Zámer znamená zámer. Zámer vyhľadávania sa potom dá preložiť ako zámer vyhľadávania.
Možno si aj sami uvedomíte, že keď si chcete objednať jedlo, zadáte do vyhľadávača iné výrazy, ako keď si chcete uvariť jedlo alebo zistiť, aké sú najlepšie reštaurácie vo vašom meste.
A Google to vie.
Na základe toho, ako sa pýtate, odhadne, aký môže byť váš zámer (čo hľadáte), a naservíruje vám optimálne výsledky.
Z druhej strany… Ak sa chcete umiestniť vo vyhľadávačoch na kľúčové slovo, musíte sa trafiť do zámeru, ktorý majú ľudia, keď hľadajú toto slovo.
Zámer vyhľadávania navyše zohráva čoraz dôležitejšiu úlohu pre SEO.
Dobrým začiatkom je pozrieť sa, aké iné výsledky sú na vrchole vyhľadávačov pre dané slovo, a koncipovať svoj obsah rovnakým spôsobom.
Aké sú 4 hlavné typy zámerov vyhľadávania?
1. Informačný
Ľudia hľadajú informácie, nič viac, nič menej, len ich to zaujíma.
Príkladom zámeru vyhľadávania informácií môže byť:
- Najlepšie knihy na čítanie v tomto roku,
- Ako začať písať newsletter,
- Koľko stojí svadba,
- Je domáci pôrod bezpečný,
Informačný zámer je pravdepodobne najrozšírenejší a väčšina vašich článkov bude patriť do tejto kategórie.
2. Navigácia
Ľudia vedia, čo hľadajú, a chcú sa na to miesto “jednoducho” dostať.
Príkladom navigačného zámeru vyhľadávania môže byť:
- Registrácia na Facebooku
- Kontakt na Vojtěch Bruk
- Otváracie hodiny Reštaurácie na námestí
- Novinky.cz
Navigačný zámer vyhľadávania je zvyčajne pokrytý dobrou technickou optimalizáciou stránok (aby sa indexovali a mali správne meta popisy a nadpisy). Ak však ľudia hľadajú vyslovene navigačný výraz a na vašej stránke ho nenájdu, určite je dobré to čo najskôr zistiť (možno pomocou nejakého SEO nástroja) a napraviť.
3. Porovnanie/komercia
Srovnávací zámer majú ľudia, keď sa zaujímajú o to, ktorá kategória výrobkov je najlepšia.
- Najlepšia reštaurácia Brno,
- Najlepšia lyžiarska kamera,
- Klimatizácia 20222 porovnanie
Môžu sa však chcieť pozrieť aj čisto na to, aké sú možnosti (preto reklama)
- Restaurácia Brno
- Kariéra Opava
- Plagáty Harryho Pottera
Obe kategórie majú spoločné to, ako ďaleko sú ľudia v nákupnom cykle: Vedia, že majú o danú vec záujem a skúmajú alternatívy, ako ju čo najlepšie získať.
4. Transakčné
Ľudia majú transakčný zámer, ak sú už rozhodnutí a viac-menej “len” chcú kúpiť tovar. Nie je náhoda, že e-shopy o tento zámer bojujú zo všetkých síl.
Príklady:
- nakúpiť potraviny online,
- objednať potraviny,
- letenky do Barcelony,
- monitor Acer 32
Častou “chybou” potom býva, že ľudia vytvárajú informačný obsah na transakčný zámer a naopak.
Slovo na záverV rýchlosti som predstavil všetky 4 hlavné zámery vyhľadávania:
- Informácie
- Navigácia
- Porovnávanie/obchod
- Transakcie
Ak vytvárate akýkoľvek obsah, začnite tým, že zistíte, aký zámer majú ľudia pri vyhľadávaní daného tovaru, a uistite sa, že formát vášho príspevku zodpovedá ich zámeru pri vyhľadávaní.
A v komentároch mi dajte vedieť, aké máte skúsenosti s vyhľadávacím zámerom a obsahom na vašej stránke!