Vydáno: 04/05/2024
Aktualizováno: 29/08/2023

Ako zviditeľniť blog – 5 osvedčených tipov

O založení blogu sme už písali. Ale možno už blog máte a rozmýšľate, ako ho dostať von. Blog píšete pre iných ľudí, a ak váš blog nikto nečíta, stráca svoju zábavnosť. Podívajme sa na 5 tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť popularitu vášho blogu. P.S. Okrem tohto "pracovného" blogu píšem aj osobný blog, ktorý navštevuje oveľa…

O založení blogu sme už písali. Ale možno už blog máte a rozmýšľate, ako ho dostať von. Blog píšete pre iných ľudí, a ak váš blog nikto nečíta, stráca svoju zábavnosť.

Podívajme sa na 5 tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť popularitu vášho blogu.

P.S. Okrem tohto “pracovného” blogu píšem aj osobný blog, ktorý navštevuje oveľa viac ľudí:

Statistika za posledné tri mesiace

Takže väčšinu tipov som vyskúšal na sebe a overil si ich účinnosť v praxi.

1. SEO

Optimalizácia pre vyhľadávače je jednou z najlepších marketingových investícií, ktoré môžete urobiť v snahe zvýšiť návštevnosť.

A ak si urobíte primitívnu analýzu kľúčových slov a použijete na to niektorý z zdarma dostupných nástrojov, určite ju vo výsledkoch uvidíte.

Takisto je dôležité, aby ste písali SEO články, teda články, ktoré sa vyhľadávačom páčia a rozumejú tomu, o čom sú.

Pomôže vám aj to, ak si na svoje stránky a články zaobstaráte spätné odkazy – a tade som písal o troch najjednoduchších tipoch, ako to urobiť.

2. Sociálne siete

Sociálne siete sú pravdepodobne najzrejmejším spôsobom propagácie stránky. Nastavenie automatického zverejňovania príspevkov je pravdepodobne to, čo si väčšina ľudí predstavuje pod pojmom propagácia na sociálnych sieťach.A je to dobrý začiatok.

Ješte lepšie potom bude, ak sa vám podarí odkazy na príspevky nenápadne zverejniť okrem svojich vlastných účtov aj na stránkach rôznych tematických skupín.

Ale ak chcete využívať sociálne siete skutočne na maximum, musíte vybudovať ekosystém, komunitu, rodinu.

Prosím, neváhajte a príďte na náš Diskord, kde o tom môžeme diskutovať. Avšak kľúč k budovaniu komunity je jednoduchý: musíte byť jedným z ich členov:

  • zúčastňujte sa diskusií,
  • odpovedajte na komentáre,
  • snažte sa počúvať ľudí a odrážať ich želania vo svojej práci.
  • Väčšina blogov a spoločností zverejňuje odkazy na svoje články na sociálnych sieťach a očakáva, že ľudia na odkaz kliknú.Ale prečo by ich to malo zaujímať?

    Skús im dať dôvod.

    3. Platená propagácia

    Väčšina ľudí si pod pojmom platená propagácia predstavuje PPC reklamu. Je to jedna z možností, ale určite nie jediná.

    Na druhej strane by som veľmi odporúčal pozrieť sa aj na iné alternatívne formy.

    Takže môžete uvažovať o:

    • Zakúpenie priestoru v niekoho newsletteri,
    • Umiestnenie vášho odkazu v jeho sekcii “zdroje”,
    • prenájom priestoru na jeho stránke pre banner,
    • Propagačný príspevok v niečej skupine na sociálnych sieťach…

    Možnosti sú nekonečné a s trochou fantázie ich určite vymyslíte veľa.

    3. Krížová spolupráca

    Gest-posting je asi najjednoduchšia forma: uverejníte článok na cudzom blogu a niekto zasa uverejní článok na vašom.Vaše publikum spozná toho človeka a publikum človeka, s ktorým spolupracujete, zasa spozná vás.

    Možnosti spolupráce tým nekončia.

    Ak to nie je váš priamy konkurent, ale skôr niekto, s kým sa vzájomne dopĺňate (napríklad vy cvičíte psy a on stavia búdy), našli ste svätý grál.

    Zameriavate sa na toto isté publikum, ale každý z vás uspokojuje inú potrebu tohto publika.

    V tomto prípade môžete:

    • umiestniť na stránku bannery,
    • pomenúť sa v článkoch,
    • pridať odkazy do sekcie odporúčaní a mnoho ďalšieho…

    Ak ešte o nikom takom neviete, skúste sa zamyslieť a hľadať. Mohlo by to byť neuveriteľne obohacujúce.

    5. Začnite písať a posielať newsletter

    Ako som písal vo svojom článku o propagácii webových stránok, nemôžem sa nabažiť newslettera. Podľa mňa je to najúčinnejší marketingový postup vôbec.

    A nie je to blízko.

    Na skúšku vyskúšajte niektorý z nástrojov na tvorbu newslettrov alebo napíšte prvé vydanie newslettra jednoducho zo svojho e-mailu.

    Uvidíte. Možno to znie zvláštne, ale výsledky vás prekvapia.

    Slovo na záver

    Zlatá éra blogovania sa skončila. Blogy však naďalej existujú a vždy existovať budú. A hoci je ich propagácia ťažšia ako kedysi, stále by som nepovedal, že je ťažká.

    Ano, musíte urobiť niekoľko krokov navyše, “samo” sa to nestane, ale tieto kroky sa vám bohato vyplatia.

    Povedzte mi v komentároch, aké máte skúsenosti s propagáciou svojho blogu?

    Často kladené otázky

    Související otázky k článku.

    Zeptejte se mě na cokoliv na LI
    <script type='application/ld+json'>
    {acf_strukturovana_data_clanku}
    </script>
    
    

    Komentáře

    Zanechať prvý komentár

    Podobné články

    Plánovanie príspevkov v sociálnych médiách

    Ručné pridávanie príspevkov na sociálne siete zaberá pomerne veľa času. Väčšinou však na to musíte myslieť, čo je vyčerpávajúce. Ako to teda môžeme robiť inak a lepšie? Našťastie existujú nástroje, ktoré umožňujú plánovanie príspevkov. Vytvoríte naraz 30 príspevkov v Canva, vložíte ich do nástroja na plánovanie a ďalší mesiac budete len sledovať, ako príspevky vychádzajú.…

    21/03/2024
    Vojtěch Bruk

    Google Business – Kompletný sprievodca 2023

    Profil Google Business je často podceňovaný a mimoriadne účinný propagačný nástroj. Navyše je úplne zadarmo. Vďaka nemu môže vaša firma potom: Ak podnikáte už nejaký čas, je pravdepodobné, že máte firemný profil Google (zobrazujete sa v Mapách) bez toho, aby ste ho nastavovali. Podnikateľský profil Google si môže založiť náhodný okoloidúci, ktorý narazí na vašu…

    15/03/2024
    Vojtěch Bruk

    Affiliate marketing – kompletný úvod

    Affiliate marketing neustále rastie. Existuje množstvo sietí, ktoré ho ponúkajú, a ak začnete dnes, budete mať stále skvelú pozíciu na to, aby ste z neho vyťažili čo najviac. V tomto článku sa dozviete: Čo je affiliate marketing a aké sú jeho hlavné výhodyČo môžete očakávať na oplátku a či sa affiliate marketingom môžete uživiťAké sú…

    04/03/2024
    Vojtěch Bruk