Získavanie spätných odkazov je tvrdá práca. Ale je to oveľa menej práce, ako si ľudia často myslia. O tom, ako ich budovať, existuje množstvo obsiahlych článkov, ktoré sú skvelé.
Podívam sa na 3 tipy, ktoré sú zrelými jablkami, ktoré sa vo svete linkbuildingu potulujú. Inými slovami, nezaberú veľa času a čas, ktorý zaberú, sa bohato oplatí.
Ak to však s linkbuildingom myslíte vážne, tvorbu kvalitného a užitočného obsahu pravdepodobne nič nenahradí. Ani z tohto zoznamu :).
1. Uistite sa, že na svoju stránku odkazujete zo všetkých miest, kde máte profil
.Sociálne siete budú miestom, na ktoré sa treba zamerať ako prvé. Ak máte niekde pekný a aktuálny profil, uistite sa, že aj tam máte odkaz na svoju webovú stránku.
Tento odkaz nie je veľmi dobrý, ale určite vám neuškodí a verím, že vám ľahko pomôže.
Keď už máte hotovo, je čas sa zamyslieť… Kde inde mimo sociálnych sietí máte profily, ktoré sa dajú spravovať?
Správa a podpora udalostí
Možno ste pomáhali pri charitatívnom podujatí, sponzorovali miestny klub alebo ste len boli členom dobrovoľníckej organizácie.
Kdekoľvek visí váš medailón, požiadajte správcu, aby naň pridal spätný odkaz. Nemal by to byť problém.
Ak nemáte žiadne takéto príspevky, pokojne si ich v budúcnosti naplánujte.
Univerzitné a iné profily
Univerzity a iné vzdelávacie inštitúcie majú často mimoriadne silné a autoritatívne domény.
Ak by ste chceli platiť za odkazy z takejto domény, pravdepodobne by ste sa “plácli cez kapsu”.
Napr. aj Masarykova univerzita umožňuje svojim absolventom mať na svojej stránke profil, kde si môžete písať viac-menej čo chcete.
Takže ak ste absolventom niektorej univerzity, pozrite sa, či má rovnaký katalóg.
Samozrejme povzbuďte svojich kolegov, aby robili podobný výskum :).
2. Získajte odkazy tam, kde vám ich chcú dať
Sekcia zmienok na webe
Ideálnym príkladom by bolo vytvorenie článkov pre sekciu “píše sa o nás”, ako o tom píše odkazy.
- Najdite stránku vhodnú pre dané odvetvie so sekciou “píše sa o nás”
- Napíšte článok a upozornite naň stránku, prípadne sa dohodnite, kým začnete
Recenzie a odkazy
Ak už máte v tomto odvetví nejaké meno alebo ak je vaša spoločnosť zaujímavá, môžete napísať recenziu alebo len referenciu, ktorá obsahuje spätný odkaz.
Môžete recenzovať ľudí, služby, produkty. Akékoľvek úsilie, ktoré vynaložíte na získanie spätného odkazu, sa často vyplatí.
Ľudia, pre ktorých túto prácu vykonáte, ju potom radi zverejnia na svojich stránkach, pretože im to len pridá na autorite a dôveryhodnosti.
Strategické partnerstvá
Pokúste sa dohodnúť strategické partnerstvá. Vy odkazujete na stránku svojho partnera a partner odkazuje na vašu stránku.
Najlepšie je spolupracovať s ľuďmi, ktorí nie sú priamymi konkurentmi, ale sú si blízki v odbore.
Kopywriter – vývojár, SEO špecialista, grafik…
Aranžér kvetov – fotograf, reštaurátor, organizátor svadieb…
Predajca VR reality – opravár VR reality, vývojári VR, testeri VR…
Taký je zámer.
3. Katalógy pobočiek
Všeobecne platí, že je lepšie vyhnúť sa katalógom. Existujú však výnimky.
Ak ste freelancer, výnimkou je portál Freelancer. A ak robíte čokoľvek iné, verím, že pri troche práce nájdete výnimku aj pre svoje odvetvie.
Existujú však všeobecné výnimky, ktoré by som odporučil takmer každému.
Vyhľadajte si na Googli moju firmu a Firmy.cz. Logicky by to nemali byť veľmi silné spätné odkazy, ale po zapnutí skúšobnej reklamy na Firmy.cz (za pár korún) sa autorita mojej domény zdvojnásobila (zo 6 na 12).
Neoveroval som to, ale predpokladám, že spätný odkaz zo Seznamu zohral svoju úlohu.
Vyskúšajte to a uvidíte.
Rozsiahle zdroje pre linkbuilding
PL
PL
Povedzte mi, aké máte skúsenosti s linkbuildingom!
1 komentár
Jan Štráfelda
Dobrý den Vojtěchu, moc děkuji za odkaz. A nenačetly se mi obrázky v článku – možná nějaká technická chyba?