Ako písať texty, ktoré zarobia toľko peňazí, že vám to vyženie slzy do očí

Webový text je nevyhnutný. Rozhodujú o tom, či ľudia strávia čas na webe alebo nie. Takže popri clickbaite je realitou aj myšlienka textov, ktoré zarábajú peniaze. Čo by mal robiť dobrý webový text? V prvom rade by mali držať ľudí pri čítaní. Ak ľudí udržíte pri čítaní, udržíte ich na svojej stránke. Ak ich udržíte…

Webový text je nevyhnutný. Rozhodujú o tom, či ľudia strávia čas na webe alebo nie. Takže popri clickbaite je realitou aj myšlienka textov, ktoré zarábajú peniaze.

Čo by mal robiť dobrý webový text?

V prvom rade by mali držať ľudí pri čítaní. Ak ľudí udržíte pri čítaní, udržíte ich na svojej stránke. Ak ich udržíte na svojej stránke, Google si všimne ich angažovanosť a odmení vás lepšími pozíciami vo vyhľadávaní.

Ako si teda môžete udržať čitateľov?

Pútavý nadpis

“Deň, keď sa vďaka vašim textom budete kúpať v peniazoch” je možno zvláštny nadpis, ale funguje.

Klikli ste na článok a prečítali ste si ho. Nadpis rozhodol, že. Nadpis vždy rozhoduje.

Nebudem mávať marketingom, veľmi pôsobivé čísla ukazujú, aký dôležitý je titulok.

Odkážem však na skvelý článok od Scotta Adamsa, kde človek získa pocit dôležitosti titulku (má 4 odseky).

Posolstvo však spočíva v tom, že by ste sa nemali báť venovať ľahko tretinu času z celkového času, ktorý venujete nadpisu.

Vymyslite si 20 titulkov a vyberte si jeden. Opýtajte sa. Zostavte titulky odinakiaľ, ktoré vás zaujmú.

Vyzerá to čudne. Je to divné. Ale sľubujem, že sa to kráľovsky oplatí.

Sila

Premýšľali ste niekedy, prečo je Stephen King taký úspešný autor? Jedným z dôvodov je, že píše krátke, úderné vety. Vo svojej knihe O písaní podrobne vysvetľuje, prečo to funguje.Na teraz sa uspokojíme s tým, že to tak jednoducho je.

Krátke vety sú čitateľnejšie. Sú zábavnejšie. Peknejšie.

Viac zaujme čitateľa, ktorý má schopnosť premýšľať o obsahu, namiesto toho, aby sledoval komplikovanú a zložitú štruktúru viet, ako je to v tejto vete.

Píšte stručne.

Biele miesto

Biely priestor je ako maslo na chlebe, čím viac, tým lepšie. Dobre, možno je to divné príslovie, ale o to viac si ho zapamätáte.

Biely priestor je váš najlepší priateľ.

Používajte ho hojne, často a všade. Najmä pri dlhých a zložitých článkoch.

Skenovateľnosť

Ľudia na webe nečítajú. To je základný predpoklad. Váš obsah musí túto skutočnosť odrážať, nie s ňou bojovať.

Ak za 3 sekundy posúvania nepochopíte, o čom je váš článok, prepíšte ho.

  • Používajte veľa nadpisov – rešpektujte hierarchiu.
  • Píšte krátke vety, krátke odseky.
  • Používajte odrážky, ako som práve použil ja

Uvidíte, že vás to nakoniec bude aj viac baviť.

Vizuálna kontinuita

Používajte malé “upútavky” v texte, aby ste ľudí udržali pri čítaní.

Existuje mnoho trikov a spôsobov, ako to urobiť.

Príklad?

Napr. položením krátkej otázky “Ako čo?”. Nechcel som vás rozčúliť, ale ako vidíte, naozaj to funguje!

Rôznorodosť formátovania

Toto je sestra skenovateľnosti. Nebojte sa kurzívy, tučného písma a už spomínaných odrážok.

  • vďaka nemu je text svieži
  • prehľadný
  • a ľahko skenovateľný
  • .

    Takže použite možnosti formátovania dobre a často

    Jednoduchosť

    Takže ste mali v škole pocit, že dobré písanie = komplikované?

    Složitosť má intelektuálny efekt, ergo pridáva danému textu hodnotu tým, že vyvoláva dojem, že ho napísal intelektuál, ktorý je všeobecne považovaný za inteligentného človeka, a keďže inteligentný človek by mal v priemere vytvoriť obsah s väčšou hodnotou ako človek, ktorý viac inklinuje k svetským radostiam.

    Možno sa vám posledná veta zdá “múdra”, ale musíte sa poriadne snažiť, aby ste ju pochopili. A keď ju pochopíte, zistíte, že vlastne vôbec nie je múdra.

    Toto je presne to, čomu sa chce text na vašej stránke vyhnúť.

    Ak vášmu textu nerozumie synovec zo štvrtej triedy, prepíšte ho.

    Je to tak jednoduché.

    Dĺžka minimálne 700 slov

    Google má rád komplexnosť. Rôzne štúdie opakovane ukázali, že dlhšie texty vo výsledkoch vyhľadávania predbiehajú kratšie.

    Existujú témy, kde napísať 700 slov je veľa, a sú témy, kde je to žalostne málo.

    700 je však dobré kritérium.

    Vždy sa snažte dosiahnuť aspoň túto referenčnú hodnotu. Prípadne majte o 300 slov viac ako najbližší konkurent.

    Rozsiahlejšie články zabezpečia, že budete vnímaní ako dôkladný a dôveryhodný zdroj informácií o danej téme. A SERP vás za to odmení.

    Toto boli základné tipy, ako môžete vylepšiť svoju kópiu. Dajte mi v komentároch vedieť, aké skúsenosti s textom na webe máte vy?

    Často kladené otázky

    Související otázky k článku.

    Zeptejte se mě na cokoliv na LI
    <script type='application/ld+json'>
    {acf_strukturovana_data_clanku}
    </script>
    
    

    Komentáře

    Zanechať prvý komentár

    Podobné články

    Affiliate marketing – kompletný úvod

    Affiliate marketing neustále rastie. Existuje množstvo sietí, ktoré ho ponúkajú, a ak začnete dnes, budete mať stále skvelú pozíciu na to, aby ste z neho vyťažili čo najviac. V tomto článku sa dozviete: Čo je affiliate marketing a aké sú jeho hlavné výhodyČo môžete očakávať na oplátku a či sa affiliate marketingom môžete uživiťAké sú…

    Vojtěch Bruk

    Lacný marketing: 5 tipov, ako ušetriť

    Spoločnosti a jednotlivci v súčasnosti čelia viacerým výzvam: zvyšujúce sa náklady,chladnúci dopyt,neisté vyhliadky... Všetko to vedie k potrebe znížiť a optimalizovať náklady. V rámci tejto optimalizácie je marketing dosť možno jednou z prvých vecí, na ktoré sa budete chcieť zamerať. V tomto článku sa teda pozrieme na to, na čo treba myslieť, než začnete, a…

    Vojtěch Bruk

    Propagácia webových stránok 5 jednoduchých (ale overených) tipov

    Vytvorili ste webovú stránku, ale napriek vašej snahe ju (takmer) nikto nenavštevuje? Alebo ste dokonca zaplatili veľa peňazí agentúre a jediné návštevy na stránke sú aj mesiac po spustení stále vaše? Ak ste sa ocitli v tejto situácii, nezúfajte, je to frustrujúce, ale bežné. Dá sa to však zmeniť? Našťastie sa to dá. Len to…

    Vojtěch Bruk