Pozrite sa na najlepšie BlackFriday ponuky
Ukázať ponuky
Vydáno: 23/02/2024
Aktualizováno: 29/08/2023

Lacný marketing: 5 tipov, ako ušetriť

Spoločnosti a jednotlivci v súčasnosti čelia viacerým výzvam: zvyšujúce sa náklady,chladnúci dopyt,neisté vyhliadky... Všetko to vedie k potrebe znížiť a optimalizovať náklady. V rámci tejto optimalizácie je marketing dosť možno jednou z prvých vecí, na ktoré sa budete chcieť zamerať. V tomto článku sa teda pozrieme na to, na čo treba myslieť, než začnete, a…

Spoločnosti a jednotlivci v súčasnosti čelia viacerým výzvam:

  • zvyšujúce sa náklady,
  • chladnúci dopyt,
  • neisté vyhliadky…

Všetko to vedie k potrebe znížiť a optimalizovať náklady.

V rámci tejto optimalizácie je marketing dosť možno jednou z prvých vecí, na ktoré sa budete chcieť zamerať.

V tomto článku sa teda pozrieme na to, na čo treba myslieť, než začnete, a potom predstavím 5 tipov, ktoré považujem za najúčinnejšie z hľadiska optimalizácie nákladov.

Pripravení?

Je dobré “šetriť” na marketingu?

Nie. Optimálny marketing by mal priniesť viac peňazí, ako stojí. A šetriť na niečom, čo znásobuje vlastné náklady, je logicky nezmysel.

Často to však tak nie je. A marketing vás stojí viac, ako prináša.

Vtedy môže byť dobrým nápadom optimalizovať jeho cenu.

Dole uvádzame 5 tipov, ako začať s optimalizáciou.

1. Začnite s auditom

Najprv si sadnite a spíšte si všetky náklady, ktoré ste vynaložili na marketing:

  • Tvorba a propagácia obsahu
  • Správa sociálnych médií
  • Tvorba webových stránok, poplatky za správu
  • Reklama v offline svete
  • Vaše SEO úsilie alebo výplaty SEO konzultantov
  • Platená reklama, remarketing, retargeting

A ďalšie položky špecifické pre váš typ podnikania.

Keď už máte zapísané výdavky, zapíšte si aj (aspoň odhadované) príjmy, ktoré z týchto činností plynú.

Tento krok nie je v žiadnom prípade jednoduchý, ale je solídnym základom pre optimalizáciu výdavkov a jeho výstupy vám poslúžia aj ako skvelý kompas, kam sa ďalej uberať.Ak máte tím, ktorý vám s auditom pomôže, môžete meranie výkonnosti rozdeliť na ešte menšie časti (jednotlivé kľúčové slová, jednotlivé reklamné kampane…).

Kľúčom k úspechu je mať predstavu o tom, čo (ne)funguje a ako, skôr než sa pustíte do ďalších krokov.

Ak vás tlačí rozpočet, radšej sa zamerajte na optimalizáciu a maximalizáciu toho, čo funguje, ako sa púšťať do nových experimentov. Aby ste však vedeli, čo vám bude chýbať najmenej, je nevyhnutné vykonať tento úvodný audit.

2. Správne sa zamerajte na menej vecí

Akonáhle máte predstavu o svojej aktuálnej výkonnosti, pustite sa do zmien. Jednou z najúčinnejších zmien je pravdepodobne zníženie počtu aktívnych marketingových kanálov, ktoré používate.Osobne mám účty na všetkých druhoch sociálnych médií, na viacerých fórach a vytvoril som obsah aj na viacerých stránkach a platformách. Viem však, že zďaleka najefektívnejšie je písanie príspevkov na blog a vytváranie videí na YouTube.

Ostatné je zatiaľ len doplnok a rozptýlenie. A hoci ostatné účty nezruším, určite ich nebudem ani rozširovať.

Odmietnite okamžité uspokojenie

Mnoho marketingových aktivít, ako je SEO alebo písanie článkov, si vyžaduje čas. Ak sa ocitnete v rozpočtovej tiesni, je pravdepodobné, že na tieto veci nebudete mať čas.

Aj napriek tomu vrelo odporúčam nevzdávať sa ich. Nebojte sa siahnuť po inom kanáli/metóde, ktorá prinesie výsledky hneď, ale zároveň sa k “dlhodobým” veciam vráťte hneď, ako to bude možné.

Je to ako tabletka proti bolesti. Jej občasné použitie ničomu neublíži (práve naopak), ale z dlhodobého hľadiska je vždy dobré pracovať na odstránení zdrojov bolesti.

3. Používajte bezplatné nástroje

Budete prekvapení, koľko platených nástrojov sa dá nahradiť bezplatnými alternatívami. Alternatívy zvyčajne ponúkajú menej funkcií a vyžadujú si viac práce, ale dosahujú hlavný cieľ, na ktorý nástroj používate.

Napr. ja osobne nemám v súčasnosti platenú službu Ahrefs, ale vďaka ich skvelým bezplatným nástrojom používam ich databázy takmer denne.

Ale

zdarma nástroje SEO sú len jedným z príkladov, ako ušetriť peniaze. Nech už používate akékoľvek nástroje na čokoľvek, pozrieť sa, či neexistuje lacnejšia alternatíva, sa rozhodne môže oplatiť.

4. Recyklujte starý obsah

Vytváranie nového kvalitného obsahu je nákladné. Bez nového obsahu však na vás vyhľadávače (a často aj zákazníci) zabudnú a v dôsledku toho to pre vás bude “ešte drahšie”. Ako sa z toho teda dostať?

Použitie staršieho obsahu je jedným z najelegantnejších riešení. A ak máte nejaký starý obsah, určite vrelo odporúčam vyskúšať ho.

V prípade článkov stačí “len” prepísať ich, aktualizovať a pridať niekoľko obrázkov a článok môže v SERP-e prudko stúpať.

Tieto upravené a aktualizované články potom môžete propagovať, akoby to boli nové články.

Druhým spôsobom je potom opätovné použitie existujúceho obsahu pre nové platformy. Namiesto toho, aby ste znovu vymýšľali obsah príspevkov pre:

  • noviny,
  • Facebook,
  • Instagram,
  • Podcast…

Môžete jednoducho vziať existujúci príspevok a vykostiť jeho obsah tak, aby vyhovoval platformám. Nielenže tým ušetríte veľa času, ale ak takto “zrecyklujete” obsah, ktorý bol úspešný v minulosti, je veľká šanca, že bude úspešný aj na nových platformách. Čo by sa pri úplne novom obsahu dalo len ťažko predpovedať.

5. Maximalizujte svoje odkazy

Odporučenie z úst do úst je jednou z [najúčinnejších foriem marketingu](

  • Ponúknite odmenu za odporúčanie – ak máte možnosť, skúste existujúcich zákazníkov motivovať, aby vás odporúčali ďalej. Môže to byť zľava, malý darček alebo priamo finančná motivácia. Len si dajte pozor, aby ste to nepreháňali a zákazníci sa necítili pod tlakom.
  • Uľahčite a zautomatizujte proces odporúčania – ak máte profil na Google my business, uistite sa, že zákazníkom posielate odkaz na pridanie odporúčania. To isté môžete urobiť aj s profilom Firmy.cz. Sú to síce drobnosti, ale ak ich zautomatizujete, ani o nich nebudete vedieť a pozitívny efekt sa bude kumulovať a v budúcnosti budete milo prekvapení výsledkami.
  • Srdce veci spočíva v tom, že svojim zákazníkom poskytnete také služby, že o vás nebudú môcť nehovoriť. Keď to však urobíte, môžete znásobiť pozitívny vplyv dobre vykonanej služby.

    Použite dva vyššie uvedené tipy.

    Slovo na záver

    Marketing je kreatívna disciplína a ako taká ponúka príležitosť v každej ťažkosti. Obdobie, ktoré je pred nami, nebude ľahké. Pevne však verím, že šance na prežitie podnikania sa môžu znásobiť, ak sa človek pripraví na ťažké časy.Optimalizácia marketingu sa mi teda zdá byť kľúčovou súčasťou tejto prípravy.

    Dajte mi teda v komentároch vedieť, ako vidíte budúcnosť vy?

    Často kladené otázky

    Související otázky k článku.

    Zeptejte se mě na cokoliv na LI
    <script type='application/ld+json'>
    {acf_strukturovana_data_clanku}
    </script>
    
    

    Komentáře

    Zanechať prvý komentár

    Podobné články

    E-mailový marketing – definitívny sprievodca

    Emailový marketing je podľa môjho názoru jednou z najúčinnejších metód propagácie vôbec. V tomto článku sa naň pozrieme bližšie. Pozrieme sa na nástroje, cez ktoré ju môžete spustiť, a pozrieme sa aj na konkrétne tipy, ktoré môžete v tejto oblasti využiť, či už ste freelancer, malá firma alebo eshop. Čo je to e-mailový marketing? Je…

    28/05/2024
    Vojtěch Bruk

    Ako si vytvoríte spisovateľskú rutinu? 3 jedinečné tipy

    Mnoho ľudí sa ma pýta: Píšete sériu článkov o tom, ako si vytvoriť najlepšiu rutinu pri písaní? ... No, mňa sa nikto nepýta, ja sa občas pýtam sám seba, ale aj tak bude tento článok o tom, čo by som odporúčal. Základnými kameňmi sú pre mňa rutina, pracovný postup a nástroje. Poďme sa na ne…

    24/05/2024
    Vojtěch Bruk

    Čo robí copywriter a potrebujete ho?

    A copywriter je človek, ktorý píše texty. Potrebujete ho? Nepotrebujete. Ale potrebujete dobrý text. Jasne. Dobrý text: sú dôveryhodné,presvedčivé,vytvárajú zamýšľaný dojem. Vaša webová stránka sa nezaobíde bez dobrého textu. Alebo je to prinajmenšom ako streliť ho do kolena a žiadať od neho, aby zabehol polmaratón. Bude to mať ťažké. Takže copywritera nepotrebujete, ale ak nechcete…

    19/05/2024
    Vojtěch Bruk