Pozrite sa na najlepšie BlackFriday ponuky
Ukázať ponuky
Vydáno: 20/04/2024
Aktualizováno: 29/08/2023

Čo je zámer vyhľadávania? A ako ho využiť pre SEO?

Zámer znamená zámer. Zámer vyhľadávania sa potom dá preložiť ako zámer vyhľadávania. Možno si aj sami uvedomíte, že keď si chcete objednať jedlo, zadáte do vyhľadávača iné výrazy, ako keď si chcete uvariť jedlo alebo zistiť, aké sú najlepšie reštaurácie vo vašom meste. A Google to vie. Na základe toho, ako sa pýtate, odhadne, aký…

Zámer znamená zámer. Zámer vyhľadávania sa potom dá preložiť ako zámer vyhľadávania.

Možno si aj sami uvedomíte, že keď si chcete objednať jedlo, zadáte do vyhľadávača iné výrazy, ako keď si chcete uvariť jedlo alebo zistiť, aké sú najlepšie reštaurácie vo vašom meste.

A Google to vie.

Na základe toho, ako sa pýtate, odhadne, aký môže byť váš zámer (čo hľadáte), a naservíruje vám optimálne výsledky.

Z druhej strany… Ak sa chcete umiestniť vo vyhľadávačoch na kľúčové slovo, musíte sa trafiť do zámeru, ktorý majú ľudia, keď hľadajú toto slovo.

Zámer vyhľadávania navyše zohráva čoraz dôležitejšiu úlohu pre SEO.

Dobrým začiatkom je pozrieť sa, aké iné výsledky sú na vrchole vyhľadávačov pre dané slovo, a koncipovať svoj obsah rovnakým spôsobom.

Aké sú 4 hlavné typy zámerov vyhľadávania?

1. Informačný

Ľudia hľadajú informácie, nič viac, nič menej, len ich to zaujíma.

Príkladom zámeru vyhľadávania informácií môže byť:

  • Najlepšie knihy na čítanie v tomto roku,
  • Ako začať písať newsletter,
  • Koľko stojí svadba,
  • Je domáci pôrod bezpečný,

Informačný zámer je pravdepodobne najrozšírenejší a väčšina vašich článkov bude patriť do tejto kategórie.

2. Navigácia

Ľudia vedia, čo hľadajú, a chcú sa na to miesto “jednoducho” dostať.

Príkladom navigačného zámeru vyhľadávania môže byť:

  • Registrácia na Facebooku
  • Kontakt na Vojtěch Bruk
  • Otváracie hodiny Reštaurácie na námestí
  • Novinky.cz

Navigačný zámer vyhľadávania je zvyčajne pokrytý dobrou technickou optimalizáciou stránok (aby sa indexovali a mali správne meta popisy a nadpisy). Ak však ľudia hľadajú vyslovene navigačný výraz a na vašej stránke ho nenájdu, určite je dobré to čo najskôr zistiť (možno pomocou nejakého SEO nástroja) a napraviť.

3. Porovnanie/komercia

Srovnávací zámer majú ľudia, keď sa zaujímajú o to, ktorá kategória výrobkov je najlepšia.

  • Najlepšia reštaurácia Brno,
  • Najlepšia lyžiarska kamera,
  • Klimatizácia 20222 porovnanie

Môžu sa však chcieť pozrieť aj čisto na to, aké sú možnosti (preto reklama)

  • Restaurácia Brno
  • Kariéra Opava
  • Plagáty Harryho Pottera

Obe kategórie majú spoločné to, ako ďaleko sú ľudia v nákupnom cykle: Vedia, že majú o danú vec záujem a skúmajú alternatívy, ako ju čo najlepšie získať.

4. Transakčné

Ľudia majú transakčný zámer, ak sú už rozhodnutí a viac-menej “len” chcú kúpiť tovar. Nie je náhoda, že e-shopy o tento zámer bojujú zo všetkých síl.

Príklady:

  • nakúpiť potraviny online,
  • objednať potraviny,
  • letenky do Barcelony,
  • monitor Acer 32

Častou “chybou” potom býva, že ľudia vytvárajú informačný obsah na transakčný zámer a naopak.Slovo na záver

V rýchlosti som predstavil všetky 4 hlavné zámery vyhľadávania:

  • Informácie
  • Navigácia
  • Porovnávanie/obchod
  • Transakcie

Ak vytvárate akýkoľvek obsah, začnite tým, že zistíte, aký zámer majú ľudia pri vyhľadávaní daného tovaru, a uistite sa, že formát vášho príspevku zodpovedá ich zámeru pri vyhľadávaní.A v komentároch mi dajte vedieť, aké máte skúsenosti s vyhľadávacím zámerom a obsahom na vašej stránke!

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

Najlepšie bezplatné nástroje SEO

Ak máte webové stránky, zaujímate sa o SEO. Existuje množstvo skvelých nástrojov, ktoré môžete použiť na SEO. Väčšina z nich je však pomerne drahá. Najmä ak začínate. Bezplatné seo analýzy nie sú utópiou, sú realitou, ak viete, kam siahnuť. Existujú však aj bezplatné nástroje. A môžete s nimi urobiť prekvapivo veľa. Podívajme sa na tie…

05/02/2024
Vojtěch Bruk

Lokálne SEO za jedno popoludnie – 3 najdôležitejšie veci

Lokálne SEO môže rozhodnúť o vašom úspechu alebo neúspechu vo vyhľadávačoch. To zasa môže rozhodnúť o vašom úspechu v podnikaní. Preto sa určite oplatí venovať pozornosť lokálnej SEO optimalizácii. Najprv poporiadku. Dnešný článok je však o Paretových 20 %, ktoré produkujú 80 % výsledkov. Navyše, keď zažijete rýchle a ľahké výhry, možno budete chcieť vynaložiť…

31/01/2024
Vojtěch Bruk

Čo je parazitické SEO? A ako ho používať v roku 2023?

Parasite alebo barnacle SEO je proces využívania domén tretích strán s vysokou autoritou na získanie pozície vo vyhľadávaní na konkurenčné kľúčové slová, na ktoré by ste sa bežne neumiestnili. V zásade môžete 1) takto vybudovať celú stránku napríklad pomocou Stránok Google alebo 2) vytvoriť dotykový bod, napríklad napísaním optimalizovaného príspevku na Emimino alebo Reddit. Využitie…

22/01/2024
Vojtěch Bruk