Podľa Google je odrazivosť počet relácií, v ktorých návštevníci navštívili iba jednu stránku na vašom webe a opäť ju opustili bez vykonania ďalšej akcie (odoslanie formulára, kliknutie na menu, prechod na iný článok…), vydelený celkovým počtom relácií.
Inými slovami, tento údaj predstavuje aké % z celkového počtu návštev vyzeralo tak, že ľudia prišli na stránku a nikam inam z nej neklikli (vykonali iba jednu požiadavku na server analýzy).
Všeobecnou mantrou je čo najviac znížiť mieru okamžitého opustenia: cchcete, aby ľudia na vašej stránke zostali, a nie aby po príchode na ňu opäť odišli. Je však veľký počet odchodov naozaj zlý?
Záleží na tom.
Existujú prípady, keď človek hľadá nejakú informáciu, nájde ju a odchádza spokojný. Ak máte takýto typ stránky (napríklad Wikipedia), vysoká miera okamžitého opustenia vás nemusí znepokojovať.
Pre väčšinu stránok je však vysoká miera odchodov problémom.
Prečo?
Prečo je vysoký bounce rate problém?
Miera odskočenia sa javí ako faktor poradia a štúdia Backlinko ukazuje, že miera odskočenia súvisí aj s pozíciou prehliadača.
Zdroj: https://backlinko.com/hub/seo/bounce-rate
Takže je veľká šanca, že zníženie tejto metriky vám pomôže.
Podívajme sa na niekoľko základných tipov.
Ako znížiť mieru okamžitého opustenia stránky
Vrelo odporúčam, aby ste sa najprv naozaj zamysleli nad tým, či je vysoká miera odchodov (bounce rate) pre vašu stránku naozaj problémom.
Ale aj keď bounce rate nie je problém, nenapadá ma žiadny dôvod, ako by vám jeho zníženie mohlo uškodiť.
Ako ju teda znížite?
Urobte stránky zábavnejšie
Najjednoduchší spôsob, ako urobiť svoje stránky zábavnejšími, je napísať texty, ktoré ľudia chcú čítať.
Videá sa potom javia ako obzvlášť zaujímavý faktor, pretože keď si niekto pozrie video z vašej stránky, priemerný čas na stránke sa môže prudko zvýšiť a môže to pomôcť s bounce rate.
Používajte odkazy rozumne
Používanie odkazov na iné stránky z vášho webu vám jednak pomôže pri SEO optimalizácii, avšak pomôže aj s bounce rate, pretože dáte ľuďom oveľa viac príležitostí prekliknúť sa na relevantný a užitočný obsah.
Takisto sa nebojte urobiť krok navyše a okrem tradičných hypertextových odkazov umiestnite odkazy aj do vizuálne odlišných polí, pod obrázky, do tlačidiel atď. Ako by mali odkazy vyzerať, si môžete pozrieť v tomto článku.
Takisto veľmi odporúčam používať šablóny, kde napríklad na konci každého príspevku na blogu máte odkazy na iné príspevky.
Zlepšenie UX
Používateľskú skúsenosť (UX) môžete zlepšiť viacerými spôsobmi, medzi najzákladnejšie možno zaradiť:
- pridajte obsah na začiatok článku,
- majte dostatočne veľkú veľkosť písma,
- voľne využívajte biele miesto.
UX má veľa spoločného s kategóriou urobiť stránky zábavnejšie, nie je to však synonymum. Keď skončíte so zábavnou časťou, skúste sa vcítiť do čitateľa a opravte všetko, čo by vám mohlo vadiť.
Zrýchlenie stránok
Nízky bounce rate môže byť jednoducho spôsobený tým, že ľudia nechcú čakať, kým sa vaša stránka načíta.
Zrýchlite ich.
Ak máte stránku na Elementore, možno vám pomôže článok ako zrýchliť stránku na Elementore a podobný článok som napísal aj pre všeobecné stránky WordPressu. Ak však s tvorbou stránok ešte len začínate, všeobecne odporúčam vybrať si len nejaký builder, ktorý je rýchly už v základe, napríklad Bricks.
Optimalizácia pre mobilné zariadeniaVäčšina návštevníkov bude s najväčšou pravdepodobnosťou prichádzať na vašu webovú stránku z mobilných zariadení. Uistite sa, že ich zážitok je podobný ako u používateľov počítačov.
- Rýchlosť,
- prehľadnosť,
- jasná štruktúra a navigácia.
Tieto veci môžu mať najväčší význam. Žiaľ, optimalizácia pre mobilné zariadenia neznamená len zmenšenie písma na ploche a umiestnenie toho, čo je na ploche, vedľa seba pod seba. Preto vám vrelo odporúčam zamerať sa na optimalizáciu pre mobilné zariadenia a nebojte sa, investícia sa vám určite bohato vráti.
Zamerajte sa na správnych návštevníkov
Ak na svoju stránku pridám článok Najlepšie mená pre novorodencov, môžem očakávať obrovskú mieru odskočenia, pretože nemám žiadny iný obsah, na ktorý by ľudia klikali.
Takže držať sa svojho kopyta a nesnažiť sa za každú cenu naháňať návštevnosť písaním pre vaše publikum nerelevantných článkov je tiež niečo, čím určite neurobíte chybu.
Slovo na záver
Bounce rate možno znie trochu nepreniknuteľne, dúfam však, že sa mi v tomto článku podarilo priblížiť tento pojem a vy máte o niečo lepšiu predstavu o tom, ako zlepšiť mieru okamžitého opustenia stránky.
Povedzte mi v komentároch, aké skúsenosti máte s mierou opustenia všetkých stránok?