Pinterest – všetko, čo potrebujete vedieť (2023)

Pravdepodobne ste už počuli o Pinterest. Možno ste tam sami zašli po recept na kari alebo pri výbere lampy do obývačky. Pinterest však už dávno nie je len o tom. Podobne ako v prípade TikToku, mnoho ľudí nemá predstavu o tom, ako Pinterest funguje a aké sú možnosti propagácie vášho projektu. Takže čím je tento…

Pravdepodobne ste už počuli o Pinterest. Možno ste tam sami zašli po recept na kari alebo pri výbere lampy do obývačky. Pinterest však už dávno nie je len o tom.

Podobne ako v prípade TikToku, mnoho ľudí nemá predstavu o tom, ako Pinterest funguje a aké sú možnosti propagácie vášho projektu.

Takže čím je tento obrovský vizuálny vyhľadávač taký zaujímavý a o čo ide?

Predstavujeme Pinterest

Pinterest je ako stôl v kancelárii neorganizovaného človeka. Je plný obrázkov, odkazov, výstrižkov a je ich veľa.

Keď sa človek pozrie na kanál (vlákno) Pinterest, zistí, že v porovnaní s Instagramom vyzerá oveľa neorganizovanejšie:

To má však niekoľko výhod:

  • Človek vidí veľa obsahu naraz (ideálne na účely vyhľadávania),
  • vďaka množstvu obsahu nie je ťažké dostať sa na začiatok stránky s novým obsahom
  • vďaka veľkému množstvu nekvalitného obsahu nie je ťažké získať pozornosť
Vybraná šablóna je prázdna.

Základná terminológia Pinterestu

Pinterest funguje na základe násteniek (boardov), na ktoré používatelia pripínajú rôzne časti obsahu (piny).

Odtiaľ pochádza názov pinterest, keďže pin znamená v angličtine špendlík.

Teda jednotlivé príspevky sa nazývajú piny.

Tematické skupiny, do ktorých je možné piny organizovať, sa potom nazývajú názvy.

Čím je Pinterest zaujímavý?

Svetovo je Pinterest s 444 miliónmi mesačne aktívnych používateľov obľúbenou, ale nie honosnou sociálnou sieťou. Hoci ju používa viac ľudí ako Twitter, Instagram používa 3x viac ľudí a Facebook 7x.

Pinterest má však aj iné silné stránky ako počet používateľov (ktorý je stále veľký). Pozrime sa na 4 hlavné z nich.

1. Pin nesmrteľnosti

Toto je najdôležitejší a najsilnejší argument, prečo si myslím, že sa Pinterest oplatí používať. Je ťažké získať presné a aktuálne štatistiky, na ilustráciu však môžeme použiť štatistiky z webfx.

Polčas rozpadu tweetu je 24 minút.

Na Facebooku majú vaše príspevky životnosť približne 90 minút.

Viete, koľko má Pinterest?

3,5 mesiaca.

To znamená, že odhadovaná životnosť špendlíka je 1680x dlhšia ako životnosť príspevku na Facebooku.

2. Organické vyhľadávanie

Keď zverejníte tweet, zobrazí sa minimálnemu počtu vašich sledovateľov (povedzme 5 %), ak týchto 5 % dobre zareaguje, zobrazí sa ďalšej časti vašich sledovateľov, ak aj oni dobre zareagujú, môže sa začať zobrazovať ľuďom, ktorí vás nesledujú.

Ale viete, čo to znamená v praxi?

Ak neviete, ako “pomôcť” algoritmu, potom sa tweet v 98 % prípadov zobrazí 5 % vašich sledovateľov a zomrie.

vždy.

Pravdepodobnosť, že ju uvidí niekto iný mimo vašich sledovateľov, je takmer nulová.

Na Pintereste je to inak.

Ak vytvoríte relevantný pin na populárnu tému, nielenže má veľmi dlhú trvanlivosť, ale zobrazí sa viac-menej všetkým ľuďom, ktorí danú tému vyhľadávajú.

Ak Pinterest nezomrie, vôbec sa nebudem čudovať, ak bude SEO pre Pinterest jedným z povolaní budúcnosti.

3. Pinterest má rád značky a obchodníkov

Táto téma je na samostatný článok. Iné siete však nemajú radi firmy. Alebo ich skôr majú radi ako zadávateľov reklamy. Nepáči sa im však, keď firmy od nich dostávajú to, za čo môžu organicky platiť.

Pinterest má rád firmy a produkty.

Ak neviete, čo si o tom myslieť, skúste si vytvoriť účet na Pinterest, chvíľu ho používať a uvidíte.

4. Slabá konkurencia

  1. Prejsť na https://cz.pinterest.com/
  2. Zadajte výraz (pokojne zadajte taký, o ktorom si myslíte, že je populárny)
  3. Zamerajte sa na české kolíky, ktoré sú konkurenciou v rámci tohto výrazu
  4. … a budete mať presnú predstavu o tom, čo myslím pod pojmom “slabá konkurencia”

Výhod Pinterestu je viac, napríklad je to aj skvelý nástroj na budovanie odkazov, dúfam však, že vyššie uvedené 4 dôvody vám budú stačiť na to, aby ste si vytvorili svoj prvý pin.Ako to teda urobiť?

Čo a pre koho je Pinterest najvhodnejší?

Pinterest je skvelým zdrojom inšpirácie a nápadov. či už plánujete svadbu, novú obývačku, alebo chcete niečo vytvoriť, Pinterest je dobrým zdrojom inšpirácie.Pinterest môžu využívať aj obsahové stránky ako ďalší zdroj návštevnosti. Piny sa môžu vytvárať aj automaticky prostredníctvom RSS feed a nikdy neviete, kto na vašu stránku zablúdi z Pinterestu.

V neposlednom rade je Pinterest skvelým nástrojom pre e-shopy, pretože sa snaží podporovať prítomnosť e-shopov, takže môžete vytvárať aj priamo produktové piny, podobne ako môžete pridávať produkty do rôznych vyhľadávačov produktov.

Ako vytvoriť piny

  1. Založenie účtu Pinterest
  2. Vytvorte nástenku pre svoje piny
  3. Začnete vytvárať a pridávať piny

Aké možnosti máte pri vytváraní kolíčkov?

Canva

Canva je ideálna na tvorbu pripínacích štipcov. Jedným kliknutím vytvoríte formát príspevku len pre Pinterest:

a potom môžete použiť jednu z množstva šablón:

Tvorba pripínacieho špendlíka pomocou aplikácie Canva je teda naozaj hračka. Navyše, keď ste hotoví, môžete pin odoslať na Pinterest priamo z Canvy, takže nemusíte ani opustiť platformu:

V aplikácii Canva sa vám tiež ponúkne možnosť vyplniť názov, alt text, odkaz a čokoľvek iné, čo je pre pripnutie relevantné.

Takto môžete vytvoriť pin pomerne rýchlo a veľmi pohodlne.

Ale čo ak chcete na svojich nástenkách zdieľať svoj vlastný obsah spolu s obsahom iných?

Obsah iných ľudí môžete pripínať na svoje nástenky priamo v rámci Pinterestu, ale ak chcete prijímať príspevky z iných miest na Pinterest, môžete použiť:

Tlačidlo Uložiť na Pinterest

Tlačidlo Pinterest Save it slúži na pridanie možnosti uložiť takmer akúkoľvek fotografiu na nástenku Pinterest.

Ak teda nechcete vytvárať len svoj vlastný obsah, ale chcete na svojej nástenke Pinterest ponúkať inšpiráciu od iných, je to určite užitočný doplnok.

Zdroj: https://chrome.google.com/webstore/detail/pinterest-save-button/gpdjojdkbbmdfjfahjcgigfpmkopogic

Tlačidlo môžete pridať do Chromu, alebo navštívte WikiHow pre podrobný návod v angličtine.

Osobne by som odporúčal snažiť sa zachovať určitý pomer medzi vaším obsahom a obsahom iných ľudí, aby vaše diskusné fóra neboli tvorené výlučne obsahom iných ľudí. Najlepší spôsob, ako zistiť, aký by mal byť tento pomer, je však použiť Pinterest.

Doplňujúce otázky

Ako nájdem kľúčové slová, ktoré ľudia hľadajú na Pintereste

Nenašiel som žiadne solídne nástroje, takže stále považujem za najlepšie používať našepkávač Pinterest:

Ako pripojiť Pinterest k webu

Kedysi som na túto tému natočil krátke video, ktoré je strašné, avšak podľa neho by ste mali byť schopní dostať značku pinterest na web.

Najdete o tom aj článok tade.

Môžem si prezerať Pinterest bez prihlásenia?

Ano, na prezeranie obsahu Pinterestu nemusíte mať účet.

Je Pinterest zadarmo?

Ano, Pinterest je bezplatný.

Je Pinterest bezpečný?

Ano, samotný Pinterest je bezpečný, určite však na ňom nezdieľajte žiadne citlivé informácie a uistite sa, že používate silné heslo.

Slovo na záver

Pinterest je v mojich očiach marketingovo jednoznačne najviac podceňovaná sociálna sieť. Čo je skvelé. Keďže otvára dvere každému, kto sa rozhodne to skúsiť.

Dajte mi teda v komentároch vedieť, aký máte názor na Pinterest? A máte s ním nejaké osobné skúsenosti, ak nejaké máte?

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

Affiliate marketing – kompletný úvod

Affiliate marketing neustále rastie. Existuje množstvo sietí, ktoré ho ponúkajú, a ak začnete dnes, budete mať stále skvelú pozíciu na to, aby ste z neho vyťažili čo najviac. V tomto článku sa dozviete: Čo je affiliate marketing a aké sú jeho hlavné výhodyČo môžete očakávať na oplátku a či sa affiliate marketingom môžete uživiťAké sú…

Vojtěch Bruk

Lacný marketing: 5 tipov, ako ušetriť

Spoločnosti a jednotlivci v súčasnosti čelia viacerým výzvam: zvyšujúce sa náklady,chladnúci dopyt,neisté vyhliadky... Všetko to vedie k potrebe znížiť a optimalizovať náklady. V rámci tejto optimalizácie je marketing dosť možno jednou z prvých vecí, na ktoré sa budete chcieť zamerať. V tomto článku sa teda pozrieme na to, na čo treba myslieť, než začnete, a…

Vojtěch Bruk

Propagácia webových stránok 5 jednoduchých (ale overených) tipov

Vytvorili ste webovú stránku, ale napriek vašej snahe ju (takmer) nikto nenavštevuje? Alebo ste dokonca zaplatili veľa peňazí agentúre a jediné návštevy na stránke sú aj mesiac po spustení stále vaše? Ak ste sa ocitli v tejto situácii, nezúfajte, je to frustrujúce, ale bežné. Dá sa to však zmeniť? Našťastie sa to dá. Len to…

Vojtěch Bruk