Čo je príchodzí marketing

Inbound marketing je dialógový marketing namiesto (klasického) nátlakového marketingu. Podľa Wikipédie ide o súbor aktivít, ktorých cieľom je prilákať návštevníka, ktorý sa stane spokojným zákazníkom, ale netlačí na pílu reklama, ale získava pozornosť potenciálnych zákazníkov predovšetkým tvorbou užitočného a zaujímavého obsahu. Osobne som veľkým zástancom tohto prístupu (ako ste si možno všimli) a som presvedčený, že…

Inbound marketing je dialógový marketing namiesto (klasického) nátlakového marketingu.

Podľa Wikipédie ide o súbor aktivít, ktorých cieľom je prilákať návštevníka, ktorý sa stane spokojným zákazníkom, ale netlačí na pílu reklama, ale získava pozornosť potenciálnych zákazníkov predovšetkým tvorbou užitočného a zaujímavého obsahu.

Osobne som veľkým zástancom tohto prístupu (ako ste si možno všimli) a som presvedčený, že pre menšie podniky a projekty je to jediný zmysluplný druh marketingu, ktorý možno realizovať.Ale za seba:

  • Kapitálová efektívnosť,
  • dlhodobá udržateľnosť,
  • účinnosť.

Možno vás však zaujme, v čom sa inbound líši od tradičného marketingu.

Rozdiely medzi tradičným (“outbound”) a inbound marketingom

Klasický marketing (tiež “outbound marketing”)

  • Reklama (televízia, billboardy, reklama na Googli a Facebooku)
  • Tlak na nákup (zľavy, limitované ponuky)
  • Jednosmerný vzťah

Inbound marketing

  • Tvorba obsahu (blog, newsletter, videá)
  • Interakcia s “fanúšikmi” (komentáre na sociálnych sieťach, odpovede na newsletter)
  • Vzájomný vzťah

Vyhovuje vám inbound?

Ako môžete začať s inbound marketingom?

Najjednoduchší spôsob, ako začať, je založiť si blog alebo začať písať newsletter, ak sú sociálne siete skôr vašou záľubou, môžete začať svoje inbound aktivity tam.

Fantázia je bezhraničná.

V prvom rade však ide o filozofiu inbound. Ako sa líši od tradičného marketingu. A ak vám to vyhovuje (a máte vhodný projekt, kde to môžete využiť), ľahko nájdete spôsob, ako začať.

Slovo na záver

Možno už dlho robíte inbound marketing bez toho, aby ste o tom vedeli.

Možno ste tento pojem počuli prvýkrát až dnes a zaujal vás.

V každom prípade mi dajte v komentároch vedieť, ako na vás inbound pôsobí?

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

Sociálne siete – ako o nich premýšľať a čo najlepšie ich využívať

Mám rád mentálne modely. Je to najlepší spôsob, ako niečo pochopiť a vedieť, ako získané vedomosti použiť. Existuje široká škála mentálnych modelov: Naval, Munger, Farnam street... Mám však stále pocit, že chýbajú mentálne modely pre konkrétne odvetvia. Takže dnes sa pozrieme na mentálny model, ako premýšľať o sociálnych médiách. Pretože keď pochopíte jeden, pochopíte ich…

Vojtěch Bruk
sociální sítě

Bezplatné fotoknižnice: 6 miest, ktoré navštevujem

Banky bezplatných fotografií rozdeľujú komunitu. Niektoré ich nepovoľujú, iné ich dôrazne neodporúčajú. Každý si musí urobiť vlastný názor. Osobne ich rád používam a v tomto článku sa s vami podelím o tie najlepšie. Pamätajte si, že si vždy musíte dôkladne preštudovať licenčné podmienky, ktoré majú fotobanky. 1. Pexels Pexels je fotobanka s najkrajšími fotografiami, aké…

Vojtěch Bruk

6+1 tipov, ako získať skvelú referenciu

Referencie sú pravdepodobne najlepším predajcom, akého môžete pre svoje podnikanie získať. Čo je však dobré mať na pamäti, aby boli referencie naozaj účinné? Čo je to referencia? V kontexte webu pod pojmom referencia / recenzia / posudok zvyčajne rozumieme odsek lichotivého textu, ktorý o vašej práci alebo výrobku napísal klient. V tomto článku sa zameriame…

Vojtěch Bruk