kolena a žiadať od neho, aby zabehol polmaratón. Bude to mať ťažké. Takže copywritera nepotrebujete, ale ak nechcete…

19/05/2024
Vojtěch Bruk