Prečo by si živnostníci a malé podniky mali viac čistiť zuby?

Ak ste malá firma alebo živnostník a riešite svoju propagáciu, možno stojíte pred problémom ako ju vôbec zvládnuť?" Takže už máte dosť práce so samotným podnikaním, administráciou okolo neho a ešte vám zostáva čas na tvorbu príspevkov v sociálnych médiách, prípravu kampaní na oslovenie a riešenie SEO? Teda, to sa nedá. Vo verzii, ktorú máte…

Ak ste malá firma alebo živnostník a riešite svoju propagáciu, možno stojíte pred problémom ako ju vôbec zvládnuť?”

Takže už máte dosť práce so samotným podnikaním, administráciou okolo neho a ešte vám zostáva čas na tvorbu príspevkov v sociálnych médiách, prípravu kampaní na oslovenie a riešenie SEO?

Teda, to sa nedá.

Vo verzii, ktorú máte na mysli, to možno naozaj nejde.

Napriek tomu marketing potrebujete, tak čo robiť?

Pravidlá úspešného marketingu

jednoduchosť + zmysluplnosť + vytrvalosť = úspech

Táto rovnica spôsobila, že marketing funguje pre mňa a bude fungovať aj pre vás. Je však dôležité mať na pamäti všetky tri jej zložky. Vaša propagácia

  • musí byť jednoduché
  • musí dávať zmysel
  • musí to dlhodobo robiť

Ak niektorá časť tohto mixu chýba, šance na úspech exponenciálne klesajú.

Dobrý marketing pre malú firmu je ako čistenie zubov. Ide o mentálny model, ktorý vám pomôže pri uvažovaní o propagácii.Dobrý marketing je ako čistenie zubov

Nemusíte myslieť na čistenie zubov, má stanovený čas a viete, aké výsledky prinesie.S marketingom to musíte mať podobne.

  • Vedieť, kedy sa mu budete venovať,
  • z akých činností bude toto “venovanie sa” pozostávať,
  • a mať predstavu o výsledkoch, ktoré môže toto úsilie priniesť.

Marketing musí byť predovšetkým rutinou, to je najdôležitejšia časť celého príbehu.

Ale ako urobiť z marketingu rutinu, keď už teraz váš pracovný rozvrh praská vo švíkoch?

1. Dokumentujte, netvorte

Táto rada od tvorcu obsahu a chodiaceho impéria Garyho Vee môže znieť banálne, ale nie je.Mnoho ľudí sa snaží vytvárať marketingový obsah, ktorý stojí veľa:

  • námaha,
  • čas,
  • zdroje.

Tvorba obsahu nie je určite jednoduchá a všetko, čo nie je jednoduché, je aj dlhodobo oveľa ťažšie udržať.Ale ak zmeníte svoj prístup a budete dokumentovať namiesto vytvárať, zbavíte sa maximálneho trenia a celý proces sa výrazne zjednoduší.

Nebudete sa musieť starať o to, čo vytvoriť alebo originalitu, pretože niekto iný ste vy.

Dokumentovanie namiesto vytvárania je prvý trik, ako z marketingu urobiť rutinu.

Ako môže dokumentárny obsah vyzerať v praxi?

  • Vytvorte článok, video alebo podcast, ktorý ukáže a popíše, čo robíte alebo ste robili v danom období
  • .
  • Zapojíte ostatných do dokumentovania a zhromažďovania recenzií zákazníkov (referencie), ktoré potom zdieľate s fanúšikmi v marketingových kanáloch
  • Vyberte si kanál (blog, e-mail, sociálne siete…), kde budete pravidelne k dispozícii a ľudia sa vás môžu jednoducho pýtať na to, čo ich zaujíma

Možností je nepreberné množstvo, a aj keď nie ste extrovert, máte z čoho vyberať.

Spojenie všetkých možností spočíva v tom, že popisujete namiesto toho, aby ste vymýšľali. Čo je rádovo jednoduchšie.

Veľmi si to uvedomujem u seba. Napísať takýto koncepčný článok by som ohodnotil ako náročnosť 80/100, zatiaľ čo napísať, ako sa mi podarilo dostať do prvej trojky v Googli na kľúčové slovo, by som ohodnotil ako 30/100.

Keďže som sa tam už dostal, sadnem si a napíšem to ako správu o výlete, na ktorom som bol včera. Tvorivá výzva je prakticky 0.

A to určite oceníte v náročných dňoch a týždňoch.

A ak ste skeptickí, odporúčam vyskúšať dokumentárny obsah. V porovnaní s tradičnou tvorbou obsahu je to oveľa jednoduchšie a výsledky sú často rovnaké alebo lepšie.

2. Začnite zľahka

Páliť sa ako papier nie je vo svete marketingu umenie. V skutočnosti je to ľahké, pretože toto prostredie k tomu priam vyzýva. Na začiatok však treba povedať, že nástroje na plánovanie príspevkov na mnohých sociálnych sieťach sú naraz skôr sirénou ako užitočnou berličkou.Začni jednoducho.

Na väčšinu marketingu budete odkázaní sami. Preto si vyberiete len jeden komunikačný kanál, ktorý budete používať a na ktorý sa zameriate.

Po zvládnutí jedného môžete pridať ďalší.

Kľúčom k úspechu je vybrať si kanál, o ktorom predpokladáte, že vás bude najviac baviť, aj keď nie je najefektívnejší.

Ak radi píšete, píšte články alebo newsletter a pokojne ignorujte rady konzultantov, ktorí tvrdia, že kto nie je na TikToku, ten je rovnako dobrý, ako keby bol preč.

Na druhej strane, ak radi hovoríte na kameru a natáčate videá, ignorujte ľudí ako ja, ktorí zbožňujú novinky, a namiesto toho natáčajte videá na YouTube alebo Instagrame.

Ak ťa to baví, šanca, že pri tom zostaneš, je oveľa vyššia, a to pokojne preváži fakt, že to nie je trendový kanál.

Osobné skúsenosti

Rád píšem. Preto som sa rozhodol celú propagáciu tejto stránky založiť na blogu, ktorý mnohí ľudia považujú za mŕtvy formát…

Ak však môžete vidieť na obrázku z vyhľadávacej konzoly:

Nie je to mŕtvy formát. A hoci čísla zatiaľ nie sú ohromujúce, verím, že vďaka zubami-nechtami vycerenému marketingovému prístupu sa graf v budúcnosti ešte viac roztočí), uvidíme).Propagačné kanály sú ako žonglovanie s loptičkami

Akonáhle dokonale zvládnete jeden kanál, môžete premýšľať o ďalšom. Je to ako žonglovanie, pričom každý ďalší propagačný kanál (SEO, sociálna sieť, YouTube, podcast atď…) je ďalšia loptička.A ďalšiu loptičku chcete pridať až vtedy, keď ste si istí loptičkami, ktoré už máte vo vzduchu.

Osobne som sa rozhodol zamerať sa predovšetkým na články. Keď ich budem mať na blogu viac ako 100, pridám LinkedIn, kde budem môcť používať len tie články, ktoré sa osvedčili. Z článkov, ktoré sa osvedčia na blogu a LinkedIn, potom vyberiem tie vhodné na spracovanie videa a vytvorím YouTube videá.

To bude všetko.

Nehovorím to ani kvôli konkrétnym sociálnym sieťam alebo preto, že chcem, aby ste si založili blog. Skôr som chcel ilustrovať, že nemusíte byť hneď všade a keď zvládnete jeden kanál propagácie, pridávanie ďalších bude rádovo jednoduchšie.

3. Vytvorte si rutinu a buďte nekompromisní

Keď už viete, čo a ako môžete dokumentovať a ktorý marketingový kanál použiť, prichádza azda najdôležitejšia časť.Urobte z toho rutinu.

Ale nech je to:

  • jeden príspevok denne do siete, ktorú ste si vybrali,
  • týždenný newsletter,
  • alebo mesačnú prípadovú štúdiu…

Musí to byť pravidelné. S jasnou časovou požiadavkou.

Sila marketingu čistenia zubov spočíva predovšetkým v stálom záujme a v tom, že je ťažké venovať sa dlhodobému a trvalému marketingu.

Preto ho mnohé spoločnosti nezvládajú a ponúkajú vám obrovskú konkurenčnú výhodu, ktorá spočíva v tom, že ho jednoducho zvládnete…

Pravidelnosť > dokonalosť.

Napriek tomu, čo vám budú hovoriť rôzni odborníci.

Buďte nekompromisní. Akoby ste chceli začať s posilňovňou:

  • zostavte si plán,
  • vyhraďte si čas, aby ste sa mu venovali,
  • venujte sa jej a ak niekedy nedodržíte plán, hneď to napravte.

Výsledky sa dostavia.

A ich rozsah a včasnosť vás možno prekvapí).

Aká je moja rutina?

Osobne používam Notion (ak chcete, aby som vám poslal šablónu, dajte mi vedieť v komentároch), kde si každý piatok vygenerujem 5-bodový kontrolný zoznam.

Odškrtnem, čo som už počas týždňa urobil, a dokončím zvyšné body. Nebude to trvať dlhšie ako 30 minút. Zvyčajne do 10.

Cieľom je, aby som sa uistil, že stále mám niečo v správnom smere a stále budem schopný zvládnuť náročné týždne.

Konkrétne body budú pre rôzne podniky rôzne.

Vytvorte si rutinu, o ktorej viete, že ju zvládnete, a ktorá vám dáva zmysel. Ale predovšetkým vytvorte si ju.Ak si z celého článku neodnesiete nič iné, odneste si toto.

Slovo na záver

Slovenský spisovateľ a ekonóm Juraj Karpiš hovorí, že sa ani nesnaží pridávať si do života návyky a rutinu, o ktorých už vopred vie, že ich nebude schopný dodržiavať do konca života.

Dobre si uvedomuje silu zloženého úroku a neudržateľnosť zložitých vecí.

A to si chcete uvedomiť aj pri svojich marketingových aktivitách.

Preto mi dáva veľký zmysel uvažovať o marketingu ako o čistení zubov.

Krem zmyslu mi to však dáva aj výsledky. Ak máte záujem, vyskúšajte to a potom mi dajte vedieť, aké výsledky ste dosiahli pomocou tejto metódy).

Ďakujem, že ste dočítali až sem a

dajte mi v komentároch vedieť, ako ste na tom s marketingom vo vašom podnikaní práve teraz vy?

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

11 tipov, ako získať viac odberateľov vášho newslettera

Investovať energiu a čas do rozvoja vášho newslettera je dobrý nápad. Popravde, v marketingu nenájdete príliš veľa lepších nápadov. Newsletter vás odlíši, má skvelú návratnosť investícií a buduje niečo, čo vám nezoberie ani zmena algoritmu alebo obmedzenie tretej strany.

Vojtěch Bruk

Čo je Canva a ako ju používať na propagáciu

Canva je jednoduchý grafický editor. Je veľmi jednoduchý na pochopenie a ovládanie a navyše dokáže množstvo vecí. V tomto článku sa naň pozrieme bližšie. Prečo Canva, a nie Photoshop? Čím sa Elementor snaží byť vo svete webových stránok, tým sa Canva snaží byť vo svete grafických editorov. Jednoduchý nástroj, ktorý si rýchlo osvojíte a ktorý…

Vojtěch Bruk

Sociálne siete – ako o nich premýšľať a čo najlepšie ich využívať

Mám rád mentálne modely. Je to najlepší spôsob, ako niečo pochopiť a vedieť, ako získané vedomosti použiť. Existuje široká škála mentálnych modelov: Naval, Munger, Farnam street... Mám však stále pocit, že chýbajú mentálne modely pre konkrétne odvetvia. Takže dnes sa pozrieme na mentálny model, ako premýšľať o sociálnych médiách. Pretože keď pochopíte jeden, pochopíte ich…

Vojtěch Bruk
sociální sítě