Pozrite sa na najlepšie BlackFriday ponuky
Ukázať ponuky
Vydáno: 03/04/2024
Aktualizováno: 29/08/2023

Ako zistiť a merať návštevnosť webu

Návštevnosť stránky je nevyhnutná. Je základom úspechu vašej stránky, ale aj základom všetkých ostatných ukazovateľov. Ako môžete merať návštevnosť? Podívajme sa na 5 základných spôsobov. 1. Google Analytics Na https://analytics.google.com/ si vytvoríte účet, pridáte projekt a potom pomocou pluginu alebo ručne pridáte merací kód na svoju stránku. Po pridaní kódu uvidíte štatistiky návštevnosti v službe…

Návštevnosť stránky je nevyhnutná. Je základom úspechu vašej stránky, ale aj základom všetkých ostatných ukazovateľov.

Ako môžete merať návštevnosť?

Podívajme sa na 5 základných spôsobov.

1. Google Analytics

Na https://analytics.google.com/ si vytvoríte účet, pridáte projekt a potom pomocou pluginu alebo ručne pridáte merací kód na svoju stránku.

Po pridaní kódu uvidíte štatistiky návštevnosti v službe Analytics a budete mať prístup aj k mnohým ďalším meraniam.

Používateľ by mal vždy súhlasiť so zberom údajov (cookie bar), takže ak nesúhlasí, nebudú sa započítavať do Google Analytics.

2. Konzola vyhľadávania Google

Keď ste overili vlastníctvo stránky v Konzole vyhľadávania, napríklad pomocou doplnku RankMath, uvidíte štatistiky návštev aj tu.

Môžete si všimnúť, že hoci Google Analytics a Google Search Console ukazujú rovnaké časové obdobie, podľa Analytics včera na stránku prišlo 0 ľudí, ale podľa Search Console na ňu kliklo 8 ľudí.

Preto je vždy dobré vedieť, ako interpretovať metriky a čo vlastne znamenajú a merajú.

3. Ubersuggest

Ubersuggest je nástroj Neila Patela a umožňuje vám zistiť odhadovanú návštevnosť stránky, či už vašej alebo konkurenčnej, jediným kliknutím na tlačidlo.

Okrem návštevnosti poskytuje nástroj aj množstvo ďalších údajov. Ak nemáte veľkú stránku, údaje budú pravdepodobne veľmi skreslené (podľa mojich skúseností podhodnotené), ale aj tak môže ísť o zaujímavý nástroj, ak chcete len kliknutím zistiť odhad návštevnosti.

Nemusíte sa registrovať ani prihlasovať na stránku a máte k dispozícii 3 bezplatné vyhľadávania denne.

Pre veľké stránky (nad 5 000 návštev mesačne môže byť zaujímavý aj Similarweb.

4. Seo nástroje

Ak používate akýkoľvek SEO nástroj, môžete z neho ľahko vyčítať aj návštevnosť.

Populárne sú napríklad:

  • Ahrefs,
  • Marketing Miner,
  • Collabim,
  • Semrush,
  • a mnoho ďalších.

5. Pluginy

Na meranie návštevnosti sa používa aj niekoľko pluginov. Najznámejší je pravdepodobne MonstreInsights.

Sám však žiadne podobné pluginy nepoužívam a myslím si, že v porovnaní s bežnými nástrojmi (Search Console a Google Anayltics) tieto pluginy neponúkajú nič zaujímavé.

Titulok

Dochádzka je základným a dôležitým ukazovateľom. Hoci konkrétne odporúčania a tipy môžete lepšie získať z čiastkových metrík, určite sa oplatí sledovať návštevnosť.

Nástroje uvedené v článku vám s touto úlohou snáď pomôžu.

Povedzte mi v komentároch, ako určujete návštevnosť svojej stránky vy?

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

Miera odskočenia – prečo by vás to malo zaujímať?

Podľa Google je odrazivosť počet relácií, v ktorých návštevníci navštívili iba jednu stránku na vašom webe a opäť ju opustili bez vykonania ďalšej akcie (odoslanie formulára, kliknutie na menu, prechod na iný článok...), vydelený celkovým počtom relácií. Inými slovami, tento údaj predstavuje aké % z celkového počtu návštev vyzeralo tak, že ľudia prišli na stránku…

28/03/2024
Vojtěch Bruk

GA4 – Kompletný prehľad pre neanalytikov (2023)

Najdem sa za analytika. To je dobrý začiatok, takže ak už sami trochu rozumiete webovej analytike, s najväčšou pravdepodobnosťou jej rozumiete viac ako ja a v tomto článku sa, bohužiaľ, pravdepodobne nič zaujímavé nedozviete. Tento článok píšem hlavne pre seba a postupne ho budem aktualizovať a rozširovať (pokojne mi posielajte návrhy!). Nechcem sa púšťať do…

14/09/2023
Vojtěch Bruk

Štatistiky Google – 6 najdôležitejších štatistík

Čo sa meria, to sa aj riadi Tak znie legendárny citát Petra Druckera, ktorý, ako sa na legendárne citáty patrí, nikdy nepovedal. Na tom však niečo je. Určite sa nedá zmysluplne merať všetko, a ako hovorí ďalšie chytré príslovie, keď sa sústredíte na nejakú premennú, prestáva byť dobrou premennou. Potenciálne prínosy analytiky sú však nezmerateľné.…

26/07/2023
Vojtěch Bruk