Vysoké pozície vo vyhľadávačoch sú cenné. Preto sa venujeme optimalizácii pre vyhľadávače, aby sme maximalizovali naše šance na dobré umiestnenie.
SEO nástroje vám pomôžu rozšíriť vaše úsilie, kde však začať?
Viete však, aké cenné sú prvé pozície?
Podľa analýzy spoločnosti Sistrix celých 28 % ľudí, ktorí hľadajú daný výsledok, klikne na prvý výsledok v Google. Prvé tri výsledky potom “vysaja” viac ako 50 % všetkých vyhľadávaní!
Zdroj: https://www.sistrix.com/blog/why-almost-everything-you-knew-about-google-ctr-is-no-longer-valid/
Vďaka tejto asymetrii je jasné, že ak sa vám podarí dostať čo i len o jednu pozíciu vyššie, je to veľký rozdiel. A tento vzťah je exponenciálny.
z pozície 10 na pozíciu 9 si polepšíte o 12 %
z pozície 3 na pozíciu 2 sa zlepšíte o 42%
z pozície 2 na pozíciu 1 si polepšíte dokonca o 81%
Štatistiky netreba brať doslovne. Dôležitý je princíp, ktorý ilustrujú: dostať sa na vrchol vyhľadávačov prináša exponenciálne výhody.
Dostať sa na prvú pozíciu je však ťažké.
Predstavme si teda taktiku obsahového centra, ktorá je tiež ťažká, ale napriek tomu reálna.
Čo je to obsahový uzol?
Obsahový uzol je stránka, na ktorej môžu používatelia nájsť všetky informácie o jednej téme. Nachádza sa na rozhraní medzi príspevkom a webovou stránkou. Zvyčajne z neho vedie množstvo odkazov na pridružené príspevky a množstvo príspevkov naň odkazuje.
Nemáte v tejto definícii trochu zmätok?
Ak vám angličtina nerobí problém, môžete si pozrieť skvelé video od spoločnosti Ahrefs:
Na mojej stránke sú napríklad tieto príspevky budúcimi obsahovými uzlami:
- affiliate marketing
- Elementor
- Vývoj webu
- a mnoho ďalších.
Momentálne vyzerajú prevažne ako články, ale v budúcnosti budú pridávať obrázky, videá a budú vyzerať viac ako podstránky.
V čom spočíva sila obsahového centra?
Z ľudského hľadiska v tom, že budete vyzerať ako autorita na danú tému.
Z technického hľadiska v interných odkazoch. Najmä v tých. Keďže obsahový uzol pozostáva z viacerých článkov, na hlavný článok (obsahový uzol) vedie množstvo interných odkazov, čím algoritmu Google naznačujete, že daná téma je naozaj dôležitá.Ako je zhrnuté na seerinteractive, toto je rozdiel medzi klasickým obsahom:
A oblasť, ktorá sa stala centrom obsahu:
Zdroj: https://www.seerinteractive.com/blog/content-hubs-101-a-guide-to-seo-content-strategy/
Ako naznačujú obrázky, ďalšou veľkou výhodou obsahových centier je, že ich môžete skutočne vytvoriť z existujúceho obsahu.
Často ho stačí len inak prepojiť a usporiadať.
Ako vytvoriť obsahové centrum
Najprv si musíte vybrať vhodnú tému. Ide o tému, ktorá nie je ani príliš úzka, ani príliš široká.
- Otázky na pohovore na mediálnu pozíciu v JavaScripte – príliš úzka téma
- IT – príliš široká téma
- Ako sa pripraviť na IT pohovor – akurát téma.
Akonáhle máte hlavnú tému, môžete napísať hlavný článok a potom niekoľko menších, ktoré sa viažu k hlavnej téme.
Centrum obsahu môžete postupne vetviť a rozširovať. Rozhodne nie je potrebné napísať všetko naraz. Postupné rozširovanie rozbočovača je dobré aj z toho dôvodu, že Google uvidí priebežnú aktivitu na vašej stránke, čo sa mu páči.
Dobrým spôsobom vytvorenia rozbočovača je aj rozdelenie existujúceho článku a vytvorenie jeho častí do viacerých článkov.
Nezabudnite, že interné odkazy sú jedným z hlavných dôvodov, prečo vôbec vytvárate obsahový uzol.
Slovo na záver
Už nestačí napísať krátky článok o populárnej téme a čakať, že sa dostane na popredné miesta v Googli. Alebo vôbec na nejaký. Ak to tak niekedy bolo, tie časy sú nenávratne preč.
Čož je dobre.
Stále je možné dostať sa na vrchol (logicky), len to vyžaduje viac úsilia. Vytvorila sa teda akási bariéra, ktorá odrádza mnohých ľudí, pre ktorých je SEO príliš zdĺhavé a náročné.
Vďaka tomu budete často čeliť paradoxne menšej konkurencii, pretože jednoducho nie je toľko ľudí, ktorí by vytvárali kvalitný obsah.
Ak navyše túto výhodu skombinujete s inovatívnymi prístupmi – napríklad s využívaním obsahových centier – uvidíte, že budete úspešní.
A pravdepodobne skôr, ako ste si mysleli!
Dajte mi vedieť v komentároch, čo si myslíte o obsahu hubu?