Vydáno: 22/01/2024
Aktualizováno: 29/08/2023

Čo je parazitické SEO? A ako ho používať v roku 2023?

Parasite alebo barnacle SEO je proces využívania domén tretích strán s vysokou autoritou na získanie pozície vo vyhľadávaní na konkurenčné kľúčové slová, na ktoré by ste sa bežne neumiestnili. V zásade môžete 1) takto vybudovať celú stránku napríklad pomocou Stránok Google alebo 2) vytvoriť dotykový bod, napríklad napísaním optimalizovaného príspevku na Emimino alebo Reddit. Využitie…

Parasite alebo barnacle SEO je proces využívania domén tretích strán s vysokou autoritou na získanie pozície vo vyhľadávaní na konkurenčné kľúčové slová, na ktoré by ste sa bežne neumiestnili.

V zásade môžete 1) takto vybudovať celú stránku napríklad pomocou Stránok Google alebo 2) vytvoriť dotykový bod, napríklad napísaním optimalizovaného príspevku na Emimino alebo Reddit.

Využitie dôrazu Google na dôveryhodné, veľké stránky

V máji 2022 prebehla významná aktualizácia vyhľadávania Google, ktorá opäť zvýšila dôraz na vysoko autoritatívne stránky.Vysokoautoritatívne stránky ako YouTube, Soznam a Mediál má Google rád. Vie, že pravdepodobne nejde o spam alebo podvod, a rád zobrazuje ľuďom výsledky z týchto stránok.

Trend je taký, že autorita je v očiach spoločnosti Google čoraz cennejšia.

A preto má parazitické SEO určite zmysel.

Prečo?

Odolnosť voči spamu

Ak by ste si kúpili novú doménu, pridali na svoje stránky 1000 odkazov, nič by sa nestalo. Google by takúto doménu nikdy nezaradil do vyhľadávania, pretože by ľahko zistil, že ide o spam.

Ak by išlo o doménu, ktorú vlastníte už nejaký čas, Google by ju začal považovať za spam a vyradil by ju zo zoznamu.

S parazitickými stránkami je to inak.

Google, YouTube a Medium nedehonestujú. Čo znamená, že stále môžete mať 1000 sústredených odkazov z týchto stránok… a tieto odkazy vám môžu skutočne pomôcť.

Takisto vám môže prejsť nadmerná optimalizácia, nadmerné používanie kľúčových slov a ďalšie techniky, ktoré by vám na osobnej stránke prešli oveľa ťažšie.

Ako možno použiť parazitnú stránku ?

  • Affiliate marketing
  • Zvýšenie návštevnosti webových stránok
  • Spätné odkazy (hoci väčšina z nich je nofollow, osobne sa domnievam, že aj nofollow odkazy z veľkých stránok majú SEO vplyv)

Možné platformy pre parazitné SEO

V podstate každá stránka, na ktorej môžete ako používateľ niečo zverejniť, môže byť použitá na parazitné SEO.

  • Stredný
  • fóra (reddit, emimino, záujmové fóra)
  • sociálne siete (Instagram, LinkedIn, Tumblr)
  • Stránky Google
  • Wikipedia
  • Tripadvisor
  • Quora
  • Blogovacie platformy (optimálne čo najautoritatívnejšie – idnes.cz, aktualne.cz, atď.)
  • Yelp

Ako si vybrať platformu?

Prvá vec, ktorú si treba premyslieť, je, ktorá platforma najlepšie vyhovuje vášmu účelu (cieľovému publiku, typu parazitnej stránky).

Po tomto kroku budete mať zvyčajne jasno.

Dalej sa pozrite na autoritu platformy a počet spätných odkazov. To sa dá zistiť prostredníctvom metrík tretích strán z Moz, Ahrefs, Marketing Miner atď.

Ak daná platforma umožňuje **sledovanie odkazov, je to veľké plus.

Výhody

  • Nepotrebujete vlastnú webovú stránku
  • Často sa parazitujúca stránka dostane do vyhľadávania sama (nemusíte budovať odkazy)
  • Väčšina parazitných platforiem je zadarmo
  • Extrémne rýchle (dni až týždne) hodnotenie konkurenčných kľúčových slov
  • “Za skúšobnú verziu nič neplatíte”

Nevýhody

  • Stránku nevlastníte – máte nad ňou obmedzenú kontrolu, poskytovateľ vám môže kedykoľvek zrušiť/zakázať publikovanie stránky
  • obmedzený dizajn
  • obmedzené SEO na stránke
  • obmedzené analytické možnosti

Súhrn

Pri zvažovaní parazitného SEO ako celku mi vychádza, že vďaka minimálnym nákladom sa ho určite oplatí vyskúšať.

Nemali by ste sa však do toho púšťať, pokiaľ neviete “prečo”. Ak však viete “prečo”, choďte do toho.

Dajte mi vedieť v komentároch, ak uvažujete o parazitnom SEO alebo s ním máte nejaké skúsenosti!

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

Čo je zámer vyhľadávania? A ako ho využiť pre SEO?

Zámer znamená zámer. Zámer vyhľadávania sa potom dá preložiť ako zámer vyhľadávania. Možno si aj sami uvedomíte, že keď si chcete objednať jedlo, zadáte do vyhľadávača iné výrazy, ako keď si chcete uvariť jedlo alebo zistiť, aké sú najlepšie reštaurácie vo vašom meste. A Google to vie. Na základe toho, ako sa pýtate, odhadne, aký…

20/04/2024
Vojtěch Bruk

Najlepšie bezplatné nástroje SEO

Ak máte webové stránky, zaujímate sa o SEO. Existuje množstvo skvelých nástrojov, ktoré môžete použiť na SEO. Väčšina z nich je však pomerne drahá. Najmä ak začínate. Bezplatné seo analýzy nie sú utópiou, sú realitou, ak viete, kam siahnuť. Existujú však aj bezplatné nástroje. A môžete s nimi urobiť prekvapivo veľa. Podívajme sa na tie…

05/02/2024
Vojtěch Bruk

Lokálne SEO za jedno popoludnie – 3 najdôležitejšie veci

Lokálne SEO môže rozhodnúť o vašom úspechu alebo neúspechu vo vyhľadávačoch. To zasa môže rozhodnúť o vašom úspechu v podnikaní. Preto sa určite oplatí venovať pozornosť lokálnej SEO optimalizácii. Najprv poporiadku. Dnešný článok je však o Paretových 20 %, ktoré produkujú 80 % výsledkov. Navyše, keď zažijete rýchle a ľahké výhry, možno budete chcieť vynaložiť…

31/01/2024
Vojtěch Bruk