Vydáno: 14/10/2023
Aktualizováno: 29/08/2023

Čo je príchodzí marketing

Inbound marketing je dialógový marketing namiesto (klasického) nátlakového marketingu. Podľa Wikipédie ide o súbor aktivít, ktorých cieľom je prilákať návštevníka, ktorý sa stane spokojným zákazníkom, ale netlačí na pílu reklama, ale získava pozornosť potenciálnych zákazníkov predovšetkým tvorbou užitočného a zaujímavého obsahu. Osobne som veľkým zástancom tohto prístupu (ako ste si možno všimli) a som presvedčený, že…

Inbound marketing je dialógový marketing namiesto (klasického) nátlakového marketingu.

Podľa Wikipédie ide o súbor aktivít, ktorých cieľom je prilákať návštevníka, ktorý sa stane spokojným zákazníkom, ale netlačí na pílu reklama, ale získava pozornosť potenciálnych zákazníkov predovšetkým tvorbou užitočného a zaujímavého obsahu.

Osobne som veľkým zástancom tohto prístupu (ako ste si možno všimli) a som presvedčený, že pre menšie podniky a projekty je to jediný zmysluplný druh marketingu, ktorý možno realizovať.Ale za seba:

  • Kapitálová efektívnosť,
  • dlhodobá udržateľnosť,
  • účinnosť.

Možno vás však zaujme, v čom sa inbound líši od tradičného marketingu.

Rozdiely medzi tradičným (“outbound”) a inbound marketingom

Klasický marketing (tiež “outbound marketing”)

  • Reklama (televízia, billboardy, reklama na Googli a Facebooku)
  • Tlak na nákup (zľavy, limitované ponuky)
  • Jednosmerný vzťah

Inbound marketing

  • Tvorba obsahu (blog, newsletter, videá)
  • Interakcia s “fanúšikmi” (komentáre na sociálnych sieťach, odpovede na newsletter)
  • Vzájomný vzťah

Vyhovuje vám inbound?

Ako môžete začať s inbound marketingom?

Najjednoduchší spôsob, ako začať, je založiť si blog alebo začať písať newsletter, ak sú sociálne siete skôr vašou záľubou, môžete začať svoje inbound aktivity tam.

Fantázia je bezhraničná.

V prvom rade však ide o filozofiu inbound. Ako sa líši od tradičného marketingu. A ak vám to vyhovuje (a máte vhodný projekt, kde to môžete využiť), ľahko nájdete spôsob, ako začať.

Slovo na záver

Možno už dlho robíte inbound marketing bez toho, aby ste o tom vedeli.

Možno ste tento pojem počuli prvýkrát až dnes a zaujal vás.

V každom prípade mi dajte v komentároch vedieť, ako na vás inbound pôsobí?

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

Ako zviditeľniť blog – 5 osvedčených tipov

O založení blogu sme už písali. Ale možno už blog máte a rozmýšľate, ako ho dostať von. Blog píšete pre iných ľudí, a ak váš blog nikto nečíta, stráca svoju zábavnosť. Podívajme sa na 5 tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť popularitu vášho blogu. P.S. Okrem tohto "pracovného" blogu píšem aj osobný blog, ktorý navštevuje oveľa…

04/05/2024
Vojtěch Bruk

Plánovanie príspevkov v sociálnych médiách

Ručné pridávanie príspevkov na sociálne siete zaberá pomerne veľa času. Väčšinou však na to musíte myslieť, čo je vyčerpávajúce. Ako to teda môžeme robiť inak a lepšie? Našťastie existujú nástroje, ktoré umožňujú plánovanie príspevkov. Vytvoríte naraz 30 príspevkov v Canva, vložíte ich do nástroja na plánovanie a ďalší mesiac budete len sledovať, ako príspevky vychádzajú.…

21/03/2024
Vojtěch Bruk

Google Business – Kompletný sprievodca 2023

Profil Google Business je často podceňovaný a mimoriadne účinný propagačný nástroj. Navyše je úplne zadarmo. Vďaka nemu môže vaša firma potom: Ak podnikáte už nejaký čas, je pravdepodobné, že máte firemný profil Google (zobrazujete sa v Mapách) bez toho, aby ste ho nastavovali. Podnikateľský profil Google si môže založiť náhodný okoloidúci, ktorý narazí na vašu…

15/03/2024
Vojtěch Bruk