Inbound marketing je dialógový marketing namiesto (klasického) nátlakového marketingu.
Podľa Wikipédie ide o súbor aktivít, ktorých cieľom je prilákať návštevníka, ktorý sa stane spokojným zákazníkom, ale netlačí na pílu reklama, ale získava pozornosť potenciálnych zákazníkov predovšetkým tvorbou užitočného a zaujímavého obsahu.
Osobne som veľkým zástancom tohto prístupu (ako ste si možno všimli) a som presvedčený, že pre menšie podniky a projekty je to jediný zmysluplný druh marketingu, ktorý možno realizovať.
Ale za seba:- Kapitálová efektívnosť,
- dlhodobá udržateľnosť,
- účinnosť.
Možno vás však zaujme, v čom sa inbound líši od tradičného marketingu.
Rozdiely medzi tradičným (“outbound”) a inbound marketingom
Klasický marketing (tiež “outbound marketing”)
- Reklama (televízia, billboardy, reklama na Googli a Facebooku)
- Tlak na nákup (zľavy, limitované ponuky)
- Jednosmerný vzťah
Inbound marketing
- Tvorba obsahu (blog, newsletter, videá)
- Interakcia s “fanúšikmi” (komentáre na sociálnych sieťach, odpovede na newsletter)
- Vzájomný vzťah
Vyhovuje vám inbound?
Ako môžete začať s inbound marketingom?
Najjednoduchší spôsob, ako začať, je založiť si blog alebo začať písať newsletter, ak sú sociálne siete skôr vašou záľubou, môžete začať svoje inbound aktivity tam.
Fantázia je bezhraničná.
V prvom rade však ide o filozofiu inbound. Ako sa líši od tradičného marketingu. A ak vám to vyhovuje (a máte vhodný projekt, kde to môžete využiť), ľahko nájdete spôsob, ako začať.
Slovo na záver
Možno už dlho robíte inbound marketing bez toho, aby ste o tom vedeli.
Možno ste tento pojem počuli prvýkrát až dnes a zaujal vás.
V každom prípade mi dajte v komentároch vedieť, ako na vás inbound pôsobí?