Pozrite sa na najlepšie BlackFriday ponuky
Ukázať ponuky
Vydáno: 26/07/2023
Aktualizováno: 29/08/2023

Výzva – Napísal som 100 článkov za 100 dní, čo som zistil?

Pomáham ľuďom uspieť v online svete. Ale málokto o tom vie. Snažím sa to zmeniť blogom, ale málokto (niekto okrem mňa by povedal, že nikto) ho číta. Rozhodol som sa to zmeniť. Uvedenie výzvy Povedal som si, že napíšem 100 článkov za 100 dní. Budem písať každé ráno. Poprosím a zamestnám niekoho šikovného, kto mi…

Pomáham ľuďom uspieť v online svete. Ale málokto o tom vie. Snažím sa to zmeniť blogom, ale málokto (niekto okrem mňa by povedal, že nikto) ho číta. Rozhodol som sa to zmeniť.

Uvedenie výzvy

Povedal som si, že napíšem 100 článkov za 100 dní. Budem písať každé ráno. Poprosím a zamestnám niekoho šikovného, kto mi články prečíta a skontroluje (gramatiku celkom nezvládam) a pravdepodobne aj niekoho, kto ich potom zverejní (to síce ovládam, ale táto výzva by sa stala takmer prácou na plný úväzok)

Viacero ľudí ma od tohto nápadu odrádzalo, pretože podľa nich nemalo zmysel písať “na objem”. Mali by ste predsa písať pre kvalitu, nie?!

Nie. Mnohí ľudia nerozumejú jednej veci.

Kvantita a kvalita

Z kvantity sa rodí kvalita. A ak mi dáte k hlave pištoľ, aby som si vybral medzi kvantitou a kvalitou, vyberiem si kvantitu.

Viem, viem… Ľudia nemajú radi kvantitu a ja to chápem. Ľudia to však berú z pohľadu spotrebiteľa. Ja ako spotrebiteľ tiež neznášam kvantitu.

V každom prípade pre výrobcov je kvantita požehnaním. Milujú ju, pretože dokáže zmeniť štatistický protivietor na vietor do chrbta, ktorý vás poháňa bez toho, aby ste mali pocit, že sa snažíte.

Nič vám nebráni v tom, aby ste zvolili darwinovský prístup a veci, ktoré sa uchytili napriek tomu, že nie sú veľmi dobré (boli vytvorené na kvantitu), prepracovali na kvalitu, pretože si ju zjavne zaslúžia.

Kľúčový rozdiel je v tom, že kto určuje, čo si zaslúži rozpracovanie do kvality a čo nie, nie ste vy, ale realita.

A realita vie viac.

Prečo niečo také robiť?

Predtým, než sa pustíme priamo do výsledkov a ponaučení, ktoré mi táto výzva dala, pozrime sa trochu bližšie na to, prečo by ste sa vlastne mali snažiť, aby ľudia na vašu stránku vôbec prišli.

Pred začatím výzvy chodilo na moju stránku niečo medzi 0 až 5 ľuďmi denne. Nula oveľa častejšie. A ja som chcel, aby na moju stránku chodilo 100 ľudí denne.

Pretože ak na vašu stránku príde 100 ľudí denne (a vy im máte čo ponúknuť), máte vyhraté.

Prečo?

Význam prevádzky

Popíšem to na príklade svojej stránky, ale princíp je všeobecný.

Pomáham ľuďom uspieť na internete. A keď sa títo ľudia začnú objavovať na mojej stránke:

  • získam ďalší silný marketingový kanál, nad ktorým mám v porovnaní s sociálnymi sieťami veľkú kontrolu,
  • Môžem niekoho zaujímať -> kontakt/dotaz,
  • stránka sa stane zaujímavým reklamným miestom,
  • môžete použiť affiliate odkazy atď.

Jednoducho online valhalla.

Jeden z dôvodov, ktorý u mňa zohral úlohu, bol ten, že rád píšem a chcel som sa dozvedieť niečo o SEO. Prakticky.

Pretože iný spôsob učenia sa neexistuje.

Vybraná šablóna je prázdna.

Aký bol konkrétny plán tejto výzvy?

Základné kamene úspechu som videl tri: písať každé ráno, nájsť ľudí, ktorí mi pomôžu s korektúrami a “publikovaním”, a napísať článok, ktorý práve čítate, po skončení výzvy.Bolo toho však treba vymyslieť viac. Podívajme sa bližšie na plán a procesy spojené s výzvou. Nastavenie času

  • S písaním som začal 10 dní pred uverejnením prvého článku (“aby som mal náskok”)
  • Následne som písal každé ráno (hneď po prebudení, aspoň 50 minút) a snažil som sa toho napísať čo najviac, “aby som mal náskok”

️ Technické nastavenie

SEO nástroje (výskum): Collabim, Keywords Everywhere, čiastočne Surfer SEO,

Samotné členstvo: Notion

Grafika: unDraw (ilustrácie), Canva (gify)

Publikácie: WordPress, Elementor

SEO nástroje (po zverejnení): Rank Math, Collabim, Ahrefs Webmaster Tools (zadarmo)

Pracovný postup jednotlivých článkov

  1. Výber témy (ja)
  2. 1. návrh (ja)
  3. 1. úprava – občas :Dd (ja)
  4. 2. úprava + korektúry (pomoc Magda)
  5. výber obrázkov (niekedy pomoc, niekedy ja)
  6. nahrávanie do WordPress (pomoc)
  7. nastavenie metadát a optimalizácie RankMath (pomoc)
  8. plánovanie zverejnenia článku (help)

Takto nejako prebiehala celá úloha. Napísal som a uverejnil články (hoci sám by som to nikdy nedokázal) a výsledky ma prekvapili.

Takže, čo som sa vďaka tejto výzve naučil a čo som objavil?

7 vecí, ktoré som sa naučil

Bolo toho veľa. Vyberiem však 7 vecí, ktoré môžu byť zaujímavé pre čitateľov tohto článku, a to hlavne preto, že sa dajú ľahko uviesť do praxe.

1. Na webe sa niečo deje

To, že na webe každý deň vychádza článok, pomohlo mojim minulým článkom veľmi dobre stúpať v SERP (výsledkoch vyhľadávania).A to aj pre dosť konkurenčné výrazy ako Web Development Brno a podobne.

Osobne si myslím, že toto je asi najväčšie prekvapenie a určite ma bude motivovať k ďalšej pravidelnej tvorbe. A to isté môžem pokojne odporučiť každému majiteľovi webovej stránky.

2. Procesy + malý počet schopných ľudí -> nezastaviteľná kombinácia

Sám by som túto výzvu nezvládol. To je zrejmé a nikoho to neprekvapí. Čo však prekvapilo mňa samotného, bol fakt, že všetci moji pomocníci strávili minimum času na výzve/v nástrojoch a priniesli mi obrovskú hodnotu.Výzva ma presvedčila, že tria ľudia s dobrými nástrojmi a procesmi dokážu generovať výsledky, ktoré by ste zverili veľkým agentúram, mediálnym domom alebo korporáciám.

Nie, nemám na mysli články, ktoré sme napísali v rámci tejto výzvy. Tie asi nie sú ničím výnimočné, ale keby sme mali všetci možnosť pracovať spolu na plný úväzok, verím, že by sme dokázali hory prenášať.

To ukáže budúcnosť.

3. V Českej republike je stále obrovské množstvo tém (s vyhľadávanosťou typicky 10 – 100 vyhľadávačov mesačne), o ktorých stačí napísať a budete na prvej strane vyhľadávania

Nikto o nich nepíše.

Neviem prečo, ale nepíšu.

Je pravda, že mnohé z týchto tém nebude ľahké speňažiť. Stále sa mi však zdá, že ide o príliš sladké a nízko visiace ovocie, nad ktorým je potrebné premýšľať.

4. Písanie článkov bez umelej inteligencie je ako živiť sa lovom mamutov

Pri písaní som nepoužil žiadnu generatívnu AI – ani pri jednom z článkov.

Keďže som sa však v posledných týždňoch pozrel na rôzne nástroje umelej inteligencie, bez váhania by som ich použil znova.

Sú skvelé, lacné, “vedia robiť česky”…

Samozrejme, gibon s nimi nedokáže napísať dobrý článok. Keď ich však budete pri písaní rutinne používať, uvidíte, že vás výsledky prekvapia.

5. Dobrá analýza – polovica práce

Vilfredo Pareto by sa zasmial. Ja sa tiež smejem.

To, že 10 najlepších článkov prinieslo rovnaké výsledky ako ostatné, nie je žiadnym prekvapením.

Ale som si istý, že každý z 10 článkov, ktoré som napísal od 30. miesta, priniesol rovnaké výsledky ako prvých 30.Pretože som začal hľadať kľúčové slová, napr. Ach, geniálne… A podobné veci. Jirko, vďaka.

6. UX článkov je (dosť) podceňovaná vec

Mám návštevnosť, ale zatiaľ ju nevyužívam.Jsem si takmer istý, že je to predovšetkým zlou štruktúrou/UX článkov.

Začal by som tam.

Uvidíme, či som mal pravdu, keď upravím štruktúru.

7. Propagácia je zbytočná

Neveril som, že stačí “len” publikovať články a že ich bude niekto čítať (bez ďalšej propagácie).

Číta sa.

Dalšia propagácia určite pomáha, ale ako sa ukazuje, nie je potrebná.

Celkové zhrnutie výzvy

  • 141 hodín písania (môj čas)
  • Odhadujem aspoň 50 hodín pomocníkov
  • mnohonásobne viac dopytov (korelácia, ale nie nevyhnutne príčinná súvislosť)

A to je asi tak všetko, čo by som vám o tejto výzve povedal.

Alebo je to tak?

Chcete viac grafov? Dáta? Kontaktné údaje na mojich skvelých pomocníkov? Dajte mi vedieť v komentároch a ja ich rád doplním do článku.Ďakujem, že ste dočítali až sem a nech sa vám darí (nielen) v online svete!

P.S. Veľká vďaka patrí Magde Ordeltovej, ktorá musela prečítať všetky články a urobiť korektúry za výplatu, ktorá určite nepokryje narkotiká, ktoré by použila, aby tento zážitok dostala z hlavy. A všetkým ostatným, ktorí si neželajú byť menovaní, bez vás by to nešlo, vďaka ❤️.

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

E-mailový marketing – definitívny sprievodca

Emailový marketing je podľa môjho názoru jednou z najúčinnejších metód propagácie vôbec. V tomto článku sa naň pozrieme bližšie. Pozrieme sa na nástroje, cez ktoré ju môžete spustiť, a pozrieme sa aj na konkrétne tipy, ktoré môžete v tejto oblasti využiť, či už ste freelancer, malá firma alebo eshop. Čo je to e-mailový marketing? Je…

28/05/2024
Vojtěch Bruk

Ako si vytvoríte spisovateľskú rutinu? 3 jedinečné tipy

Mnoho ľudí sa ma pýta: Píšete sériu článkov o tom, ako si vytvoriť najlepšiu rutinu pri písaní? ... No, mňa sa nikto nepýta, ja sa občas pýtam sám seba, ale aj tak bude tento článok o tom, čo by som odporúčal. Základnými kameňmi sú pre mňa rutina, pracovný postup a nástroje. Poďme sa na ne…

24/05/2024
Vojtěch Bruk

Čo robí copywriter a potrebujete ho?

A copywriter je človek, ktorý píše texty. Potrebujete ho? Nepotrebujete. Ale potrebujete dobrý text. Jasne. Dobrý text: sú dôveryhodné,presvedčivé,vytvárajú zamýšľaný dojem. Vaša webová stránka sa nezaobíde bez dobrého textu. Alebo je to prinajmenšom ako streliť ho do kolena a žiadať od neho, aby zabehol polmaratón. Bude to mať ťažké. Takže copywritera nepotrebujete, ale ak nechcete…

19/05/2024
Vojtěch Bruk