Kontrolné zoznamy SEO existujú v mnohých podobách. V zahraničí sa môžete inšpirovať Backlink alebo Ahrefs. V našich končinách existuje kontrolný zoznam venovaný SEO analýze od Pavla Ungera. Osobne som však chcel vytvoriť jednoduchý, nenáročný a užitočný kontrolný zoznam, ktorý vám prinesie výsledky.
Tak som ho vytvoril.
Používam ho pri každom článku. Je to Pareto checklist. Urobte 20 % optimalizácie a majte 80 % ich prínosov. Veľa muziky za málo peňazí. To je cieľ. Zoznam sa teda nesnaží byť vyčerpávajúci ani úplný.
Toto je zdravé minimum.
Môžete si ho prispôsobiť a rozšíriť pre svoje odvetvie.
14 SEO požiadaviek na dobrý článok
- Článok má len jeden nadpis H1
- Nadpis H1 obsahuje kľúčové slovo
- Kľúčové slovo je v url článku
- Kľúčové slovo je v meta popise
- Kľúčové slovo je na začiatku obsahu
- Článok obsahuje odkazy na iné stránky
- Článok obsahuje odkazy na iné články/stránky z tej istej stránky
- Všetky odkazy sú použité kontextovo
- Nijaké odkazy sa neopakujú
- V článku je obrázok
- Všetky obrázky majú vyplnený atribút alt, najčastejšie kľúčovým slovom
- Stránka sa na mobile a počítači načíta za menej ako 4 sekundy
- Odkaz na článok bol odoslaný do konzoly Google (niekedy Seznam)
- Článok bol pridaný do sledovania pozícií v SERPe Google
Toto je môj minimalistický kontrolný zoznam SEO. Snažím sa ho dodržiavať pri každom článku a prináša to ovocie.
Existuje aj množstvo komplexných a často platených kontrolných zoznamov SEO, ale ak začínate, nemyslím si, že je to potrebné.
Dajte mi vedieť, aké máte skúsenosti s optimalizáciou SEO, prípadne čo by ste do kontrolného zoznamu pridali!