SEO nie je o kľúčovom slove, SEO je o stretávaní sa s ľuďmi

Ťažké váhy sveta SEO nesklamali a na tohtoročnom WordCamp Brno priniesli tipy, ktoré v päť rokov starej e-knihe o SEO vašej obľúbenej agentúry naozaj nenájdete. SEO nie je o vyhľadávačoch, SEO je o tom, aby vás našli. Kdekoľvek. Táto myšlienka bola červenou niťou celej debaty. A čo to vlastne znamená? SEO siaha ďaleko za hranice…

Ťažké váhy sveta SEO nesklamali a na tohtoročnom WordCamp Brno priniesli tipy, ktoré v päť rokov starej e-knihe o SEO vašej obľúbenej agentúry naozaj nenájdete.

SEO nie je o vyhľadávačoch, SEO je o tom, aby vás našli. Kdekoľvek.

Táto myšlienka bola červenou niťou celej debaty.

A čo to vlastne znamená?

SEO siaha ďaleko za hranice vyhľadávača Google, na platformy, ako sú:

  • vyhľadávanie obrázkov,
  • Google maps,
  • Pinterest,
  • YouTube,
  • TikTok…

Môžu často ponúknuť oveľa nižšie visiace šťavnaté ovocie, ktoré len čaká na to, aby ste ho odtrhli.

Často to však nie je tento prípad.

Prečo?

Pretože analýza kľúčových slov (ako každá analýza) je dobrým základom, avšak ak jej prevedenie pokulháva, nebude vám to nič platné.

A v SEO, rovnako ako vo väčšine odvetví, je vykonanie všetko. 100 analýz môžete mať pod stolom, ale kým s nimi niečo neurobíte, stojíte na mieste.

Množstvo firiem a ľudí však podľa toho stále nekoná. Čo vám otvára rozsah príležitostí.

Ako to môže vyzerať v praxi, si môžete pozrieť v najlepších tipoch, ktoré si odnášam z výstupov daných rečníkov.

Filip Podstavec – SEO nie je o vyhľadávačoch, SEO je o tom byť nájdený

SEO špecialista vie, aké sú zdroje, ktoré vám môžu priniesť organickú návštevnosť a ako fungujú.

SEO ihrisko je mimoriadne zaujímavé predovšetkým preto, že je veľmi rozsiahlejšie a zaujímavejšie , než si ľudia vrátane mnohých odborníkov na SEO uvedomujú.

Predstavte si, že máte stánok so zemiakovými lupienkami. Zatiaľ čo väčšina vašich kolegov si postavila stan na námestí na vianočných trhoch a súťaží predovšetkým vzhľadom stánku, vy sa predierate pred kostol, kde je momentálne 350 ľudí na druhej adventnej omši.

Po jej skončení sa hrnú von, chcú sa porozprávať, je im zima a sú hladní.

A váš stánok s horúcimi zemiakmi je jediný spôsob, ako vyriešiť dva z týchto problémov (hlad a zima) na tomto konkrétnom mieste.

Nemôžete sa zastaviť ani na hodinu, navyše si môžete určiť takmer akúkoľvek cenu a váš produkt môže byť takmer tak (ne)dobrý, ako chcete.

Vy ste jediný a prevyšuje to všetko ostatné.

Nemusíte súťažiť s ostatnými len tam, kde už pracujú. Musíte byť tam, kde vás hľadá vaša cieľová skupina, a umožniť jej, aby vás na tomto mieste našla.

Z Filipovej prednášky som si odniesol najmä toto.

Filip však spomenul aj niekoľko praktických tipov a nižšie sú uvedené tri, ktoré mi najviac utkveli v pamäti.

3 praktické tipy z Filipovej prednášky:

  • 1️⃣ Otvorte si Google Trends, každých pár dní si pozrite kľúčové slová vo vašom odvetví a ak zachytíte niečo zmysluplné, novo vyhľadávané (Trendy sa zobrazujú v časti “Related Queries”), napíšte o tom článok. Pre novo vyhľadávané dotazy je zvyčajne nulová konkurencia.
  • 2️⃣ vyberajte nízko visiace ovocie, to môže často spočívať v práci na SEO tam, kde to ostatní nerobia (sociálne siete, mapy, firemné vyhľadávanie, video,…)
  • 3️⃣ Budujte si tematickú autoritu, vytvárajte obsahové centrá a hodnoťte svoje úsilie peniazmi, nie pocitmi

Ak si chcete uľahčiť zavádzanie týchto rád do praxe, neváhajte použiť Marketing Miner.

Martin Matějka – SEO je remeslo, nie akademická debata

Funkčné SEO je bez správnej a pravidelnej realizácie mokrým snom vášho marketingového oddelenia.

Za 18 rokov sa Martin v oblasti SEO stretol takmer so všetkým.

Je však smutné, až zarážajúce, že s niektorými problémami sa stretáva stále dokola:

  • Nevhodne začlenené kľúčové slová do architektúry webu – na mnohých dotazoch na webe jednoducho neexistujú relevantné cieľové stránky. Alebo ak existujú, sú pomenované úplne inak, ako ich ľudia v skutočnosti hľadajú
  • .
  • SEO špecialisti, ktorí pošlú analýzu kľúčových slov a tým sa ich práca (ako aj práca zadávateľa) končí. To je veľmi časté a potom za ním prichádzajú klienti s tým, že kľúčové slovo už majú, ale potrebujú poradiť, čo ďalej.
  • Chýbajúce procesy a pravidelné presadzovanie SEO.

Na jednej strane je to obrovská škoda, na druhej strane to opäť vytvára priestor na príležitosť, kde môžete so svojím projektom kupčiť.

SEO nie je popcorn.

Nie je rýchly, lacný a nedá sa pripraviť ani v mikrovlnnej rúre…

Ale ak to budete brať vážne a budete sa pravidelne venovať aktivitám SEO, môžete vďaka aj relatívne jednoduchým činnostiam preskočiť oveľa viac konkurencie, než by ste čakali.

Dôležité je vytrvať. Verte, že to, čo robíte v rámci SEO, je pre vašich návštevníkov. SEO nie je nič iné ako postupné zlepšovanie webovej stránky. A to sa páči ľuďom aj vyhľadávačom.

A aké môžu byť prvé kroky k tomuto cieľu?

3 praktické tipy z Martinovej prednášky

  • 1️⃣ Jedna vstupná stránka na kľúčové slovo/frázu! To je zlaté pravidlo, ktoré by mal dodržiavať každý.
  • 2️⃣ Ak nemáte plán analýzy SEO a kroky na jej realizáciu v praxi, rýchlo to napravte. Ak ste firma, zaveďte štandardné procesy (nazývané SOP) a pravidelne kontrolujte, či sa dané kroky SEO skutočne vykonávajú.
  • 3️⃣ všetko, čo robíte pre svoju webovú stránku (či už na nej alebo mimo nej), robíte preto, aby ste zákazníkom uľahčili cestu – poradili, usmernili, uľahčili výber …

Ak chcete zažiť Martinove odborné znalosti v praxi, pozrite si jeho služby alebo s ním možno choďte na SEO rande.

Pavel Šenkapoun – Odvaha a pokora je dokonalý mix SEO

Najlepším copywriterom ste vy.

Tento citát nie je len skrytý odkaz na Pavelovu stránku. Tento citát odkazuje na niečo oveľa dôležitejšie.

Nikto nepozná vaše publikum tak dobre ako vy.

A vy to môžete využiť.

Pavel to využil napríklad tým, že napísal článok 10 jazykových javov, ktoré vás presvedčia, že možno neovládate češtinu až tak dokonale, ktorý za niekoľko rokov nazbieral státisíce zobrazení a zdieľal ho Robert Záruba.

Ako to dokázal?

Tažko povedať.

Ale určite to nebolo na Pavlovu škodu:

  • poznal svoje silné stránky,
  • nebojí sa narušiť ľudské ego,
  • a pozná svoje publikum a ľudí, ku ktorým hovorí.

Keď si všimol aktuálny problém (miernu koketnosť svojich kolegov), napísal spomínaný článok, ktorý udrel klinec po hlavičke.Tento rámec môžete dosť možno využiť aj v rámci svojho podnikania. A Pavol je jasným dôkazom toho, že dobrý text niekedy prekoná všetky technické optimalizácie sveta.3 praktické tipy z Pavlovej prednášky

  • 1️⃣ Dobre poznajte svoje publikum, robte si poznámky o tom, čo sa vás ľudia pýtajú, čo od vás očakávajú, prečo sa k vám vracajú…
  • 2️⃣ buďte si vedomí svojich silných stránok a neváhajte ich v prípade potreby využiť.
  • 3️⃣ nebojte sa vyjsť zo svojej kože a napísať to.

Ak sa chceš dozvedieť viac, pozri si Školenie Paula.

Vláďa Smitka – Uľahčite život robotom

Ak vaša stránka nie je indexovaná, o SEO v rámci prehliadačov nemôže byť ani reči.

Prehľadávač Google má obmedzený rozpočet a čas na prehľadávanie a indexovanie vášho webu.

Vašou úlohou je mu to čo najviac uľahčiť.

Mali by ste pravdepodobne začať tým, že sa oboznámite s konzolou vyhľadávania Google a zistíte ako je na tom vaša stránka s indexovaním.

Ak nie veľmi dobre, skúste to napraviť a potom znovu použite konzolu, aby ste zistili, či vaše úsilie prinieslo nejaké ovocie.

Indexáciou to však nekončí, pozrime sa na tri ďalšie veci, ktoré by ste nemali prehliadnuť:

3 praktické tipy z Vladovej prednášky

  • 1️⃣ základná trojnožka: SSL, rýchlosť, interné prepojenie. Toto je požiadavka, nie možnosť. Potom používajte interné odkazy tak, aby väčšina týchto odkazov viedla na dôležité stránky.
  • 2️⃣ Všade, kde je to možné, používajte schému – recenzia, produkt, článok… (mnohé pluginy ju dokážu generovať, napríklad RankMath).
  • 3️⃣Podívejte sa do logov vyhľadávacej konzoly a uistite sa, že boti nemajú problém s prehľadávaním vašej stránky.

Ak máte čas trochu počkať (Vlado ho má veľa…), môžete získať technické rady priamo od odborníkov na Lynte.

Predstavenie rečníkov

Podstavec Filip

Filip je zakladateľom a CEO spoločnosti Marketing Miner . Je popredným odborníkom na linkbuilding v krajine a ťažko by ste našli všestrannejšieho SEO špecialistu.

Martin Matějka

Martin je skúsený SEO špecialista, ktorý v odbore pôsobí už viac ako 18 rokov. Za ten čas si prešiel takmer všetkým – od marketéra až po riaditeľa divízie SEO agentúry. Prevádzkuje niekoľko vlastných stránok elektronického obchodu (NaRybolov.cz ) a vo voľnom čase rád vytiahne bicykel alebo si obuje bežecké topánky.

Pavel Šenkapoun

Pavel je kreatívec, pesničkár, regionálny básnik a autor úspešného blogu Best Copywriter . Vedie tiež kreatívnu agentúru pod značkou Logos  a pre zábavu publikuje texty a piesne pod pseudonymom Leo Pank Ševelpuna

Vláďa Smitka

Vláďa je stálicou českej WordPress komunity a ťažko by ste v tejto oblasti našli otázku, s ktorou si nevie poradiť. Na WordCampe zastupoval vývojárov v paneli SEO a priniesol zaujímavé technické návrhy. Vo voľnom čase sa venuje kutaniu.

️ Odporúčania pre zdroje a nástroje:

Správa z iných panelov

UX je o uľahčovaní života ľudí

Výkon: výkon nie je voliteľný

Kopírovanie: Ak nepredáte vy, predá niekto iný

Plné správy z WordCamp Brno 2022

Trošku WordPress, veľa webinárov – reportáž od Jana Polzera z Maxiorel

WordCamp Brno 2022 – Agentúra Jirkont

Veľmi ďakujeme za korektúru Iveta Zlatníčková.

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI
<script type='application/ld+json'>
{acf_strukturovana_data_clanku}
</script>

Komentáře

Zanechať prvý komentár

Podobné články

Som. Som. Minimalistický kontrolný zoznam SEO

Kontrolné zoznamy SEO existujú v mnohých podobách. V zahraničí sa môžete inšpirovať Backlink alebo Ahrefs. V našich končinách existuje kontrolný zoznam venovaný SEO analýze od Pavla Ungera. Osobne som však chcel vytvoriť jednoduchý, nenáročný a užitočný kontrolný zoznam, ktorý vám prinesie výsledky. Tak som ho vytvoril. Používam ho pri každom článku. Je to Pareto checklist.…

Vojtěch Bruk

Seo články, ako ich písať? 5 tipov

Mnohí majitelia a prevádzkovatelia webových stránok chcú pre svoje webové stránky SEO články. Ale čo to vlastne znamená? Pokúsim sa odpovedať na túto otázku a pridám päť tipov, ako dosiahnuť, aby SEO články boli aj vaše. O čom to celé je SEO články sú články, ktoré sú optimalizované tak, aby sa zobrazovali vo vyhľadávačoch. Inými…

Vojtěch Bruk

Článok sa nezobrazuje v Google – jednoduchý tip na opravu

Nezobrazuje sa váš článok v Googli? Dôvodov môže byť viacero. Možno je horší ako vaša konkurencia, možno máte len úplne novú doménu alebo ste si len vybrali príliš populárne kľúčové slovo. Často ide o kombináciu všetkých uvedených možností. Často však pomôže jednoduchá vec. Ktorá trvá asi 10 sekúnd. Odoslanie url adresy článku do služby Google…

Vojtěch Bruk