Recenzia knihy Collabim

Ak neviete, čo je to Collabim, môžete si najprv pozrieť článok Ocenenie Collabimu. Collabim je SEO nástroj, ktorý vám umožňuje merať vaše pozície pre určité kľúčové slová, vykonávať rôzne analýzy alebo sledovať vašu konkurenciu vo vyhľadávačoch.

Ak neviete, čo je to Collabim, môžete si najprv pozrieť článok Ocenenie Collabimu. Collabim je SEO nástroj, ktorý vám umožňuje merať vaše pozície pre určité kľúčové slová, vykonávať rôzne analýzy alebo sledovať vašu konkurenciu vo vyhľadávačoch.

Nedávno vydalo vydavateľstvo Collabim v spolupráci s odborníkom na SEO Michalom Bincom knihu: Základy SEO: jasne a stručne.

Kúpil som si a prečítal knihu.

Aká je teda kniha?

Prvý dojem

Chudoba.

Nezaujme vás formulácia, formátovanie ani dĺžka.

Z nejakého dôvodu sú všetky obrázky nezmyselne v mockupe Macbooku a pod riadkom, na ktorý text odkazuje, je veľa dlhých, neskrátených odkazov.

Osobne si myslím, že odkazy mohli byť pokojne v sekcii na konci, alebo nejaké odkazy na jednotlivé kapitoly cez skratku, napr. bit.ly/seo-kapitoly-knihy-základy.

Bolo by to praktickejšie a určite oveľa menej vizuálne rušivé.

Obrázky v makete a ich kvalitu posúďte sami…

Však dosť bolo kritiky vzhľadu, tá je druhoradá.

Aký bol obsah?

Stojí kniha za prečítanie?

Ano.

Kniha nie je určená pre SEO profesionálov, ak ste však začiatočník alebo mierne pokročilý ako ja, kniha je fajn.

Dá sa prečítať za dve popoludnia a získate veľa zaujímavých podnetov.

Čo ma na knihe zaujalo najviac?

V bodoch uvediem najzaujímavejšie veci, ktoré som si z knihy odniesol, pokojne sa ma potom pýtajte v komentároch, rád to upresním.

  • Pár praktických pravidiel: jedno kľúčové slovo, jedna prístupová stránka atď.
  • Rámce na odhadovanie návratnosti úsilia o vytvorenie obsahu

Toto je veľmi dôležité. Skôr ako sa človek do niečoho pustí, mal by si spočítať, či sa to skutočne môže oplatiť. Sám to nerobím často, ale viem, že by som mal. Pravidlá týkajúce sa údajov. A rámec v knihe je dostatočne intuitívny a jednoduchý, aby ste ho mohli využiť.

  • Niekoľko zaujímavých príkladov ako možno koncipovať linkbuildingovú kampaň
  • Predstavenie niekoľkých zaujímavých metrík (konzola/GA) a funkcií Collabimu, ktoré som nepoznal.
  • A potom, samozrejme, množstvo nápadov, ktoré vás spontánne napadnú počas čítania, ale nenapadli by vás, keby ste knihu nečítali.

    Pri kúpe knihy stojí za zmienku ešte jedna vec.

    Marketingový napalm

    Poznáte trik Collabimu, viete, že táto platforma je zameraná na inbound marketing – marketing prostredníctvom obsahu.

    Kúpa knihy od Collabimu spustí niekoľko kampaní, ktoré majú zaujímavý obsah:

    • Miniškolenie zadarmo,
    • Bezplatná hodinová konzultácia s Daliborom Jarošom,
    • Zkušebná verzia Collabimu (myslím) zadarmo,
    • Množstvo zliav na všetko, čo Collabim ponúka (od kurzov až po samotný nástroj).

    To nikto nechce. Ak je však vaším cieľom zlepšiť sa v SEO, verím, že viaceré z týchto vecí môžete využiť, čo robí z nákupu ešte zaujímavejší podnik.

    Slovo na záver

    Pokiaľ nie ste skúsený SEO špecialista, kniha, rovnako ako následné bonusy, vám nebude k ničomu dobrá. Vy však nie ste cieľová skupina.

    Ak ste vo svete SEO začiatočník, je to kniha pre vás a v podstate by som si ju bez obáv kúpil.

    A s dôverou by som ju odporučil aj niekomu, ako som ja (informovaný laik). Pretože je jedno, že existujú aj lepšie knihy o SEO. Ak si túto knihu kúpite za 300 Kč, zoberiete si z nej tri praktické tipy a zavediete ich do praxe, investícia 300 Kč sa vám niekoľkonásobne vráti – aj keď si započítate čas strávený nad knihou.

    Nehľadiac na vizuálnu stránku, obsah knihy je naozaj solídny, nadpriemerný.

    Hodnota, knihu môžem odporučiť.

    Dajte mi vedieť v komentároch, uvažujete o kúpe knihy alebo ste ju už dokonca čítali? A ako na vás zapôsobila?

    Často kladené otázky

    Související otázky k článku.

    Zeptejte se mě na cokoliv na LI
    <script type='application/ld+json'>
    {acf_strukturovana_data_clanku}
    </script>
    
    

    Komentáře

    Zanechať prvý komentár

    Podobné články

    Ako nájsť vyhľadávanie kľúčových slov (zadarmo)

    Vyhľadávanie kľúčových slov je kľúčový údaj, ktorý treba mať na pamäti pri tvorbe nového obsahu alebo optimalizácii existujúceho obsahu. Existuje množstvo skvelých platených SEO nástrojov, ktoré vám presne toto umožňujú. Ale o nich až nabudúce. Dnes sa pozrieme na to, ako to urobiť zadarmo. Existujú tri základné možnosti. Šepkár a zoznam Google Zadajte do vyhľadávača…

    Vojtěch Bruk

    SEO nie je o kľúčovom slove, SEO je o stretávaní sa s ľuďmi

    Ťažké váhy sveta SEO nesklamali a na tohtoročnom WordCamp Brno priniesli tipy, ktoré v päť rokov starej e-knihe o SEO vašej obľúbenej agentúry naozaj nenájdete. SEO nie je o vyhľadávačoch, SEO je o tom, aby vás našli. Kdekoľvek. Táto myšlienka bola červenou niťou celej debaty. A čo to vlastne znamená? SEO siaha ďaleko za hranice…

    Vojtěch Bruk

    Ako zvýšiť návštevnosť webových stránok (2023)

    Web bez návštevnosti možno výstižne prirovnať k obchodu uprostred púšte. Ak však nepodniknete žiadne kroky na jej zvýšenie, je veľmi nepravdepodobné, že spadne z neba. Výzve zvýšiť návštevnosť som čelil niekoľkokrát - na vlastných projektoch aj na projektoch klientov. Nižšie sú uvedené 4 veci, ktoré sa mi osvedčili najlepšie. Dajte zákazníkom dôvod, aby prišli na…

    Vojtěch Bruk