Lokálne SEO môže rozhodnúť o vašom úspechu alebo neúspechu vo vyhľadávačoch. To zasa môže rozhodnúť o vašom úspechu v podnikaní. Preto sa určite oplatí venovať pozornosť lokálnej SEO optimalizácii.
Najprv poporiadku.
Dnešný článok je však o Paretových 20 %, ktoré produkujú 80 % výsledkov. Navyše, keď zažijete rýchle a ľahké výhry, možno budete chcieť vynaložiť viac vytrvalosti a tvrdej práce.
A vytrvalá a tvrdá práca je, žiaľ, vždy potrebná.
Pustime sa do toho.
Príprava
Príprava je jednoduchá – napíšte si presne:
- Aký je názov vašej spoločnosti
- aké sú vaše kontaktné údaje (adresa, telefón)
- v akom odvetví pôsobíte
Toto vyzerá hlúpo, ale naozaj to urobte.
Vyhľadávače kladú veľký dôraz na to, aby vaše údaje boli konzistentné a
+420 6070917 ≠ 6070917
Brno Královo Pole, 611484 ≠ Královo Pole, 611484
Digitálne služby ≠ Online marketing (ak si vyberáte oblasť podnikania zo zoznamu, je to iné, zrejme existuje príbuzné odvetvie, ktoré si môžete vybrať najlepšie, ak nie je v ponuke rovnaké odvetvie)
1. Optimalizovaný profil Google my Business (GMB)
Ak by ste mali na základe tohto článku urobiť jednu vec, založte si profil Google My Business. Ak ho už máte, optimalizujte ho.
Profil v službe GMB je zodpovedný za to, že sa zobrazíte v bočnom paneli vyhľadávania, ak ľudia hľadajú názov vašej firmy.
Navíc se zobrazíte i v Google maps, ak ľudia zadajú názov vašej spoločnosti alebo frázu ako “webdizajnér Brno”, “zámočník”, “vinárstvo v okolí” a podobne.
Ale aby sa váš profil zobrazoval na všeobecnejšie výrazy, musí mať už nejakú históriu a byť dokonale optimalizovaný.
Teda venujte čas rozkliknutiu presných kategórií, do ktorých vaša firma spadá, pridajte otváracie hodiny, požiadajte zákazníkov o referencie…
Keď už máte vyplnený profil, vyplňte ho na českej obdobe GMB Firmy.cz od Seznamu.
Takže máme základ, na ktorom môžeme stavať. Aby ste sa však začali zobrazovať na mapách Googlu a Seznamu na všeobecnejšie výrazy, musíte presvedčiť vyhľadávače, že ste naozaj lokálni a naozaj robíte to, čo tvrdíte.
Ako to dosiahnete?
2. Adresáre
Máte zimomriavky? Mám, ja tiež.
Katalógy majú zlú povesť a myslím si, že zaslúžene. Napriek tomu by ste ich mali používať v SEO.
Naším cieľom nie je generovať žiadnu návštevnosť z katalógov (preto dôrazne odporúčam vyhýbať sa plateným zoznamom a prémiovým službám – pokiaľ nejde o overené a odvetvovo špecifické katalógy, ako napríklad navolnenoze.cz a podobne).
Čo chceme dosiahnuť v katalógoch?
Chcete získať sieť spätných odkazov s jediným cieľom: presvedčiť vyhľadávače, že to, čo robíte, naozaj robíte.
Pokyny pre registráciu
- Vždy všade uvádzajte rovnaké (pravdivé) údaje – aj keď sa môžete vyhnúť spamovým výzvam
- NIKDY neuvádzajte nič, ani viditeľnosť, ani prémiový profil, ani nič podobné
- Nikde neuvádzajte údaje o kreditnej karte a podobne
- Vyhýbajte sa vyslovene podvodným stránkam
Do akých katalógov sa zaregistrovať
Globálny
Miestne
Zadajte do vyhľadávania KATALÓG FIRIEM + MESTO a uvidíte, odporúčam vybrať aspoň 10.
Stratégie
Ak chcete len základy, zaregistrujte sa do globálnych katalógov a o ostatné sa nestarajte. Ak pôsobíte v konkurenčnom odvetví, v ktorom môže mať miestny zápis navyše veľkú hodnotu, odporúčam využívať katalógy čo najviac.
Osobne sa vždy snažím dosiahnuť aspoň 30 zápisov (10 globálnych a 20 lokálnych). Ak sa však rozhodnete pre tento postup, počítajte s tým, že niekoľko týždňov vám budú volať operátori s viac či menej podvodnými ponukami.
Ale nebojte sa, po troch týždňoch bude opäť pokoj.
3. Roztrúsené “miestne” kľúčové slová na stránkach
Ak chcete, aby sa na vašich stránkach objavilo pod kľúčovým slovným spojením “Brno krajčírstvo” slovo “krajčírstvo” aj slovo “Brno”.
Odporúčam vybrať 5 – 10 fráz, ktoré sú pre vás dôležité. Potom ich “roztrúste” po stránke.
Odporúčam to nepreháňať, inak vás Google môže (a bude) penalizovať za nadmernú optimalizáciu.
Toto boli základné tipy týkajúce sa lokálnej SEO optimalizácie. Ak si dáte hop, verím, že to budete mať v minimalistickej podobe z krku za jedno popoludnie.
Ak je pre vás lokálne SEO naozaj dôležité, zaberie vám to viac času, ale tieto kroky určite neprídu nazmar.
Prajem vám veľa šťastia pri lokálnej optimalizácii a v komentároch mi dajte vedieť, aké máte skúsenosti s lokálnou SEO optimalizáciou!