Vyhľadávanie kľúčových slov je kľúčový údaj, ktorý treba mať na pamäti pri tvorbe nového obsahu alebo optimalizácii existujúceho obsahu.
Existuje množstvo skvelých platených SEO nástrojov, ktoré vám presne toto umožňujú. Ale o nich až nabudúce.
Dnes sa pozrieme na to, ako to urobiť zadarmo. Existujú tri základné možnosti.
Šepkár a zoznam Google
Zadajte do vyhľadávača svoje kľúčové slovo a pozrite sa, aké ďalšie kľúčové slová vyhľadávač odporúča. Tieto tzv. long tail kľúčové slová sú potom skvelé, pretože sa na ne zvyčajne ľahšie umiestňujú, pretože sú veľmi špecifické a je pre ne menej obsahu.
Viac o long tail slovách si môžete prečítať na stránke [Jana Strafeldyho](https://www.strafelda.cz/long-tail#:~:text=Long tail výraz (v angličtine,pre vyhľadávače a PPC reklamu.).
Podobne ako Google môžete použiť našepkávač zoznamov.
Existuje aj bezplatná možnosť prejsť priamo na špecializované platformy.
Reklamy Google
Google Ads je platforma spoločnosti Google pre nákupcov reklamy vo vyhľadávači. Možno ju však použiť aj na prieskum kľúčových slov.
Na tento účel používame nástroj “Keyword Planner“, ktorý na platforme nájdeme na 4 kliknutia.
1) Prejdite na stránku https://ads.google.com/home/ a prihláste sa pomocou svojho účtu Google.
2) Prejdite na plánovač kľúčových slov
3**)** Vyberte možnosť “Objavte nové kľúčové slová”
- Zadajte slovo a pozrite si výsledky.
Prehľad výsledkov:
To, čo dokážete so spoločnosťou Google, dokážete opäť so spoločnosťou Seznam. Tentoraz pomocou ich platformy Sklik.
Sklik
Prejdite na sklik.cz a znovu sa prihláste (v pravom hornom rohu).
- Ďalšie kliknite na plnú verziu Sklik
- Kliknite na “Návrh kľúčových slov”
- Zadajte kľúčové slovo, ktoré chcete preskúmať, a nechajte zobraziť viacero riadkov
- Vyberte príslušné slová a môžete exportovať celý zoznam
Ak chcete vidieť, ako vyzerá použitie týchto dvoch nástrojov v praxi, môžete sa pozrieť na matadora českého internetu Dušana Janovského alisa Yuha, ktorý ich použitie demonštruje v skvelom videu od Freelance.
Dúfam, že článok bol užitočný a dajte mi vedieť v komentároch, ako pristupujete k analýze kľúčových slov vy!