Návštevnosť stránky je nevyhnutná. Je základom úspechu vašej stránky, ale aj základom všetkých ostatných ukazovateľov.
Ako môžete merať návštevnosť?
Podívajme sa na 5 základných spôsobov.
1. Google Analytics
Na https://analytics.google.com/ si vytvoríte účet, pridáte projekt a potom pomocou pluginu alebo ručne pridáte merací kód na svoju stránku.
Po pridaní kódu uvidíte štatistiky návštevnosti v službe Analytics a budete mať prístup aj k mnohým ďalším meraniam.
Používateľ by mal vždy súhlasiť so zberom údajov (cookie bar), takže ak nesúhlasí, nebudú sa započítavať do Google Analytics.
2. Konzola vyhľadávania Google
Keď ste overili vlastníctvo stránky v Konzole vyhľadávania, napríklad pomocou doplnku RankMath, uvidíte štatistiky návštev aj tu.
Môžete si všimnúť, že hoci Google Analytics a Google Search Console ukazujú rovnaké časové obdobie, podľa Analytics včera na stránku prišlo 0 ľudí, ale podľa Search Console na ňu kliklo 8 ľudí.
Preto je vždy dobré vedieť, ako interpretovať metriky a čo vlastne znamenajú a merajú.
3. Ubersuggest
Ubersuggest je nástroj Neila Patela a umožňuje vám zistiť odhadovanú návštevnosť stránky, či už vašej alebo konkurenčnej, jediným kliknutím na tlačidlo.
Okrem návštevnosti poskytuje nástroj aj množstvo ďalších údajov. Ak nemáte veľkú stránku, údaje budú pravdepodobne veľmi skreslené (podľa mojich skúseností podhodnotené), ale aj tak môže ísť o zaujímavý nástroj, ak chcete len kliknutím zistiť odhad návštevnosti.
Nemusíte sa registrovať ani prihlasovať na stránku a máte k dispozícii 3 bezplatné vyhľadávania denne.
Pre veľké stránky (nad 5 000 návštev mesačne môže byť zaujímavý aj Similarweb.
4. Seo nástroje
Ak používate akýkoľvek SEO nástroj, môžete z neho ľahko vyčítať aj návštevnosť.
Populárne sú napríklad:
- Ahrefs,
- Marketing Miner,
- Collabim,
- Semrush,
- a mnoho ďalších.
5. Pluginy
Na meranie návštevnosti sa používa aj niekoľko pluginov. Najznámejší je pravdepodobne MonstreInsights.
Sám však žiadne podobné pluginy nepoužívam a myslím si, že v porovnaní s bežnými nástrojmi (Search Console a Google Anayltics) tieto pluginy neponúkajú nič zaujímavé.
Titulok
Dochádzka je základným a dôležitým ukazovateľom. Hoci konkrétne odporúčania a tipy môžete lepšie získať z čiastkových metrík, určite sa oplatí sledovať návštevnosť.
Nástroje uvedené v článku vám s touto úlohou snáď pomôžu.
Povedzte mi v komentároch, ako určujete návštevnosť svojej stránky vy?