11 tipov, ako získať viac odberateľov vášho newslettera

Investovať energiu a čas do rozvoja vášho newslettera je dobrý nápad. Popravde, v marketingu nenájdete príliš veľa lepších nápadov. Newsletter vás odlíši, má skvelú návratnosť investícií a buduje niečo, čo vám nezoberie ani zmena algoritmu alebo obmedzenie tretej strany.

Investovať energiu a čas do rozvoja vášho newslettera je dobrý nápad. Popravde, v marketingu nenájdete príliš veľa lepších nápadov. Newsletter vás odlíši, má skvelú návratnosť investícií a buduje niečo, čo vám nezoberie ani zmena algoritmu alebo obmedzenie tretej strany.Ale ako to urobiť? Vyskúšal som už všetko možné, pozrime sa na 11 vecí, ktoré sa mi osvedčili najlepšie.

1. Pätička e-mailu

V prípade všetkých e-mailov, pri ktorých je relevantné informovať ľudí o newsletteri, pridajte do podpisu odkaz na registráciu.

Keď sme pri tom, neváhajte pridať do podpisu aj odkaz na svoj blog/článok na webe. Zdá sa to ako maličkosť. A je to maličkosť. Ale keď si uvedomíte, koľko e-mailov odošlete (nehovoriac o ľuďoch, ktorí vaše e-maily preposielajú ďalej), určite to stojí za tú minimálnu námahu.

2. Vytvorte magnet pre potenciálnych zákazníkov

Magnet na vedúcich odberateľov je “darček”, ktorý ponúknete svojim potenciálnym odberateľom za to, že sa prihlásia na odber vášho newslettera.

Môže to byť

  • ebook zadarmo
  • webinár
  • rýchla konzultácia
  • pdf s 25 najlepšími zdrojmi…

Koľvek.

Nie je to o tom, že máte najlepší magnet na vedenie na svete. Možno sa oplatí investovať do neho smiešne množstvo času, ale na začiatku určite platí: žiadny lead magnet & žiadny lead magnet.

A verte mi, že aj keď napíšete 10 odkazov na zdroje vo Worde a ponúknete tento dokument ako lead magnet, výrazne to pomôže vašim konverziám.

Ak k nemu potom pridáte “obálku” z Canvy a následne maketu, vaše konverzie môžu ľahko vyletieť až do stropu.

3. Propagujte magnet na vedúcich zákazníkov

Videl som smiešne dobré kampane o Lead Magnete, ktorých výsledkom bolo 12 500 odberateľov do zoznamu osôb po zverejnení lead magnetu. Videl som však aj veľa magnetov na olovo (98 %), ktoré nemali žiadnu kampaň.

O mnohých magnetoch na olovo sa nedozviete nič iné ako priamo z webu, na ktorom sú ponúkané.

Nie je to chyba, ale je to škoda.

Na všetkých sieťach, kde ste aktívni, vrelo odporúčam:

  1. Publikovať o leadmagnete, ktorý vytvárate, o čom bude, s čím ľuďom pomôže…
  2. Publikovať “propagačný príspevok”, v ktorom oznámite vydanie leadmagnetu, keď bude hotový

Nie je potrebné “vytvárať” žiadny obsah. Nikto na to nemá čas. Najmä ak pripravujú lead magnet. Všetko je to o “dokumentovaní”

.

Ak ide o elektronickú knihu, môžete zobraziť časti textu, to isté platí pre videá. Je to trochu práce navyše, ale uvidíte, že táto práca sa vám náramne vráti v okamihu, keď vyjde magnet na vedúcich používateľov.

4. Posielanie bonusového obsahu k článkom

  1. Zistite, ktoré články na vašom blogu si vedú dobre
  2. Vytvorte k článku nejaký bonusový materiál (Checklict v Notion, PDF, krátke video…)
  3. Začlenite do článku jednoduchú registráciu na odber noviniek, pričom tým, ktorí sa zaregistrujú, bude tento bonusový obsah okamžite zaslaný

Na tento účel odporúčam použiť Mailer Lite, ktorý dokáže vytvoriť práve takúto automatizáciu. Je zadarmo.

Pri prihlasovacom formulári sa zamerajte najmä na znenie “prihlasovacej vety”. Mala by byť čo najlákavejšia a obsahovať prísľub, čo pomôže človeku vyriešiť.

Pomôcť si môžete aj maketami a grafikou zo služby Canva.

5. Offline

  1. Povedzte osobe, že máte newsletter

2. Spýtajte sa ho, či by mal záujem o odber

3. Zapíšte si jeho e-mail a potom ho manuálne pridajte do zoznamu odberateľov

Možno ste si všimli a zdá sa vám zvláštne, že dotyčným ľuďom neposielame žiadne odkazy, ani sa ich nesnažíme dostať do zoznamu online.

Využívame svoj vysoko cenený čas a trávime ho registráciou a následným ručným pridávaním odberateľov do zoznamu.

Prečo?

Pretože sa to neuveriteľne oplatí.

Či už si zoberiete za vzor klasický (ťažko overiteľný) výrok, že 1 predplatiteľ = 1 USD/mesiac, alebo si prečítate knihu Pereniálny predajca od Ryana Holidaya – zistíte, že to tak naozaj je.

Ak mi neveríte a ani kniha vás nepresvedčila, vyskúšajte to 3 mesiace na sebe a svojom zozname.

Dajte mi vedieť, aké sú vaše skúsenosti. Aj keď by som si dovolil odhadnúť výsledok :).

6. Umiestnite časť svojho obsahu za e-mailovú bránu

Čo to znamená?

Vaši návštevníci neuvidia celý obsah, pokiaľ si ho nenechajú poslať e-mailom/neprihlásia sa na odber noviniek.

V prípade tohto článku by to mohlo vyzerať tak, že prvých 7 tipov bude klasicky verejne dostupných. Ak však chcete získať ďalšie 4, museli by ste si ich nechať poslať e-mailom/prihlásiť sa k odberu noviniek.

Táto stratégia je skvelá, len ju musíte používať umne. Nájdite rovnováhu medzi tým, aby ľudí neodradilo písanie “len kvôli e-mailu” (príliš veľa obsahu za bránou), ale na druhej strane, aby im bonus “prihlásenie sa na odber newslettera stálo za to” (nie príliš málo za bránou).

Akonáhle sa vám podarí dosiahnuť túto rovnováhu, máte vyhrané.

7. Kvízy, audity, merania

Ako ľudia radi testujeme, meriame, porovnávame.

Sme jednoducho takí.

Ak máte čo i len najmenšiu možnosť poskytnúť niečo z toho na webe, urobte to.

  • Kvíz: 10 SEO otázok, ktoré odhalia, či máte na to, aby ste sa umiestnili na prvých miestach v Google
  • 5 anglických fráz, ktoré 98 % Čechov hovorí zle, patríte medzi nich?”
  • Test: 3 primitívne účtovnícke otázky, ktoré odhalia, či máte na to, aby ste sa živili účtovníctvom.

Vystihli ste myšlienku…

Môžete ľuďom zobraziť výsledky a ponúknuť možnosť zaslania ďalšieho obsahu v maili (správne odpovede, tipy, ako sa zlepšiť, aby ste v teste uspeli, atď.).

Môžete byť aj menej “priateľskí” a ak chcú ľudia vedieť výsledok, musia zadať e-mail, na ktorý ho posielate.

Získate viac e-mailov, ale za cenu toho, že veľa ľudí budete otravovať (nechcem dať e-mail a stratil som 3 minúty vypĺňaním niečoho, čo sa nedozviem výsledok) a veľa adries nebude veľmi kvalitných.

V každom prípade vrelo odporúčam vyskúšať taktiku kvízu. Budete prekvapení, koľko odpovedí (leadov) môžete získať.

Na vytváranie kvízov existuje množstvo online možností a zoznam bezplatných kvízov nájdete tu.

8. Pasívny potenciál sociálnych sietí

Pridajte odkaz na stránku s prihlásením do newslettera aj na svoje sociálne siete.

  • Do sekcií “o” profilov
  • Na Facebooku a Pintereste sa dá nastaviť priamo prihlasovanie do newslettera, takže ľudia ani nemusia opustiť stránku danej sociálnej siete, aby sa prihlásili
  • Ak máte naozaj kvalitný leadmagnet, môžete ho uviesť na fórach (reddit + priemysel)

Možnosti sú nekonečné. Vo všeobecnosti platí, že čím viac touchpointov (miest, kde na vás/vaš newsletter môžu ľudia naraziť), tým lepšie.

9. Pridajte opt-in formulár v pätičke a na stránke “o nás”

Samozrejmé.

Tieto príspevky vám pravdepodobne neprinesú veľa odberateľov, ale vzhľadom na to, akú hodnotu má každý odberateľ, sa to určite oplatí.

10. Používajte odkazy aj pre svoj newsletter

Ak už máte newsletter, ktorý niekto číta, pokojne požiadajte svojich fanúšikov o “referenciu”

.

Tieto referencie potom môžete zobraziť na stránke s prihlásením do newslettera.

Nie je ich potrebné príliš veľa. Vyberte 3 najlepšie. Ak môžete získať odkaz od niekoho relevantného z odvetvia, tým lepšie (títo ľudia ocenia spätné odkazy z odkazu na ich stránku).

V každom prípade, referencie na stránky s prihlásením do newslettera určite patria.

11. Dajte ľuďom ochutnať newsletter

Toto najlepšie dosiahnete tým, že ľuďom poskytnete prístup k niekoľkým posledným vydaniam (alebo ku všetkým) bez toho, aby sa museli prihlásiť na odber.

Takto môžete na stránku s prihlásením na odber noviniek pridať archív.

Ďalšou možnosťou je publikovať časť newslettera alebo raz za čas celý newsletter na iných platformách

  • Medium
  • Linkedin Blog
  • Iné sociálne siete relevantné pre vašu cieľovú skupinu

Ak je váš newsletter dobrý, uvidíte, že bude fungovať. Opäť ide o vec, ktorú možno dosiahnuť s minimálnou časovou investíciou.

Ďakujeme za prečítanie! A v komentároch mi dajte vedieť, ktoré z tipov by ste chceli vyskúšať na vlastnej stránke!

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

Čo je Canva a ako ju používať na propagáciu

Canva je jednoduchý grafický editor. Je veľmi jednoduchý na pochopenie a ovládanie a navyše dokáže množstvo vecí. V tomto článku sa naň pozrieme bližšie. Prečo Canva, a nie Photoshop? Čím sa Elementor snaží byť vo svete webových stránok, tým sa Canva snaží byť vo svete grafických editorov. Jednoduchý nástroj, ktorý si rýchlo osvojíte a ktorý…

Vojtěch Bruk

Sociálne siete – ako o nich premýšľať a čo najlepšie ich využívať

Mám rád mentálne modely. Je to najlepší spôsob, ako niečo pochopiť a vedieť, ako získané vedomosti použiť. Existuje široká škála mentálnych modelov: Naval, Munger, Farnam street... Mám však stále pocit, že chýbajú mentálne modely pre konkrétne odvetvia. Takže dnes sa pozrieme na mentálny model, ako premýšľať o sociálnych médiách. Pretože keď pochopíte jeden, pochopíte ich…

Vojtěch Bruk
sociální sítě

Bezplatné fotoknižnice: 6 miest, ktoré navštevujem

Banky bezplatných fotografií rozdeľujú komunitu. Niektoré ich nepovoľujú, iné ich dôrazne neodporúčajú. Každý si musí urobiť vlastný názor. Osobne ich rád používam a v tomto článku sa s vami podelím o tie najlepšie. Pamätajte si, že si vždy musíte dôkladne preštudovať licenčné podmienky, ktoré majú fotobanky. 1. Pexels Pexels je fotobanka s najkrajšími fotografiami, aké…

Vojtěch Bruk